ایلام بیدار08:29 - 1399/06/25
مقام وزارت خارجه امارات:

به صلح گرم با اسرائیل چشم دوخته‌ایم

یک مقام وزارت خارجه امارات با انتشار یادداشتی در روزنامه صهیونیستی هاآرتص گفت که کشورش به صلح گرم با اسرائیل چشم دوخته است.

به گزارشايلام بيدار، «هند العتیبه» مدیر ارتباطات استراتژیک وزارت امور خارجه و همکاری بین الملل امارات  توافق کشورش و رژیم صهیونیستی را یک پیروزی برای دیپلماسی و نشانه‌های امیدواری جدید برای منطقه خواند.

او در یادداشتی که در روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» منتشر کرد، مدعی شد:« این صلح، یک فرصت تاریخی و اساسی است، اما جایگزین صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها نیست».

العتیبه ادامه داد: «دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات فردا توافق صلح را رسمی می‌کنند، اما مسئولیت تحقق آن بر عهده دو ملت امارات و اسرائیل است».

این مقام وزارت خارجه امارات با تاکید بر اینکه کشورش به دنبال صلح گرم و روابط متقابل با تل آویو است که به نفع هر دو طرف است، افزود: «اما تعهد عمیق ابوظبی به مردم فلسطین همچنان محکم است و امارات عربی متحده به شدت از راه حل دو دولتی و حق تعیین سرنوشت فلسطینیان حمایت می‌کند».

او  با محدود کردن مناقشه اعراب و اسرائیل به مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی، گفت که اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها همسایه هستند و باید یک راه حل عادلانه و پایدار برای مناقشه بین آنها یافت.

العتیبه یادداشت خود را با تبریک سال جدید یهودیان به صهیونیست‌ها به پایان رساند و آرزو کرد که این سال به تعبیر او سال صلح، پیشرفت، امید و مدارا باشد.

رژیم صهیونیستی و امارات پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ای مشترک، رسماً از عادی‌سازی روابط میان خود خبر دادند. روز جمعه بحرین هم از دستیابی به توافقی برای برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی تحت نظارت آمریکا خبر داد.

گروه‌های فلسطینی عادی‌سازی روابط را محکوم کرده و آن را خیانت به آرمان فلسطین برشمرده‌اند.

انتهای پیام/