ایلام بیدار08:13 - 1399/06/24
کرونا هم مانع تداوم فعالیت های ورزشی نشد؛

ورزش زیر چترپروتکل های بهداشتی در ایوان+تصاویر

با رعایت کردن پروتکل های بهداشتی در این روزهای کرونایی می توان به ورزش مورد علاقه خود بپردازیمو سلامت خود را تضمین نماییم.

به گزارشايلام بيدار،،«کرونا ویروس» نامی که این روزها کسی نیست، آنرا نشنیده باشد و با شنیدنش تصوری وحشتناک به عنوان یک هیولای ریز میکروسکوپی کشنده از آن نداشته باشد

ویروسی که اگر چه خطرناک است اما خطرناکی آن به دلیل میزان کشندگی آن نیست، خطرناک بودن این بیماری  و تلاش جهانی برای کنترل آن، به دلیل سرعت انتشار و شیوع کرونا ویروس است.

بیماری ایجاد شده با ویروس کرونا که به آن بیماری کرونای2019  یا  (COVID19) می‌گویند، اولین بار در ووهان چین شناسایی شد. CO مخفف کرونا، VI مخفف ویروس و D  به معنی بیماری (در انگلیسی) است.

این بیماری هنوز درمان قطعی به صورت واکسن و دارو ندارد و دانشمندان علم پزشکی در حال بررسی زوایای مختلف این ویروس و انجام آزمایشات مختلف در راستای تولید واکسنی برای مقابله با آن هستند، اما بهترین راه مقابله با این بیماری مقابله با شیوع و انتشار آن است و بهترین راه جلوگیری از شیوع آن،  رعایت نکات بهداشتی فردی و محیطی و عدم حضور در اماکن های شلوغ و پرجمعیت تا بتوان این اپیدمی را تحت کنترل درآورد.

با ارئه این مقدمه به سراغ موضوعی می رویم که  می تواند در روزهای کرونایی زمینه سلامت افراد جامعه رافراهم نماید.

 مهرداد محمدی کارشناس ورزش بیان داشت:ورزش که یکی از ابزار های تضمین سلامتی به حساب می آید مورد توجه است و با توجه به شیوع بیماری کرونا چگونگی انجام آن علامت سوال های زیادی را ایجاد کرده است.

ورزش سلامتی انسان را تضمین می‌کند

 مهرداد محمدی  گفت: فعالیت بدنی کافی، ورزش و تحرک کلید واژه های قرن حاضر که خواه ناخواه با سلامت بشر بیش از پیش گره خورده اند؛ چرا که عصر تکنویلوژی فعالیت بدنی را به حداقل رسانده و توجه به ورزش کردن به عنوان نسخه سلامتی را مورد توجه همگان قرار داده است.

وی تصریح کرد: شاید کمتر کسی حتی تصور می کرد روزی حضور در سالن ورزشی و باشگاه که خاستگاه ورزش به شمار می رود نه تنها با محدودیت همراه شود که مخاطره آمیز هم باشد؛ آنچه هم اکنون بیش از چندین ماه است شاهد آن هستیم حاصل ویروس ناخوانده ای است که روابط انسانی را به طور جدی تحت تاثیر قرار داده است به طوری که تجمعات به ویژه در فضاهای سر بسته را در سایه ویروس نامحسوس و منحوس کرونا خطر آفرین کرده است

وی ادامه داد: به نظر می رسد قبل از اینکه چگونه ورزش کردن را مورد توجه قرار دهیم باید از لحاظ فکری به جایی برسیم که برای سلامتی، ورزش را هم در رفتارهای روزانه خود ببینیم و این دید یک محرکه بسیار خوب برای انجام ورزش است.

لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن ورزشی

"مهرداد مظفری"، از ورزشکاران در گفتگو باخبرنگار ایلام بیدا گفت:می توان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در زمینه ورزش فعالیت  نمود.

مظفری با تاکید براینکه در تمام امکان ورزشی ایوان پروتکل های بهداشتی رعایت می شود  ادامه داد: خوشبختانه در این باشگاه ورزشی در بدو ورود افراد به سالن ورزشی تب سنجی توسط مسئول باشگاه صورت میگیرد.

این ورزشکار ایوانی بیان داشت:در سانس های مختلف توسط پرسنل تمام سطوح ،و امکانت باشگاه ضدعفونی می شود.

مظفری با بیان اینکه می توان در روزهای کرونایی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ورزش کرد افزود:شهروندان باید تمام سعی و تلاش خودشان را در زمینه رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بکار گیرند تا شاهد مبتلا شدن افراد جامعه نباشیم.

در پ

 

 

 

انتهای پیام/الف