ایلام بیدار13:09 - 1399/05/11
انتقاد امام جمعه ایلام از عملکرد ضعیف مدیریت آب فاضلاب ایلام؛

اول آب منزل استاندار، دفتر امام جمعه و مدیر آبفا قطع شود

ماینده ولی فقیه در استان از عملکرد ضعیف مدیریت آب فاضلاب ایلام گفت:اول آب منزل استاندار، دفتر امام جمعه و مدیر آبفا قطع شود

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام "اله نور کریمی تبار" نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه ایلام در برنامه کلام آدینه ی مرکز صدا و سیمای ایلام ضمن تبریک عید سعید قربان گفت: روز عید قربان، روز عید حجاج است، عیدی که نماد پیروزی و تسلط انسان بر خواستها و هواهای نفسانی است. وی در ادامه با ذکر آیات ۲۱ سوره احزاب و ۴ سوره ممتحنه از قرآن کریم به الگو قرار گرفتن پیغمبر اکرم (ص) و حضرت ابراهیم (ع) و همراهانش در دشمن ستیزی و ایمان داشتن به خداوند اشاره کرد و گفت: ایمان ما به خدا و ایمان داشتن دشمنان به غیر خدا تا زمانی که تسلیم حق شوند و خدای یکتا را بپذیرند ادامه دارد، همه ما انسان ها مانند حضرت ابراهیم مورد آزمایش و ارزیابی خداوند قرار میگیریم. 

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با اشاره به داستان حضرت ابراهیم در قربانی کردن فرزندش در پاسخ به امتحان الهی افزود: همانطوری که به اذن الهی آتش در سوزاندن حضرت ابراهیم (ع) تاثیری نداشت چاقوی تیز نیز بر گردن فرزندش بی تاثیر بود و خداوند اینچنین به نیکوکاران پاداش میدهد. امام جمعه ایلام در بخشی دیگر از سخنانش با بیان شرایط فعلی انقلاب و فشار همه جانبه دشمن در جهت تضعیف روحیه مردم، و اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که می فرماید : در شرایطی که بیماری کرونا و ضعف معیشت و گرانی و بیکاری در جامعه وجود دارد دشمن در اهداف کوتاه مدت سعی بر فشار آوردن به مردم علیه نظام و تجمعات خیابانی را داراست.
 
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به توانمندی های داخلی افزود: خدا راشاکریم که روز به روز بر توان جمهوری اسلامی افزوده می شود  و استکبار جهانی دیگر آن هیمنه ی قبلی خود را ندارد. کرونا و وضعیت اعتراضات داخلی علیه تبعیض نژادی به راحتی نشان داد توان مدیریت داخل کشور را ندارند و فروپاشی قدرت آمریکا قطعی است. کریمی تبار  همچنین با اشاره به سیر صعودی قیمتها و کاهش ارزش پول ملی گفت: دشمن در داخل کشور دستان مرموزی دارد که در حال آشکار شدن است، وضعیت تورم طبیعی نیست و قابل کنترل است و تثبیت قیمتها خواهان حرکت جهادی مسئولین میباشد.
 
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با انتقاد از عملکرد مسئولین آب فاضلاب  ایلام تصریح کرد: با توجه به وضعیت قطعی مداوم و افت فشار آب در بعضی مناطق  شهر ایلام جای تاسف دارد برای برخی مدیران این استان که نمیتوانند تدبیر کنند، زیرا با وجود پرآبی سدهای استان مشکل آب وجود ندارد، چرا باید قطع آب داشته باشیم طبیعی است که این نشان ضعف مدیریتی است. وی در ادامه با تاکید بر اینکه مدیران باید تلاش کنند ولو به صورت موقت یک راهکار برای مشکل افت فشار آب ارائه دهند و چنانچه محدودیت آب وجود دارد همه مردم ملزم به رعایت و صرفه جویی در مصرف آب هستند. 
 
اضافه بر قطع آب، توزیع آن برای تمام مناطق باید  بصورت یکسان و با اطلاع رسانی قبلی صورت پذیرد. خواهشی که دارم این است اول آب منزل استاندار، دفتر امام جمعه و منزل مدیر آب و فاضلاب قطع شود، تا توزیع آب بصورت عادلانه به مناطق حاشیه شهر برسد 
 
امام جمعه ایلام در ادامه با توصیه به شهروندان خواست: مردم با رعایت نکات بهداشتی و استفاده مداوم از ماسک و پرهیز از برپایی اجتماعات به برنامه ریزی فاصله حداکثری از بیماری کرونا و همکاری با مجاهدت کادر درمان کمک کنند.