ایلام بیدار13:56 - 1399/06/25

بحرین آرمان مردم فلسطین را قربانی انتخابات آمریکا کرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت بحرین در خطایی بزرگ، بجای کسب مشروعیت از مردم خود، متاسفانه با پشت کردن به مردم و با اقدام خفت بار به دامن رژیم اشغالگر قدس رفته و آرمان فلسطین و جهان اسلام را قربانی انتخابات آمریکا و دشمنان قسم خورده اسلامی کرده است.

به گزارشايلام بيدار،  خلیل بهروزی فر نماینده مردم فومن در مجلس امروز ( سه شنبه، 25 شهریورماه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس،  به توافقنامه همکاری بین رژیم صهیونیستی و بحرین اشاره و اظهار کرد: از اقدام بحرین را محکوم می کنیم.

وی افزود: دولت بحرین در خطایی بزرگ، بجای کسب مشروعیت از مردم خود، متاسفانه با پشت کردن به مردم و با اقدام خفت بار به دامن رژیم اشغالگر قدس رفته و آرمان فلسطین و جهان اسلام را قربانی انتخابات آمریکا و دشمنان قسم خورده اسلامی کرده است.

نماینده مردم فومن در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اقتدار بین المللی، عزت و امنیت ملی، استقلال و حاکمیت سرزمینی و عزمت نظام مقدس جمهوری اسلامی منوط به پیروى از منویات رهبر انقلاب و آرمان های امام راحل و شهدا در چارچوب ظرفیت های قانونی و نگاه کارشناسی و توجه به منافع عمومی و همراهی با مردم است.

وی بر همین اساس در راستای استیفای حقوق مردم به برخی از چالش های مهم و انتظارات جامعه اشاره و اظهار کرد: با توجه به گرانی لجام گسیخته، مشکلات و دغدغه های مردم در بخش مسکن قابل توجه است؛ چرا دولت نسبت به مسکن مهر بی‌مهری می‌کند؟ مسئولان پاسخ دهند چرا بجای دیدگاه عمرانی نسبت به مسکن مهر، نگاه سیاسی و حزبی به این پروژه دارند؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید دارد که دولت باید زیرساخت ها را در جهت تولید و تامین مسکن برای مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر و کم برخوردار آماده کند.

بهروزی فر با اشاره به اینکه کشاورزان یکی از قشرهای زحمتکش کشور، پرتلاش و تاثیرگذار در حوزه امنیت غذایی و رونق و جهش تولید در کشور محسوب می شود، گفت: حمایت عملی دولت از کشاورزان در تامین نهاده های کشاورزی، تجهیزات و ماشین آلات با اختصاص یارانه و تسهیلات ارزان قمیت برای افزایش تولید امری ضروری است.

وی در این زمینه، تصریح کرد: متاسفانه دولت با افزایش قیمت 500 درصدی نهاده های کشاورزی مقدمه نابودی آن را فراهم کرده است؛ آیا در سال جهش تولید این نوع اقدامات مغایر با رونق و جهش تولید نیست؟

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهار کشاورزی، اظهار کرد: آیا خبر از روزگار کشاورزان رنج دیده کشور دارید؟ خسارات سنگینی بر محصول برنج در هنگام برداشت در اثر بارندگی شدید و زیرآب رفتن برنج در استان های شمالی به ویژه گیلان وارد شده لذا مسئولان وزارت جهاد کشاورزی باید تدابیر مناسبی برای جبران این مهم اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: واردات بی رویه و بیش از نیاز برنج خارجی به کشور و توزیع آن در سطح بازار داخلی مقابله جدی با تولید داخلی بشمار می رود؛ برنج یکی از محصولات استراتژیک کشور محسوب می شود و امنیت غذایی را برای مردم فراهم می کند. وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخ دهد چه تصمیمی در جهت خرید تضمینی برنج گرفته است؟

انتهای پیام/