ایلام بیدار00:00 - 1399/06/26
مدیرکل ثبت احوال استان ایلام:

رشد 9/1 درصدی ازدواج در ایلام

سید محمدعلی تقوی گفت: در 5 ماهه اول سال جاری تعداد 2354 مورد ازدواج و 313 مورد در استان ثبت طلاق انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ازدواج 9/1 درصد رشد و طلاق 3/6 درصد کاهش داشته است.

به گزارشايلام بيدار،"سید محمدعلی تقوی"، مدیرکل ثبت احوال استان ایلام ضمن تشریح ثبت تحولات وقایع حیاتی در سال گذشته و 5 ماهه اول سال جاری با مدت مشابه سال قبل، به روند کاهش ولادت‌ها در استان طی سال‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: در صورت ادامه این روند، نه تنها نرخ باروری و رشد جمعیت در استان متوقف می‌شود، بلکه در آینده نزدیک با کاهش جمعیت جوان و در سن اشتغال استان مواجه بوده و از طرف دیگر شاهد افزایش جمعیت سالمند در استان خواهیم بود. 

وی افزود: تاکنون 3227 پرونده فاقد ورقه و معاودین خارجی در استان تشکیل که 2865 مورد آن تعیین تکلیف و منجر به صدور شناسنامه شده  و تعداد 362 مورد دیگر در حال بررسی و در دست اقدام است.

مدیرکل ثبت احوال استان در ادامه به آمار ثبت وقایع حیاتی در پنج ماهه سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: در این مدت تعداد 3244 ولادت در استان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5/8 درصد کاهش نشان می‌دهد.

تقوی ادامه داد: همچنین در این مدت 1287 مورد ثبت فوت ثبت شده که بیشترین علت فوت‌های ثبت شده در استان بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها، مشکلات ریوی و تنفسی بوده است.

 وی گفت: در 5 ماهه اول سال جاری تعداد 2354 مورد ازدواج و 313 مورد در استان ثبت طلاق انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ازدواج 9/1 درصد رشد و طلاق 3/6 درصد کاهش داشته است. 

تقوی خاطر نشان کرد: درمجموع ۴۶۹ هزار ۹۱۹ نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان وجود دارد که تاکنون 90 درصد این افراد، مراحل تکمیل ثبت نام را انجام داده‌اند و حدود 4903 نفر علی‌رغم اطلاع رسانی لازم و ارسال پیامک برای آنان، هنوز برای دریافت کارت خود به ادارات ثبت احوال استان مراجه نکرده است. 

انتهای پیام/