ایلام بیدار13:31 - 1399/06/25

چشم پوشی از کوتاهی های رئیس جمهور و حمله به مردم داری رئیس مجلس

در این شرایط که رئیس جمهور محترم، رعایت همه پروتکل های بهداشتی را برای خود واجب می داند، ریسک نمی کند و مردم را با مشکلاتشان تنها گذاشته است

"نورالدین قدیمی"،در یادداشتی با عنوان چشم پوشی از کوتاهی های رئیس جمهور و حمله به مردم داری رئیس مجلس نوشت:

 بعد از سفر چند روزه رئیس محترم مجلس به استان خوزستان و دیدار صمیمانه با مردم اکثر شهرستانهای این استان، رسانه‌های دولتی و اصلاح‌طلب به جای تقدیر از این اقدام جهادی و رفتار متواضعانه بامردم، به رئیس مجلس حمله کرده و مدعی شده‌اند که اولاً او از حوزه تهران انتخاب شده و نباید به حوزه انتخابیه خوزستان می‌ رفت؛ و ثانیاً مسئولیت مجلس قانون‌گذاری است و رئیس مجلس نباید «نظارت میدانی» انجام دهد!

رسانه‌های حامی دولت هم می‌گویند سفرهای استانی صرفاً در حیطه مسئولیت رئیس‌جمهور و اعضای کابینه است نه رئیس و نمایندگان مجلس.

اگر این ادعای رسانه های دولتی صحیح باشد، پس چرا همین رسانه‌ها از آقای روحانی مطالبه نمی‌کنند که به سفرهای استانی و ازجمله خوزستان برود و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا و برای رفع مشکلات موجود، تدبیری بیندیشند.
وقتی حسن روحانی حتی برای دفاع از وزیر پیشنهادی خود در مجلس حاضر نمی شود و معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اعلام می کند که این اقدام با مشورت ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شده است.

وقتی آقای روحانی علی رغم اطمینان دادنبه خانواده‌ها برای رعایت پروتکل‌ها در مدارس، مراسم بازگشایی مدارس را به‌صورت غیرحضوری انجام می دهد و این سؤال برای خیلی از خانواده‌ها بی پاسخ می ماند که اگر پروتکل‌های بهداشتی در مدارس اجرا شده، پس چرا رئیس‌جمهور از حضور امتناع کرد و...

و در این شرایط که رئیس جمهور محترم، رعایت همه پروتکل های بهداشتی را برای خود واجب می داند، ریسک نمی کند و مردم را با مشکلاتشان تنها گذاشته است، چرا از حضور مسئولی که حتی سلامتی خود را هم به خاطر آشنایی با مشکلات مردم به خطر می اندازد عصبانی می شوید.

رئیس مجلس به‌عنوان یکی از مقامات ارشد نظام، باید با مردم در ارتباط بوده و از نزدیک با مشکلات و مطالبات آن‌ها آشنا شود.

این رویکرد مسئولانه، هم در قانون‌گذاری مجلس مؤثر است و هم در نظارت بر عملکرد دولت.

حالا رسانه‌های دولتی و اصلاح‌طلب به جای اینکه به رئیس‌جمهور خرده بگیرند که چرا گوشه عزلت گزیده و چله نشینی پیش گرفته است، به رئیس مجلس حمله می‌کنند که چرا میان مردم رفته و صدای آنان را شنیده است.

یاللعجب از رفتار این قوم یاجوج و ماجوج، که از یک طرف شعار طرفدار مردم‌ بودنشان گوش فلک را کر می کند و از طرف دیگر، اگر مسئولی بخواهد گامی برای رفع مشکلات مردم بردارد را تکفیر می کنند.

انتهای پیام/