ایلام بیدار00:55 - 1399/06/27
معاون استاندار ایلام؛

فعالیت تجاری مرز مهران در روزهای تعطیل نیز انجام می‌شود

جهانگیر رستم زادگفت:فعالیت تجاری مرز مهران به منظور تسهیل صادرات و تردد کامیون‌های عراقی در روزهای تعطیل نیز انجام می‌شود.

به گزارش ایلام بیدار،جهانگیر رستم‌زاد "،معاون استاندار،در نشست ویدئوکنفرانس مسوولان وزارت کشور در خصوص بررسی مسایل و مشکلات مرز مهران از فعالیت شبانه‌روزی مرز بین‌المللی مهران خبر داد و گفت: هیچ وقفه‌ای در طول شبانه‌روز برای فعالیت در این مرز وجود ندارد و تا زمانی که بار و کالا وجود داشته باشد گمرک به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی از غیر فعال بودن رایزن اقتصادی عراق در سه ماه اخیر انتقاد کرد و اظهار داشت: باید پیگیری شود تا رایزن اقتصادی عراق دوباره فعالیت خود را شروع کند تا بتوانیم با توان بیشتری در مسایل اقتصادی ۲ کشور و بحث تجارت و صادرات کالاها فعالیت داشته باشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: مرز مهران باید از نظر تامین زیرساخت‌ها به عنوان دروازه عتبات عالیات و یک گذرگاه بین‌المللی دیده شود.

رستم‌زاد افزود: در ایام اربعین، این مرز بین‌المللی به دلیل برخورداری از مزیت نزدیکی تا مرکز عراق و همچنین امنیت بالا یکی از پرترددترین مرزهای کشور است و سالانه بیش از شش میلیون نفر به ویژه در این ایام از آن تردد می‌کنند.

وی افزود: باید نگاه ویژه ای به توسعه زیرساخت های این مرز صورت بگیرد و مسایل و مشکلات آنها به صورت دقیق بررسی و برطرف شود.

رستم‌زاد همچنین از مقامات ارشد کشوری خواست: از طریق وزارت امورخارجه با مقامات ارشد دولت مرکزی عراق در خصوص رفع برخی مشکلات به ویژه راه‌اندازی بازارچه چنگوله و رفع محدودیت برای صادرات برخی کالاها و همچنین ترانزیت یکسره کالا در عراق پیگیری لازم را انجام دهند.

انتهای پیام