ایلام بیدار08:50 - 1399/05/14

«اینکه دلتنگ توام» با صدای سالار عقیلی منتشر شد/جدول اجراهای کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی

آلبوم «اینکه دلتنگ توام» به آهنگسازی نسیم شاملو و پیمان خازنی و خوانندگی سالار عقیلی از سوی موسسه‌ فرهنگی-هنری آوای باربد روانه‌ی بازار موسیقی شد.

به گزارشايلام بيدار، آلبوم «اینکه دلتنگ توام» به آهنگسازی نسیم شاملو و پیمان خازنی و خوانندگی سالار عقیلی از سوی موسسه‌ فرهنگی-هنری آوای باربد روانه‌ی بازار موسیقی شد.

 

«اینکه دلتنگ توام» عنوان یکی از اشعار شناخته شده‌ی مهدی مظاهری و نخستین غزل او در مجموعه شعر «راحیل» است که با استقبال علاقمندان ادبیات روبه‌رو شد.

این آلبوم شامل ۹ قطعه است که از این میان اینکه دلتنگ توام، زلف، سپید می‌گذرد یا سیاه می‌گذرد، ای عشق، مهتاب و کمتر شده‌ام از خود ساخته‌های نسیم شاملو و قطعه‌های هر که با من نشست، در باختن دل و آهنگ جهانگردی سعدی ساخته‌‌ی پیمان خازنی است.
این آثار به تاسی از موسیقی کلاسیک ایرانی با نگرشی نو به مبحث سازبندی و انتخاب غزل‌های نواندیش مهدی مظاهری شکل گرفته است.

از ویژگی‌های این آلبوم می‌توان به زبان روز، تصویرگرایی و اندیشه ورزی توامان، درونمایه‌ی غنی، سادگی در سرایش از صافی ذهن توانمند و در عین حال پیچیدگی شاعری اشاره کرد که عمده‌ترین ویژگی‌اش سهل و ممتنع بودن شکل و نگاه متفاوت به مضمون عشق است.
آلبوم «اینکه دلتنگ توام» را موسسه‌ی آوای باربد با مدیریت حمید اسکندری در دور جدید فعالیت‌هایش در عرصه‌ی نشر منتشر کرده است.

در این اثر نسیم شاملو، سروش قهرمانلو، علیرضا دریایی، کیکاووس مختاری، پیام سوری، علی جعفری‌پویان، میثم مروستی، کریم قربانی، ارغوان منتظری، حسام صدفیان، فرشید حفظی‌فر، محمد حسین پور معین و ستار خطابی به عنوان نوازنده و شبنم شاملو، آوا عباس زاده و پریسا دلفانی به عنوان همخوان حضور دارند.

همچنین میکس و مسترینگ این آلبوم توسط پیام سوری انجام شده است و موسسه‌ی نوخسروانی باربد پخش آن را بر عهده دارد.

 

********************

 

 

اعلام جدول اجراهای اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی 

 

جدول اجراهای اولین دوره کنسرت آن‌لاین موسیقی دستگاهی اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی ردیف_ دستگاهی با اجراهای گروه نوازی با کلام به شرح زیر اعلام شد:

 اجرای گروه نوازی/با کلام

 پنجشنبه ۱۶ مرداد

فیه ما فیه

سعید نایب محمدی، مجتبی عسگری، حمید قنبری

 جمعه ۱۷ مرداد

آوای ابریشم

عماد حنیفه، امیر اثنی عشری، حمیدرضا برزو، پویان گرامی، مهدی فروغی

 شنبه ۱۸ مرداد

تیام

هادی منتظری، حسین علیشاپور،کاوه شفیعی، محمدرضا شرایلی

 یکشنبه ۱۹مرداد

نقش

امیر شریفی، مهدی امامی، محمد عشقی، المیرا مردانه، مرجان مهربان، سهیل الله دادیان

 دوشنبه ۲۰ مرداد

نواساز

علی اصغر عربشاهی، پوریا اخواص، پویان عطایی، بهزاد میرزایی، سهیل کاکاوند

شایان ذکر است مجموعه کنسرتهای آن لاین با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی در تالار رودکی ،به مدت ۵ شب از ۱۶ تا ۲۰ مردادماه، ساعت ۲۱ از تلویزیون اینترنتی تیوا پخش می گردد.

این برنامه به صورت رایگان و تنها با ثبت نام در اپلیکیشن تیوا قابل دسترس است.

انتهای پیام/