ایلام بیدار07:42 - 1399/05/20

وضعیت شهرستان‌های ایلام در استفاده از ماسک/ملکشاهی؛کمترین میزان

طبق بررسی های انجام شده شهرستان ملکشاهی کمترین و شهرستان چرداول بیشترین میزان استفاده از ماسک در استان ایلام برای پیشگیری از کرونا داشته اند.

به گزارشايلام بيدار،در حال حاضر ماسک زدن به عنوان مهمترین راهکار پیشگیری از بیماری کرونا در سطح جهان و کشورمان شناخته می‌شود. به رغم توصیه‌های فراوان کادر درمانی برای استفاده از ماسک، اما همچنان تعداد زیادی هستند که از ماسک استفاده نمی‌کنند.

در استان ایلام بعد از گذشت تیرماه که روزهای تلخی که در بحث آمار مبتلا و همچنین آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در استان ثبت کرد، حالا میزان استفاده مردم استان از ماسک بیشتر شده است.

با این حال هم هنوز میزان استفاده از مردم به حد مطلوب نرسیده است، طبق اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بیشترین میزان استفاده از ماسک در شهرستان چرداول با ۸۹ درصد کمترین میزان استفاده از ماسک در شهرستان ملکشاهی با ۵۸ درصد بوده است.

وضعیت استفاده از ماسک در استان ایلام

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اظهار کرد: در حال حاضر در مجموع استان ایلام در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

جمیل صادقی فر بیان کرد: شهرستان‌های ایلام، مهران، دهلران، آبدانان و دره شهر در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در استان ایلام با همکاری مردم، کادر درمان و اقدامات ستاد کرونای استان شاهد شیب کاهشی از نظر بستری، ابتلا و فوتی هستیم، گفت: میانگین استفاده از ماسک در استان ایلام ۷۸.۱ درصد است که بیشترین استفاده از ماسک در شهرستان چرداول با ۸۹ درصد و کمترین میزان در شهرستان ملکشاهی با ۵۸ درصد گزارش شده است.

وی تصریح کرد: تعداد ۱۲ هزار و ۲۴۱ مورد نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در استان ایلام انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ادامه داد: از این تعداد بازدید، ۴۵۲ واحد صنفی پلمب و ۲۴۶ واحد صنفی به مراجع قضایی معرفی شده است.

صادقی فر بیان کرد: در بحث میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ایلام، کمترین میزان استفاده از شهرستان‌های ایوان و دره شهر بوده است.

وی گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان ایلام د مجموع ۷۷ درصد بوده است.

مشکلی در بحث تولید ماسک در استان ایلام وجود ندارد

روز گذشته نیز رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام  از ظرفیت تولید روزانه ۱۷۰ هزار عدد ماسک در استان ایلام خبر داد و گفت: مشکلی در بحث تولید ماسک در استان ایلام وجود ندارد.

رضا محمدرحیمی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۴ واحد تولیدی در زمینه تولید ماسک در استان ایلام فعال است و با رایزنی‌های به عمل آمده ۵۸۰ هزار مترمربع پارچه مواد اولیه تولید ماسک وارد استان شده است.

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که در صورت استفاده صحیح از ماسک‌های پزشکی تا ۱۰۰ درصد امکان انتشار ویروس از ناحیه تنفسی افراد کم می‌شود و اگر در مکان‌های عمومی ۸۰ درصد افراد از ماسک استفاده کنند، امکان انتقال ویروس وجود نخواهد داشت.

در حال حاضر شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۶ هزار و ۵۳۹ نفر رسیده و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تاکنون ۱۸۲ نفر است.

 

انتهای پیام/