ایلام بیدار00:01 - 1399/06/29
دیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام خبر داد؛

مرگ جوان ۳۵ ساله غیربومی در دره «ویژدرون» ایلام

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از مرگ جوان ۳۵ ساله غیربومی در دره «ویژدرون» ایلام خبر داد و گفت: فرد فوت شده به علت سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داده است.

به گزارشايلام بيدار،"علی اصغر علی اکبری"، مدیر جمعیت هلال احمر ایلام گفت:  در پی تماس تلفنی با مرکزکنترلو هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان ایلام (شماره ۱۱۲) مبنی سقوط یک نفر دردرهویژدرون که به همراه گروهی از گردشگران غیر بومی به ایندرهورود کرده بودند،صبحروز پنج شنبه با روشن شدن هوا بلافاصله ۲ تیم واکنش سریع و تیم کوهستان از طریق بالگرد و ۴ تیم کوهستان دیگر از شهرستان ملکشاهی و مرکز استان به صورت زمینی به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

علیاکبریبیان کرد: در این عملیات که ازصبحدیروز آغاز شد،نجاتگرانهلال احمر پس از حضور در محل وقوع حادثه با استفاده از تجهیزات تخصصی کوهستان به داخلدرهورود پیدا کردند و به جسد فرد فوت شده دستیافتتد.

وی ادامه داد:نجاتگرانجمعیت هلال احمر در عملیاتی بسیار سخت و با استفاده از تجهیزات کوهستان جسد فرد فوت شده را در ساعت یک بامداد جمعه بیست و هشتم شهریور از عمق حدوداً ۲۰۰ متری به بالادستدرهمنتقل کردند.

وی افزود: به رغم کوهستانی بودن و شرایط سخت حاکم بر منطقه،صعبالعبوربودنمسیرو تاریکی هوا این عملیات متوقف نشد ونجاتگراناین جمعیت توانستند در ساعت ۳:۵٠ دقیقهصبحامروز جسد فرد مذکور را با استفاده از تجهیزات نجات ازمسیرخروجی (کانگنبد) به بیروندرهمنتقل و به مراجع ذیصلاح تحویل دادند.

 

انتهای پیام/الف