ایلام بیدار08:12 - 1399/05/22
با پبگیری های ایلام بیدار صورت گرفت؛

اجرای فاز دوم طرح توسعه "زنجیره علیا"/ برای توسعه روستای هدف گردگشری اعتبار تخصیص یافت

بعد از پیگیری های پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار برای توسعه روستای زنجیره علیا از توابع شهرستان چرداول اعتبار تخصیص یافت.

به گزارشايلام بيدار، برخی از روستاها توانایی تبدیل شدن به قطب گردشگری دارند فقط نیازمند توجه هستند که با اختصاص اعتبار وبرنامه ریزی لازم از آن ها حمایت شود.

طی روز های گذشته با انتشارگزارشی به عنوان «روستایی با هفت اثر ثبت شده ملی چشم به راه اعتبارات/ "زنجیره علیا" هدف گردشگری نشد» از پایگاه خبری ، تحلیلی ایلام بیدار به تشریح وضعیت این روستا پرداخته وچه مشکلاتی که این روستای هدف گردشگری با مواجه است.

بعد از پیگیری صورت گرفته خوشبختانه پای مسئولین به این روستا باز شده وبرای توسعه آن در قالب مرحله به مرحله اقداماتی انجام شده است.

اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال برای توسعه زنجیره علیا هزینه شد

الیاس فتاحی فرماندار چرداول در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: برای توسعه و آسفالت جاده روستا به میزان ۲ کیلومتر هفت میلیارد ریال، سیل بند یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، تسطیح، تیغه زنی و دیوارکشی و تعمیر پل ورودی تنگه و منطقه تفرج گاه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و احیای جاده عشایری یک میلیارد و ۳۰۰ میلون ریال که جمعا ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات شهرستانی و استان هزینه شده است.

وی افزود: در شهرستان چرداول دو روستای هدف گردشگری وجود دارد که نیازمند توسعه طرحهای گردشگری و بهسازی مسیرهای دسترسی به آثار باستانی میباشند.

فتاحی خاطرنشان کرد: قابلیتهای گردشگری در روستای زنجیره علیا فراوان است که اختصاص اعتبارات ویژه میتواند این قابلیتها را ارتقا دهد.

اعتباری ۱ میلیاردو۸۰۰ میلیون ریالی جهت اجرای فاز دوم طرح گردشگری روستای زنجیره علیا اختصاص یافت

عبدالمالک شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی وصنایع گردشگری استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:در بازدیدی که  از محل اجرای طرح گردشگری روستای زنجیره علیا انجام شد،طرح روشنایی مسیر ورودی تنگه تاریخی زنجیره، آسفالت ورودی تنگه تا محدوده امامزاده پیرحسین ونامگذاری این مسیر بعنوان جاده سلامت مورد بررسی وبحث وتبادل نظر قرار گرفت وتصمیماتی جهت اجرای این طرحها اتخاذ شد.

شنبه زاده در ادامه گفت: در سال جاری واز محل منابع ملی وتملک داراییها اعتباری ۱۸۰ میلیون تومانی جهت اجرای فاز دوم این طرح گردشگری اختصاص یافته که هم اکنون در مرحله اجراست.

وی خاطرنشان کرد: طرح توسعه روستای زنجیره علیا در قالب فازهای مختلف در حال اجراست که با اختصاص به موقع اعتبار توسعه این روستا به عنوان هدف گردشگری  اجرایی خواهد شد.

 

انتهای پیام/ر