ایلام بیدار08:40 - 1399/05/12
ایلام بیدار گزارش می دهد؛

ایلام در تکاپوی عید بزرگ ولایت

اقشار مختلف مردم با راه اندازی پویش های مردمی در فضای مجازی از هم اکنون استارت کار را زده و با استفاده از کمک ها و نقطه نطرات مردم در جهت هر چه بهتر برگزار کردن ویژه برنامه های اعیاد در حال برنامه ریزی هستند.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::در یکی از ایام های مبارک سال قرار داریم، همه ساله از عید قربان تا عید غدیر بعنوان دهه ولایت نامگذاری شده است، دهه ای که از قربانی کردن بعنوان یکی از سنت های دیرینه اسلام اغاز و به امامت و ولایت ختم می شود.

در این دهه هر کس به هر طریقی علاقه دارد در این اعیاد مبارک و نورانی سهیم باشد برای هیمن منظور در همان روز عید قربان بسیاری با قربانی کردن گوسفند و توزیع ان میان نیازمندان ورود کردند.

این شرایط در حالی است که در روزهای باقی مانده تا عید غدیر خم بعنوان عید بزرگ ولایت برنامه ها برای این روز مبارک افزایش می یابد.

اقشار مختلف مردم با راه اندازی پویش های مردمی در فضای مجازی از هم اکنون استارت کار را زده و با استفاده از کمک ها و نقطه نطرات مردم در جهت هر چه بهتر برگزار کردن ویژه برنامه های اعیاد در حال برنامه ریزی هستند.

امسال اما به علت شیوه ویروس کرونا اجرای یکسری برنامه های مربوط به عید غدیر با محدودیت هایی همراه است اما این علت باعث نشده تا دوست داران اهل بیت (ع) بیکار بنشینند.

بسیاری از جوانان ایلامی از هم اکنون مقدمات کار برای پشت نویسی خودرویی با اذکار و القاب امیرالمؤمنین (ع) را فراهم کرداند، تهیه پرچم خودرویی نیز از دیگر اقدامات در دستور کار جوانان در این راستا است.

در همین راستا به جهت شیوع ویروس کرونا اما برخی از جوانان شهر ایلام بنا دارند تا در شب عید غدیر برخی از بام مساجد شهر را نورافشانی کنند.

خیرینی که هر ساله بیشتر اجناس و یا پوشاک مربوط به خانواده های نیازمند را در شب و روز عید غدیر توزیع می کردند اما امسال در حال تدارک تهیه اقلام بهداشتی به جهت فراگیری این بیماری و توزیع میان نیازمندان هستند به طوری که در حال سفارش ماسک و دستکش هستند.

اطعام غدیر در ایلام با توزیع 5 هزار پرس غذای گرم

حجت الاسلام "حشمت الله رستمی"، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام در این رابطه به خبرنگاران گفت: در دهه ولایت و امامت ویژه برنامه هایی در سطح استان در بستر فضای مجازی با رویکرد ترویج فرهنگ علوی و ارزش های دینی و فرهنگی اجرا می شود.

 وی اظهار کرد: به منظور گرامی داشت دهه  ولایت و گرامیداشت عید سعید غدیر خم، برنامه های فرهنگی و تبلیغی در سطح استان از طریق فضای مجازی برگزار می شود.

رستمی افزود: در طول این دهه هیئت های مذهبی، جامعه روحانیت، مداحان، تشکل‌های فرهنگی و دینی برنامه‌های خود را از طریق فضای مجازی در اختیار عموم مردم قرار خواهند داد و همچنین  مسابقات فرهنگی با موضوعات مختلف مرتبط با غدیر توسط فعالان رسانه‌ای انجام خواهد شد.

 معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام تصریح کرد:  آذین بندی معابر، فضاسازی و ایجاد محیط و فضایی شاد در طول دهه امامت و ولایت از دیگر برنامه های این ایام است و البته شهرداری های شهرهای مختلف استان هم پای کار خواهند آمد و مشارکت جدی در این برنامه ها خواهند داشت.

 وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح عید غدیر اطعام غدیر در سطح استان، ابراز کرد: در راستای اجرای این طرح در استان،  بیش از ۵ هزار پرس غذا توسط خیرین تهیه و در بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع خواهد شد.

 رستمی بیان کرد: امید است که همه خیرین  و نیکوکاران و افرادی که نذر دارند با رعایت ضوابط بهداشتی و بسته بندی های بهداشتی در طول دهه امامت و ولایت در کمک به محرومان و این امر خداپسندانه مشارکت داشته باشند.

 وی با اشاره به اینکه قرائت زیارت امین الله در شب عید غدیر به صورت هماهنگ نیز یکی از برنامه های این ایام است، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا هیچ مراسمی بدون مجوز ستاد کرونا در استان اجرا نخواهد شد.

 

 

انتهای پیام/س