ایلام بیدار08:31 - 1399/06/25
جهاد اسلامی:

صلح با اسرائیل، توهم است؛ لحظه‌ای از سلاح خود غافل نمی‌شویم

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن رد فکر صلح و همزیستی با طرح صهیونیسم، تأکید کرد که مبارزه با دشمن صهیونیستی ادامه خواهد داشت تا ملت فلسطین به پیروزی برسد.

به گزارشايلام بيدار، «زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، با تأکید بر لزوم اتحاد بین گروه‌های فلسطینی، تأکید کرد که این اتحاد، عامل اصلی ایستادگی این ملت و پایبندی آن به حقوق تاریخی خود در فلسطین است.

النخاله در مصاحبه با روزنامه «القدس» گفت که صدور بیانیه مشترک به نام گروه‌های ملی در پایان نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی که در رام الله و بیروت برگزار شد، بدین معناست که همه گروه‌ها تمایل دارند از مرحله اختلاف و درگیری داخلی، وارد عرصه درگیری واقعی با اشغالگر اسرائیلی شوند.

وی درباره ملاحظاتی که جهاد اسلامی نسبت به بندهای این بیانیه درباره تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ داشت، تأکید کرد: «فلسفه رد این مسئله، اصولا مبنی بر اصل به رسمیت نشناختن اسرائیل به عنوان یک کشور در خاک فلسطین است... پایبندی گروهها به کشور فلسطین در مرزهای ۶۷، به خاطر ضعف و این احساس است که شاید اشغالگر در ازای به رسمیت شناخته شدن خود، به ما نیز در این مرزها، اجازه دهد کشوری تشکیل دهیم».

دبیر کل جهاد اسلامی ادامه داد: «نظر ما این است که چنین موضعی، فرصتی برای اسرائیل خواهد بود تا به یک کشوری تبدیل شود که از نظر کشورهای عربی و فلسطین، به رسمیت شناخته خواهد شد... شکست عرب‌ها در برابر دشمن و به رسمیت شناختن آن و تلاش برای برقراری روابط با آن، نشان می‌دهد که فکر صلح و همزیستی با طرح صهیونیسم، مبتنی بر توهم است، نه واقعیت».

النخاله بر این باور است که صلح متوهمانه با پروژه صهیونیسم فقط باعث سرشکستگی و ضعف هر چه بیشتر کشورهای عربی خواهد شد.

درگیری با صهیونیست‌ها باید بدون محدودیت باشد

وی درباره آرامشی که فعلا در نوار غزه حکمفرماست، گفت: «درگیری با اشغالگر باید بدون هیچ گونه محدودیتی و بر این اساس باشد که اشغالگر، حضور دارد و باید مقاومت نیز حاضر باشد... محاصره غزه توسط اسرائیل، تعدی مداوم به ملت فلسطنی است».

این مسئول فلسطینی ادامه داد، در پایان، دشمن صهیونیستی «غزه مسلح» را نخواهد پذیرفت و به همین دلیل، جریان مقاومت و مردم غزه، هدف قرار خواهند گرفت، «ولی نباید یک لحظه از سلاح خود غافل شویم، بلکه باید گروههای مقاومت را تقویت کنیم و این جنگ با پروژه صهیونیسم، ادامه خواهد داشت تا پیروز شویم».

النخاله درباره پرونده اسرای فلسطینی نیز تصریح کرد، اگر معامله‌ای صورت نگیرد که بر اساس آن زندانیان فلسطینی آزاد شوند، چنین کاری صورت نخواهد گرفت؛ «زیرا آزادی اسرای ما، در صدر اولویت‌های مقاومت قرار دارد، حتی اگر مجبور شویم برای آزادی آنان، جنگ‌های تازه‌ای را آغاز کنیم».

انتهای پیام/