ایلام بیدار09:31 - 1399/06/24
در میزگرد با كارشناسان بين الملل و اساتيد حوزه مطرح شد؛

اوج دورویی و نفاق غرب در توهین به پیامبر اسلام(ص)/ اسلام هراسی پروژه غرب در پوشش توهین به مقدسات اسلامی است

اساتید حوزه علمیه و دانشگاه در رابطه با اقدام نشریه فرانسوی در توهین به پیامبر اسلام (ص) به موضوعات مهمی همچون "اهداف غرب در توهین به مقدسات اسلامی "، "پشت پرده توهین به پیامبر اسلام"، اوج نفاق و دو رویی در غرب اشاره کردند.

گروه سیاسی ایلام بیدار:: آزادی بیان و عدالت امروز از جمله مفاهیمی هستند که در دنیای غرب به خوبی از آن استفاده می کنند تا به هدف های خود برسند و در غیر این صورت این یک بازی است که در کشورهای مختلف آن را پیاده سازی می کنند تا هدف های غربی نمایان شود وهمه در راستای اهداف استکباری غربی ها گام بردارند وگرنه آزادی در آن کشور وجود ندارد.

در حالی که در خود دنیای غرب و آمریکا آزادی بیان به شکلی که از خود نشان می دهند وجود ندارد ومفاهیمی که به ضرر خودشان است مانند قضیه هلوکاست به شدت محکوم می شود.

حتی امروز هم در کشورهای آمریکایی واروپایی بین نژاد ورنگ تفاوت قائل می شوند وسابقه نژاد پرستی و مخالفت با سایر ادیان نظیر اسلام به سال های گذشته باز می گردد واین در حالی است که کشورهای دیگر نظیر ایران را به نفی آزادی بیان می کنند.

کشورهای غربی همواره در کشورهای اسلامی نظیر ایران مفاهیمی چون آزادی زنان، آزادی بیان و ... را بنا به تعریف خود مطرح می کنند در حالی که قوانین جمهوری اسلامی برپایه اسلام طوری طراحی گردیده که از هیچ کس حقی ضایع نشود.

طی روزهای گذشته شاهد توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام وآتش زدن قرآن در سوئد بودیم که توهین آشکاری به دنیای اسلام بود واز طرفی همه مفاهیمی مانند احترام به سایر ادیان وآزادی را  که کشورهای غربی سعی دارند در دنیا پیاده سازی کنند را نفی می کند طوری که در مقابل این توهین آشکار سکوت کرده اند.

به همین منظور ايلام بيدار در میزگردی كه بصورت مجازی با حضور جمعی از اساتید دانشگاهی به بررسی اقدام نشریه فرانسوی در توهین به پیامبر اسلام (س) و قرآن كريم پرداخته است.

در این میزگرد که بصورت مجازی برگزار شد، اساتید حوزه علمیه و دانشگاه در رابطه با اقدام نشریه فرانسوی در توهین به پیامبر اسلام (ص) به موضوعات مهمی همچون "اهداف غرب در توهین به مقدسات اسلامی "، "پشت پرده توهین به پیامبر اسلام" و اوج نفاق ودو رویی در غرب اشاره کرده اند.

مشروح اين ميزگرد را با هم در زير مي خوانيم.

رویکرد غرب در برابر نفوذ اسلام چگونه است؟

دکتر "نصرت الله حیدری"، استادیار علوم سیاسی و روابط بین الملل در این باره گفت: اسلام به عنوان یک دین حیات بخش در حال نفوذ و گسترش در دنیا ،خاصه در دنیای غرب است.جالب است بدانیم در سال ۲۰۲۰ اسلام در میان ادیان جهان بیشترین رشد واستقبال را داشته است واین  روند غرب را به شدت نگران ساخته است. لذا بنده اين اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو را یک اقدام کاملا انفعالی می دانم. البته سابقه عناد غرب با اسلام ،یک سابقه  تاریخی دارد و به ماجرای جنگهای صلیبی بر می گردد،این رویکرد خصمانه بعد از ماجرای مشکوک ۱۱سپتامبر  در آمریکا تقویت شده و با روی کار آمدن دونالد ترامپ تشدید شده است  اما من به شکل کلی رویکرد غرب در برابر نفوذ اسلام  را در چند محور قابل واکاوی و رصد می دانم: 

اول اينكه رویکرد بدنام کردن اسلام است،آنها به دنبال نمایش چهره ای خشن از اسلام هستند كه شکل گیری القاعده،طالبان،داعش ،النصره،الشباب ,بوکوحرام، گروههای سلفی-تکفیری در این راستا قابل تحلیل است.

دوم روبکرد ناکارآمد نشان دادن اسلام در اداره امور جامعه،این رویکرد اختصاصا علیه انقلاب اسلامی در ایران در جریان است،غرب اسلام سیاسی در ایران وطلیعه های آن در عراق،لبنان و......را برای خود یک چالش اساسی تصور می کنند. زیرا با انقلاب اسلامی در ایران ،اسلام  جان تازه ای یافته است.

سوم رویکرد وراهبرد سوم غرب ،تحریف اسلام است، به عبارتی پروژه اسلام آمریکایی یا شیعه انگلیسی  در این راستا قابل تحلیل است. این راهبرد با بهره گیری از ارتجاع عرب و برخی عناصر نفوذی غرب  در جهان اسلام در جریان است.

دقت وتامل در راهبردهای غرب نشان می دهد برای پیشبرد اهداف خود چند اقدام اساسی را در شرایط کنونی دنبال می نمایند؛پروژه اسلام هراسی،ایران هراسی وحمابت از عناصر  نفوذی خود در جهان اسلام که در همان راستای تحریف می باشد.

رويكرد منافقانه غرب در قالب جاهليت مدرن

نصرت اله حیدری در ادامه گفت:غرب که بواسطه عملکردهای خود وناتوانی در مهار و کنترل اسلام  این بار در زیر لوای آزادی اندیشه،هجمه به اسلام را در دستور کار قرار داده است.توهین وهتاکی به رسول اکرم(ص)،قران سوزی و ساير موضوعات در این راستا است.این رویکرد منافقانه غرب فقط در قالب «جاهلیت مدرن»قابل تحلیل است.غربی ها به نام نوگرایی،آزادی اندیشه و نيز ساير موضوعات ضمن توهین به اسلام ،رفتاری کاملا متضاد از خود بروز می دهند.

وی اظهار کرد: در همین فرانسه که نشریه شالی ابدو به پیامبر توهین کرده به مسلمانان ،خاصه بانوانان مسلمانان اجازه پوشش حجاب نمی دهند،یا اگر کسی خطوط قرمز آنان چون هولوکاست را نقد با زیر سئوال ببرد با شدیدترین مجازات ها روبرو خواهد بود.محکومیت پرفسور روژه گارودی مسلمانان برجسته فرانسوی فقط به دلیل تشکیک در کشتار یهودیان در جنگ جهانی دوم  به دوسال زندان  اوج فضاحت مدعیان دروغین آزادی بیان وحقوق بشر است.

حیدری بیان داشت:اقدام نشریه ضد مذهبی شالی ابدو در شرایط کنونی از چند جهت قابل ارزیابی است: روند رو به رشد اسلام در اروپا و  احساس وحشت جریانهای رادیکال راست مسیحی  از این روند.

ایجاد تضاد ودشمنی میان مسلمانان و مسیحیان در راستای توجیه جنگ تمدنها، روی کار آمدن عناصر رادیکال و نژاد پرست  در اروپا و اقدامات ترامپ رییس جمهور فعلی آمریکا به این فضا دامن زده است.این جریان می خواهد بعد از فروپاشی مارکسیسم اسلام را به عنوان خطر وتهدید اول در غرب معرفی نماید. آنچه غرب را به شدت نگران کرده است ،دامنه قدرت نرم در اسلام است که علی رغم تبلیغات پرحجم و گسترده در غرب در حال نفوذ است وجالب است که این نفوذ در میان لایه ها وطبقات روشنفکر ونخبگان  بیش از اقشار دیگر است.

دلیل دیگر به نظر بنده  تلاش برای انحراف افکار عمومی در جهان اسلام از روند عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای منطقه خلیج فارس است.اقدامی که به مثابه یک خنجر از پشت به مسلمانان تحلیل می شود.

طبیعتاً مسلمانان علاوه بر واکنش  آگاهانه به این اقدام ومحکومیت جهانی انان،باید همچنان تلاش نمایند چهره واقعی اسلام. به غرب ارایه گردد.بی شک با توجه به  ماهیت نظام‌های فکری و سیاسی غرب  وسرخوردکی انسان غربی واز طرفی. ماهیت منطقی وجهانشمول اسلام ،غرب روزی در برابر قدرت نرم اسلام زانو خواهد زد و سخن برناد شاو انگلیسی محقق خواهد شد و ان این است که،اسلام دین آینده جهان.ان شاء الله

در پایان باید گفت که این اقدام موهن نشریه فرانسوی در توهین به ساحت پیامبر اسلام  ضمن اینکه ماهیت نفاق مدرن جهان غرب در بحث آزاد اندیشی وحقوق بشر را نمایان ساخت،موضع واقدامی از سر انفعال محسوب می گردد.

اهداف غرب از توهین به مقدسات اسلامی چیست؟

"فارس زارع منش "،کارشناس مسائل بين الملل با اشاره به اهانت روزنامه فرانسوی به پیامبر اکرم (ص)، گفت:اهانت یک نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) نشانه آزادی در کشورها نیست بلکه نشانه رذالت و از بین رفتن همه مرزهای اخلاقی است و نشان می دهد برای رسیدن به مقاصد شوم و اهداف پلید خودشان دست به هر جنایتی می زنند.

وی اظهار کرد: آزادی بیانی که به خود جرأت توهین و اهانت به عقاید مردم و ملت ها را بدهد، در واقع  آزادی نیست بلکه تنها ابزاری دست استکبار برای عوام فریبی  است.

زارع منش تصریح کرد: این تخریب و توهین به مقدسات مسلمانان از سوی نهادهایی است که از سال‌ها پیش، سیاست اسلام هراسی و اسلام‌ ستیزی را در دستور کار خود قرار داده و با صدها شیوه و هزاران ابزار تبلیغاتی و عملیاتی به مبارزه با اسلام و قرآن پرداختند

وی با بیان اینکه قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) جلوه ای از نور الهی هستند،به آیات قرآن کریم در این زمینه اشاره کرد و افزود: خناسان و فاسدان هرچقدر هم تلاش کنند تا اسلام را تضعیف کنند، بدانند که راه به جایی نخواهند برد چراکه خداوند متعال خود حافظ دین اسلام است.

 زارع منش بیان داشت: گسترش اسلام در جهان به‌ویژه در کشور فرانسه که بنا بر نظر برخی‌ها تا ۲۰ سال آینده اکثریت مردم فرانسه مسلمان خواهند شد، موجب ترس زمامداران فرانسوی شده است.

این تحلیلگرسیاسی بیان داشت:غرب با مطرح کردن اهانت به پیامبر اکرم(ص) درصدد به حاشیه بردن مسئله گسترش اسلام و جایگزین کردن مسئله دیگری است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این مطلب که واکنش گسترده و سنگین مسلمانان در این گونه قضایا، جلوی پیشروی سایر اقدامات را می گیرد، افزود: غربی ها می خواستند حواشی جدیدی را در جهان اسلام ایجاد کنند که نتیجه عکس داد و منجر به وحدت و اتحاد بیشتر مسلمانان شد.

سابقه توهین غربی ها به اسلام را بیان بفرمایید؟

حجت الاسلام "وحید شرفی" کارشناس مسائل مذهبی  در خصوص سابقه توهین غربی ها به مقدسات اسلامی گفت: توهین غربی ها به دنیای اسلام سابقه طولانی دارد: در سال 1367 ه.ش سلمان رشدی این نویسنده بریتانیایی – هندی کتاب ضد اسلامی (آیات شیطانی) را نوشت و در آن شخصیت پیامبر اسلام (ص) و صحابه و همسران وی را در قالب انسانهای دیگر اما با همان نام یا نامهای مشابه مورد اهانت قرار داد و امام در همان سال حکم کشتن وی را صادر کرد.و این فتوا تا امروز به قوت خود باقی است و مقام معظم رهبری در سال 1383 حکم امام خمینی (ره) را غیر قابل تغییر خواند.

در سال 2005 میلادی برای اولین بار یک مجله ای دانمارکی در اقدامی هدفمند ، کاریکاتورهای موهنی از پیامبر (ص) منتشر کرد و به بهانه ی آزادی بیان این کاریکاتورها در مطبوعات دانمارک چاپ و در فضای مجازی به سرعت پخش شد.

همچنين در سال 2010 میلادی همزمان با نهمین سالگرد حادثه 11 سپتامبر عده ای از افراطی گران آمریکا اقدام به سوزاندن قرآن کریم کردند و خشم بسیاری از مسلمانان را برانگیختند.

در سال 2015 مجله فرانسوی (شارلی ابدو) بار دیگر کاریکاتورهای موهنی نسبت به پیامبر (ص) منتشر کرد و پس از انتشار آن ، دفتر این مجله در پاریس مورد حمله قرار گرفت و در جریان این درگیری 17 نفر که 12 نفر آنها از کارکنان این نشریه بودند از جمله کاریکاتورست این جمله که توهین کرده بود کشته شدند جالب اینجاست که سلمان رشدی که خودش آغازگر این کار بود از اقدام این نشریه حمایت کرد و گفت : مسلمانمان باید با کاریکاتورهای موهن از شخصیت های مورد احترام خود کنار بیایند.

علل و عوامل بوجود آمدن توهین به مقدسات اسلامی

حجت الاسلام وحید شرفی درخصوص  علل و عوامل بوجود آمدن توهین به مقدسات اسلامی گقت: از ابتدای خلقت ، جدال بین حق و باطل وجود داشته است.و تا قیام امام عصر (عج) ادامه خواهد داشت و اگر بخواهیم علت و عوامل این کار قبیحانه را بررسی کنیم عواملی که دست به این کار زدند: تاثیر شیطان بر افراد فاسد است.

دومین عامل اقدام موهن حتاکی به پیامبر (ص) و قرآن تفرقه و خودباختگی بعضی از کشورهای اسلامی مثل عربستان و امارات میباشد که به دشمن اجازه دادند حرمت بشکند و آها هستند که در برابر دشمنان اسلام گردن خم میکنند تا گردنبند بندگی رزیم صهیونیستی را بر گردن خود آویزان کنند.

سران برخی از کشورهای عربی دلارهای نفتی را صرف تجهیز جریان های تکفیری مثل داعش و نسل کشی در بین کشورهای اسلامی میکنند و از سوی دیگر به سمت رژیم صهیونیستی دست دوستی دراز میکنند.

هنوز حافظه مردم فراموش نکرده است که امام راحل در سال 66 در قضیه کشتار حجاج فرمودند که اگر ما از آمریکا هم بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت.

زمینه ساز اهانت به قرآن و پیامبر(ص) صهیونیست های مسلمان نما هستند.

عامل دیگر اهانت آنها به قرآن و پیامبر (ص) ، بغض و کینه استکبار جهانی با اسلام ناب محمدی باید دانست آنها میخواستند خاورمیانه جدید ایجاد کنند تا جمهوری اسلامی محو شود اما امروز هر حرکتی کردند به شکست انجامید.

رشد اسلام گرایی و ابلاغ پیام رحمت ، مهربانی و مودت دین مبین اسلام در بین مردم جهان ، بار دیگر دشمنان تاریخ را برآن داشت تا با پست ترین روش ها ، توهین به مقدسات و پاکترین مخلوق عالم هستی حضرت محمد (ص)،ذات پلید و شیطانی خود را نمایان سازند.

پشت پرده توهین به پیامبر اسلام چیست؟

"قدرت اله نیاصادق" کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به پشت پرده های توهین به مقدسات اسلامی  گفت: نشریه شارلی ابدو در طول روزهای گذشته نشریه شارلی ابدو در فرانسه کاریکاتور توهین آمیزی در باره پیامبر اسلام (ص) منتشر کرده همچنین در سوئد اقدام به آتش زدن قرآن زده اند که نشان از ذات واقعی دنیای غرب دارد.

وی افزود:واقعیت این است که امروز غرب جاهلیت مدرن را گسترش داده است ودر پشت پرده آن اهداف آمریکا و ایادی اش نهفته است تا ملت را به سمتی ببرند که دوستان دارند باشند.

نیاصادق بیان داشت : در دنیای امروز چیزی که غربی ها به اسم آزادی بیان نقل می کنند یک دروغ بزرگ است وگرنه قضیه هلوکاست را چرا  نفی می کنند و یا به صورت آشکار به مبارزه با اسلام می پردازند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در پشت پرده توهین به پیامبر اسلام وقرآن کریم سرمایه داران و مستکبرانی قرار دارد که اسلام مخالف رسیدن به اهداف شومشان است وبه همین دلیل از هر روشی چه در فضای مجازی وچه فضای حقیقی به مبارزه با اسلام می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: آزادی بیان یک استفاده ابزاری برای غرب دارد وگرنه در واقعیت آزادی بیان در غرب نیست و هرکس مخالف اهدافشان باشد برای نابودی اش تلاش می کنند.

مدرس دانشگاه اضافه کرد: توهین به مقدسات نشان دهنده خوی وحشی گری دنیای غرب است که جنایات زیادی را انجام داده البته مانع از گسترش دنیای اسلام نخواهد شد و رشد اسلام در غرب افزایش پیدا خواهد کرد.

 

انتهای پیام/ر