ایلام بیدار08:41 - 1399/05/15
ایلام بیدار گزارش می دهد؛

آتش بر کسب و کار 35 مغازه دار در سرابله

بر اثر آتش سوزی پاساژ شهرداری سرابله تعدادی از مغازه ها دچار آسیب شده که نیازمند حمایت مسئولان هستند.

به گزارشايلام بيدار، گاهی اوقات اتفاقاتی پیش می آید که ناگوار است وباعث خسارت دیدن عده ای می شود که این موضوع باعث می می شود تا برخی افراد حالا دوباره بیکار شوند.

آتش سوزی ، سیل و... از  حوادثی هستند که همه چیز را به خود می برند وونتیجه سال ها زحمات یک کشاورز یا یک کاسب را دریک لحظه نابود می کنند.

با توجه به موقعیت کشورمان هرساله دستخوش حوادث طبیعی وغیر طبیعی می شویم بنابراین نباید باید همیشه برای حوادث آماده باشیم وارزیابی دقیقی درباره حوادث احتمالی وجود داشته باشد تا بتوان پیشگیری کرد.

برخی کشورها که روی مدار حوادث طبیعی وغیر طبیعی هستند دراین باره با محکم کردن سازها و انجام اقدامات پیشگیرانه تا حدود زیادی از میزان صدمات وآسیب کم کرده اندالبته درایران همچنان به اقدامات موثر وسودمند برای قبل ، حین وبعد از حوادث نرسیده ایم.

چند روز قبل بود که آتش دسترنج 20 مغازه دار چرداولی را در خود فرو برد والبته 15 مغازه باقی مانده هم آسیب دیدند، حال این مغازه داران خواهان رسیدگی به وضعیتشان هستند.

 

همه سرمایه مغازه داران در آتش سوزی پاساژ سوخت

"جواد رجب نیا" از جمله مغازه داران این پاساژ در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: تمام سرمایه ای که داشتیم دراین مغازه سوخته است وحال نمی دانیم چه باید بکنیم.

وی افزود: برخی از مغازه ها تا 600 میلیون تومان وبرخی بیشتر یا کمتر آسیب دیده اند وحاصل یک عمر کاسبی سوخته واکنون مانده اند با تمام قرض هایی که دارند.

رجب نیا در ادامه گفت:امیدواریم که مسئولان تمهیداتی را برای حمایت این مغازه داران وزودتر ساختن این پاساژ بیاندیشند.

در آتش سوزی حاصل یک عمر کاسبی سوخت/ نیازمند حمایت مسئولان هستیم

جوادی یکی دیگر از مغازه داران در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:در آتش سوزی پاساژ شهرداری سرابله حاصل یک عمر کار وکاسبی دریک شب سوخت.

وی افزود: هیچ وقت فکرش را هم نمی کردیم که چنین بلایی به سرمان بیاید وحال با این سرمایه سوخته نمی دانیم که چه کنیم.

این مغازه دار چرداولی خاطرنشان کرد: فشار زندگی اجازه نمی دهد مدت زیادی برای باسازی این پاساژ صبر کنیم واز طرفی هرچه داشتیم دراین آتش سوخته وباید هرچه سریعتر فکری به حال این وضعیت بکنیم که نیازمند همکاری وهمیاری دولت هستیم.

جوادی در ادامه گفت: امیدواریم که هرچه زودتر مسئولان به حال کاسبانی که سرمایه خود را از دست داده اند فکری بکنند ویا سیاست حمایتی را اتخاذ کنند.

در حال به کار گیری تمهیداتی برای کمک به مغازه داران هستیم

الیاس فتاحی فرماندار چرداول در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:در اثر آتش سوزی پاساژ شهرداری سرابله از 35 مغازه 20 باب آن 100درصد آسیب دیده وبه مابقی هم خساراتی وارد شده است.

وی افزود: عملیات با سازی ضلع شرقی آن توسط شهرداری شروع شده اما در حال رایزنی برای ضلع غربی آن هستیم تا در کوتاهترین زمان به دست مغازه داران رسیده ودیگر شاهد این گونه اتفاقات نباشیم.

فتاحی درادامه گفت: شهرداری هم فعلا از این مغازه داران کرایه نخواهد گرفت ، همچنین از عموم مردم وخیرین با پرپایی جلسه ای برای حمایت از این عزیزان دعوت کردیم.

فرماندار چرداول تصریح کرد: با ستاد بحران استان واستاندار ایلام رایزنی هایی برای حمایت از این مغازه داران صورت گرفته که امیدواریم بتوانیم باری از مشکلات این عزیزان را کم کنیم.

 

 

 

انتهای پیام/ر