ایلام بیدار11:40 - 1399/06/27

دفاع تمام قد مُبلّغ اماراتی از رژیم صهیونیستی و حمله به کشورهای عربی

یک مبلغ اماراتی ضمن حمله به کشورهای عربی، خطاب به آنان گفت که علت مشکلات این کشورها، خودشان هستند، نه رژیم صهیونیستی.

به گزارشايلام بيدار، «وسیم یوسف» مبلغ و خطیب نماز جمعه اماراتی در دفاع از عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، ادعاهایی شاذ مطرح کرد.

یوسف (الاردنی الاصل) در صفحه توئیتر خود نوشت، به کسانی که به «معاهده صلح» بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی خرده می‌گیرند، باید گفت که «اسرائیل سوریه را تخریب نکرد، اسرائیل لیبی را به آتش نکشید».

خطیب سابق مسجد شیخ زاید ابوظبی و خطیب جمعه فعلی مسجد شیخ سلطان بن زاید اول، در ادامه نوشت: «اسرائیل ملت مصر را متفرق نکرد، اسرائیل، لیبی را نابود نکرد، اسرائیل لبنان را چندپاره نکرد؛ شما هستید که حزب الله را در دامن خود پرورش دادید».

وسیم یوسف که پیشتر به فلسطینی ها گفته بود «یهود از فلسطینیها شریفتر است» ادعا کرد: «شما عربها، انقلابهای دیوانه‌وار را تشویق کردید. شما به خیابانها ریختید و آن را به آتش کشیدید. شما اخوان المسلمین را تشویق کردید».

یوسف در پایان توئیت خود مدعی شد: «شما مساجد و کنیسه‌های یکدیگر را تخریب کردید. داعش از شما و برادرانتان به وجود آمد. شما هستید که یکدیگر را کافر می‌دانید. بیماری و مشکل از خود شماست، نه از اسرائیل».


توئیت وسیم یوسف

 

صفحه توئیتر وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این ادعای مبلغ اماراتی نوشت که «وقتی ملتهای عربی این واقعیتها را درک می‌کنند، ان شاء الله صلح برقرار خواهد شد».

این درحالی است که امارات برای توجیه اقدام خود که علیه مسئله فلسطین به عنوان مسئله نخست جهان اسلام صورت گرفته، از هر حربه‌ای استفاده می‌کند.

امارات و بحرین سه‌شنبه رسما توافق صلح با صهیونیستها را در واشنگتن امضا کردند؛ توافقی که خشم و محکومیت گروههای فلسطینی و شمار زیادی از کشورهای مسلمان را به همراه داشت.

انتهای پیام/ک