ایلام بیدار07:45 - 1399/05/07

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران: دولت تعرض جنگنده‌های آمریکا را در مجامع بین‌المللی پیگیری کند

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس گفت: دولت باید از طریق مجامع جهانی تعرض جنگده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران را مورد پیگیری قرار دهد.

به گزارشايلام بيدار،«آرا شاهوردیان» نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران گفت: این تعرض جنگنده‌های آمریکایی اقدامی کاملا محکوم و برخلاف قوانین بین‌المللی است.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی عنوان کرده که این موضوع را از طریق سازمان هواپیمایی کشوری بین‌المللی (ایکائو) پیگیری خواهد کرد و ما منتظر این اقدام دولت هستیم.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس اظهار داشت: چنانچه دولت موضوع تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای ایرانی را در مجامع بین‌المللی پیگیری نکند ما در مجلس از طریق ابزارهای نظارتی حق مجلس را مطالبه خواهیم کرد و این موضوع را مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

شاهوردیان خاطرنشان کرد: حضور نیروهای ائتلاف آمریکایی در سوریه کاملا محکوم است و به هیچ وجه قابل توجیه و پذیرش نیست. چه برسد به اینکه جنگنده‌های آمریکایی حریم هوایی سوریه را نقض کنند و برای یک هواپیمای مسافربری مزاحمت ایجاد کنند.

وی در پایان گفت: خلبان هواپیمای ایرانی با هوشمندی توانست با کم کردن ارتفاع هواپیما مسافران را از خطر و تعرض پیش آمده توسط جنگنده‌های آمریکایی برهاند ولی این اقدام آمریکایی‌ها به هر حال یک تعرض آشکار است و باید مورد پیگیری حقوقی قرار بگیرد.

انتهای پیام/