ایلام بیدار08:20 - 1399/07/19
قیمت ها همچنان رو به افزایش هستند؛

ضرورت مبارزه با عوامل افزایش قیمت در بازار/وقتی که کالاها ارزان نمی شوند

در ماههای گذشته شاهد افازیش بی سابقه قیمت ها وفشار اقتصادی بر مردم بودیم که ضروری است تا مردم ومسئولان در کنارهم ، سودجویان ،دلالان ومفسدان اقتصادی را دررسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.

به گزارشايلام بيدار، در ماههای گذشته شاهد افزایش بی سابقه قیمت ها بودیم واین باعث نگرانی در مردم شد که احتمالا قحطی خواهد آمد ووضعیت کشور بد خواهد شد اما گویا این وضعیت فقط ناشی از سوء مدیریت وتلاش دشمنان برای ناآرا جلوه دادن کشور است که صبر وهمبستگی مردم حل خواهد شد.

در روزهای گذشته مردم و رسانه ها دست به دست هم دادن و جلوی جوسازی برخی از سایت ها و کانال هایی که با قیمت گذاری های دروغین باعث بالا رفتن نرخ دلار شده بودن رو گرفتن و دلالان سودجو رو ناامید کردند.

اگر درفضای مجازی هوشیار باشیم و جلوی جوسازی دلالان و سودجویان که از بالا رفتن نرخ دلار و به هم خوردن وضعیت اقتصادی کشور خوشحال می شوند  رو بگیریم، مطمئناً  به زودی شاهد ارزانی در سطح کشور خواهیم بود.

گرانی کالاها در ماههای اخیر عامدانه بود/ مسئولان دولت تماشاچی گران شدن کالاها هستند

صادقی از کارشناسان اقتصادی دراین باره گفت: گرانی قیمت کالاها در ماه‌های اخیر نه تنها به دلیل بی‌تدبیری دولت بوده، بلکه به نظر می‌رسد افزایش قیمت‌ها عامدانه و از سوی دولت اتفاق می‌افتد. طوری روند گرانی‌ها به اوج رسیده که هیچ مسئول و نهاد نظارتی اعتراض نداشته و انتقادات مردم نیز به جایی نمی‌رسد. فقط رسانه‌ها از تخلفات و افزایش قیمت‌ها گزارش می‌دهند و دولت فقط تماشاچی شده است. ابتدا وقتی لوازم‌خانگی و موادبهداشتی و شوینده گران شد، اعلام کردند که دلار گران شده، مواد اولیه وارداتی و قیمت‌ها افزایش یافته است.

وی افزود:بعد از آن نوبت به محصولات کشاورزی و داخلی رسید، به جای اینکه مسئولان وزارت جهاد و بازرگانی اظهارنظر کنند و دلیل افزایش قیمت‌ها را اعلام کنند، رؤسای اتحادیه‌ها به میدان آمدند و در گفت‌وگو با رسانه‌ها به دنبال آرام کردن جو و مشکلات اقتصادی هستند. حال نوبت به قوت غالب مردم رسیده است..

صادقی بیان داشت: کنترل قیمت ها باید مکانیزمی داشته باشد که بازدارنده بوده واز افزایش قیمت ها جلوگیزی کند ولی هیچ مقاومتی از سوی دولتمردان برای مقابله با افزایش قیمت ها دیده نمی شود به همین دلیل شاهد این مردم هستند که فشار اقتصادی را تحمل می کنند.

ریشه 80 درصد مشکلات اقتصادی در داخل کشور است/ باید در عمل آمریکا را منزوی کنیم

رضا احمدی از شهروندان چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدارگفت : این روزها برخی بر موضوع انزوای آمریکا تکیه کرده و از آن سخن میگویند، این در حالی است که به جای چنین رویکردی باید در عمل این کشور را در انزوا قرار دهیم و در زمینه مسایل اقتصادی به گونه ای عمل کنیم که موجبات انزوای این کشور فراهم شود.

وی افزود:نکته دیگر این است که تمام مشکلات اقتصادی کشور مربوط به خارج از کشور نیست، به اعتقاد برخی 80 درصد مشکلات، داخلی است و اگر مدیریت اقتصادی مناسبی اعمال می کردیم شاهد این حجم از نارضایتی نبودیم.

با مدیریت صحیح واتحاد وهمبستگی مردم می توانیم مشکلات اقتصادی را پشت سرگذاشته ودشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذاریم چناچه در دوران دفاع مقدس به خوبی این مورد را ثابت کردیم.

 

 

انتهای پیام/ر