ایلام بیدار15:56 - 1399/05/06

یکی از خفن‌های اینستاگرام مجوز کارگردانی در سینما گرفت!

کریم‌پور که تا چند روز پیش به ساخت ویدیوهای طنز در اینستاگرام مشغول بود، تنها فعالیت هنری جدی اش بازی در یک فیلم ویدیویی به نام «سرکوفت» در سال ۹۷ است.

به گزارشايلام بيدار، در فهرست مجوزهای صادرشده توسط شورای پروانه ساخت که شب گذشته ۴ مرداد منتشر شد، نام محمدامین کریم‌پور به چشم می‌خورد که سابقه کارگردانی فیلم ویدیویی، تله‌فیلم، فیلم مستند، سریال تلویزیونی یا نمایش خانگی ندارد.

این چهره اینستاگرامی با ساخت ویدیوهای تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی به شهرت رسیده و از همین مسیر در صفحه‌اش ۴٫۸ میلیون دنبال‌کننده دارد. ویدیوهای رقصیدن های وی شهرت زیادی دارید گرچه دیشب و پس از اعلام مجوز کارگردانی‌، او اغلب ویدیوهای طنزش را حذف کرد.

بخشی از هنرنمایی که محمدامین کریم‌پور بواسطه آن مشهور شد

خبرگزاری صبا در این رابطه نوشت، معترضان به صدور پروانه ساخت فیلم برای محمدامین کریم‌پور، به مسیر بسیار سخت فیلمسازان کوتاه و مستند برای ساخت فیلم بلند اشاره می‌کنند و حضور او را در ادامه حضور شاخ های اینستاگرام در عرصه رسمی هنرهای نمایشی می‌دانند که در ۲-۳ سال اخیر شدت گرفته است.

کریم‌پور که تا چند روز پیش به ساخت ویدیوهای طنز در اینستاگرام مشغول بود، تنها فعالیت هنری جدی اش بازی در یک فیلم ویدیویی به نام «سرکوفت» در سال ۹۷ است.

او پیش از این در پاسخ به اعتراضاتی که نسبت به ورودش به عرصه بازیگری انجام شده بود در گفتگویی به هنرمندان منتقد توهین کرد و گفت: «هنرمندان حرف مفت زیاد می‌زنند. مگر تلویزیون ارث پدری هنرمندان است؟»

اعضای شورای پروانه ساخت و مدیران سازمان سینمایی هنوز به اعتراضات نسبت به این پروانه ساخت واکنشی نشان نداده‌اند. «حکم تجدیدنظر» به نویسندگی و تهیه کنندگی رضا کریمی، کارگردانی و نویسندگی محمد امین کریم پور مجوز ساخت گرفته است و باید دید کریمی که از قدیمی های سینما است چرا فیلمنامه خود را به این چهره پرحاشیه سپرده است.

سوال دیگر این است که چه زمانی مجوز کارگردان شدن کریم پور صادر شده و اگر این مجوز صادر شده چرا پیش از این اطلاع رسانی نشده است؟

 

صالح دلدم در کانال ستاره سینما نوشت:

برای رعایت عدالت به پلنگ‌های اینستاگرام هم مجوز کارگردانی بدهید!در ادامه فعالیت تپه‌نوردانه مدیران سازمان ضدسینمایی وزارت بی‌فرهنگ و ضد ارشاد برای شخم زدن سینمای ایران، یک شاخ اینستاگرام موفق به اخذ مجوز کارگردانی برای ساخت فیلم سینمایی شد!

درحالیکه مناسبات سینمای ایران در دولت بی‌تدبیری و ناامیدی به سمتی رفته که بسیاری از هنرمندان بادانش یا خانه‌نشین شده‌اند یا جلای وطن در پیش گرفته‌اند، شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی به یک فرد موسوم به شاخ اینستاگرام که به تبلیغات در فضای مجازی و اشتراک گذاری ویدیو و عکس می‌پردازد، مجوز کارگردانی سینما داده است!

پیش از این برخی از این شاخ‌ها مانند «ممد لمینت» و «مستر تیستر» در فیلم‌های سینمایی ساخته شده در دولت بنفش بازی کرده بودند، اما کارگردانی دیگر خیلی نوبر است!برای رعایت عدالت انتظار می‌رود، وزارت فرهنگ و ارشاد سابق، به پلنگ‌ها و در و داف مجازی هم مجوز فیلمسازی اعطا فرماید!