ایلام بیدار09:24 - 1399/05/19
سانسور و تحلیل های آبکی تمامی ندارد؛

کرونا و یک بام و دو هوای معاندین در عزاداری ماه محرم

معاندین به طور هدفمند از یک سو خواستار اجرای برنامه های محرم هستند و از سوی دیگر با ترفند خاص خود در حال القای خطرات ناشی از برگزاری آن بدون اشاره به وضعیت استان های درگیر با کرونا هستند.

گروه سیاسی ایلام بیدار::کرونا همچنان در حال یکه تازی و در صدر اخبار رسانه های جهان قرار دارد، این ویروس همچنان در کشور ما نیز فعال است و استانهای مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

این در حالی است که استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

آنچه مسلم است این است که وزارت بهداشت به طور مکرر و دائم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک تأکید فراوانی دارد و حتی سازمان بهداشت جهانی نیز نسبت به رعایت بسیاری از موارد تأکیدات زیادی داشته و دارد.

باز هم دشمنان که هر بار منتظر فرصتی هستند تا از کاه، کوه بسازند بیکار ننشسته و به طور مرتب با بولد کردن برخی مسائل و موضوعات سعی در تشویش اذهان عمومی را دارند.

یک بام و دو هوای معاندین در عزاداری ماه محرمِ

همانطور که می دانیم ظرف روزهای گذشته رئیس جمهوری در جلسات مربوط به کرونا تأکید کرد که برنامه های ماه محرم باید برگزار شود، وی در این رابطه گفت: امسال ماسک گذاری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از سوی عزاداران و عدم تجمع و تراکم در یک مکان نیز جزو شکوه مراسم عزاداری امام حسین(ع) است.

رئیس جمهور تاکید کرد که این مراسم عزاداری با برنامه ریزی های دقیقی که انجام شده، باید به گونه ای برگزار شود که نه تنها بهانه ای در اختیار معاندین قرار نگیرد بلکه ایران را به الگویی برای سایر کشورها و شیعیانی تبدیل کند که مراسم عزاداری امام حسین(ع) را برگزار می کنند.

علیرغم اینکه هنوز به روزهای منتهی به ماه محرم باقی مانده است اما معاندین از روزها قبل و همزمان با صحیت های رئیس جمهور مبنی بر اجرای برنامه های محرم دست به کار شدند.

رسانه های معاند با پررنگ کردن موضوعاتی نظیر فراگیری کرونا با اجرای برنامه های محرم و خطر گسترش این بیماری با اجرای برنامه های محرم به صورت هماهنگ در حال تولید محتوا هستند.

معاندین که همچون همیشه از اجرای برنامه های محرم هراس دارند این بار با انتشار تصاویر و پست هایی از مراجع عظام و با قرار دادن مسئولان در برابر روحانیت نوشتند: مسئولان سلامت جامعه باید برنامه ریزی کنند که عزاداری انجام بگیرد و سلامت جامعه نیز محفوظ بماند. در واقع معاندین به طور هدفمند از یک سو خواستار اجرای برنامه های محرم هستند و از سوی دیگر با ترفند خاص خود در حال القای خطرات ناشی از برگزاری آن هستند.

تجربه موفق لیالی قدر در کرونا

ماه رمضان امسال نیز که کشور درگیر موضوع کرونا بود، تجربه موفقی به دست آمد و طی آن برنامه های مربوط به لیالی قدر با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

در آن موقع نیز معاندین با انتشار گزارش های فراوان باز هم همین خط و مسیر امروز در رابطه با محرم را دنبال کردند اما نحوه صحیح برنامه های ماه مبارک رمضان ثابت کرد همه تحلیل های آنان آبکی بوده است.

این دامن زدن ها به موضوع برنامه های ماه محرم از سوی معاندین در حالی است که همه استان های کشور قرمز نبوده و در بسیاری از استان ها در وضعیت سفید قرار دارند اما معاندین با علم به این موضوع و بدون اشاره به اینکه مناطق سفید می توانند برنامه های خودر ااجرا کنند حتی نسبت به سانسور این واقعیت ها اقدام می کنند.

ملاک اجرای برنامه های محرم امسال

در واقع ملاک اصلی برای اجرای برنامه های محرم امسال با توجه به ویروس کرونا، بیانات مقام معظم رهبری است. معظم له در این رابطه فرمودند:  عزاداری محرم باید بر اساس ضوابط ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شود. در عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که کارشناسان و ستاد ملی کرونا اعلام می‌کنند؛ بنده به توصیه این عزیزان عمل می‌کنم. توصیه من به مردم این است که ببینیم ستاد ملی کرونا چه می‌گوید و در مسئله عزاداری به گفته این ستاد عمل کنیم.

 

انتهای پیام/س