ایلام بیدار10:24 - 1399/05/05
مدیرکل منابع طبیعی ایلام:

نهالکاری مسیر مهران-کربلا/۷۰۰ هزار اصله نهال کشت می شود

مدیرکل منابع طبیعی ایلام آخرین وضعیت پیشرفت طرح نهالکاری مسیر مهران-کربلا را تشریح کرد و گفت: در این طرح ۷۰۰ هزار اصله نهال کشت می شود.

به گزارشايلام بيدار،"رضا احمدی"،مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام گفت:   استان ایلام به عنوان استان برتر در زمینه جنگل کاری در کشور انتخاب شده و در سال جاری قرار است ۱۰ هزار هکتار دیگر جنگل کاری در استان صورت گیرد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین مزیت‌های این جنگل کاری اینکه این طرح‌ها بیشتر در اراضی بیابانی استان برای جلوگیری از افزایش بیابان و کاهش ریزگردها انجام شده است.

احمدی از تفاهم کاری استان ایلام و واسط عراق برای نهال کاری مسیر مهران تا کربلا خبر داد و گفت: هم اکنون این طرح در حال انجام است و بیش از ۸۰ کیلومتر در این مسیر نهال کاری انجام شده است.

وی بیان کرد: طرح جنگل کاری مشارکتی بین ایران و عراق با عنوان «سید الشهدا» در مرحله اول از مرز مهران و زرباطیه تا کوت عراق اجرایی می‌شود و در فازهای بعدی تا کربلا انجام خواهد شد.

وی افزود: در نهالستان مهران که سالانه چهار میلیون اصله نهال تولید می‌شود، تمامی نهال‌های این طرح تامین می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام با اشاره به پیشرفت مناسب این طرح اظهار کرد: در این طرح تحت عنوان نهالکاری سیدالشهدا قرار است بیش از ۷۰۰ هزار نهال در مسیر پیاده روی زائران اربعین کاشته شود.

وی گفت: تاکنون ۱۵ هزار هکتار از عرصه‌های بی ایانی مهران جنگل کاری شده و قرار است ۳۰ هزار هکتار دیگر از این اراضی جنگل کاری شود.