ایلام بیدار08:00 - 1399/05/01

سحر، کرشمه‌ی صبحم بشارتی خوش داد!

مهدی فضائلی با اشاره به کرونا و پیامد های منفی اقتصادی و اجتماعی اش، گرانی های افسار گسیخته و...با ذکر شش دلیل تاکید که با وجود انبوه این مشکلات و مسائل، می توانیم به آینده امیدوار باشیم.

به گزارشايلام بيدار،«مهدی فضائلی»تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت:کروناو پیامد های منفی اقتصادی و اجتماعی اش،گرانی های افسار گسیخته و بعضا" بی منطق،حملات یکپارچه دشمن و جبهه ضدانقلاب بعلاوه برخی عناصر داخلی یک روز علیه برنامه راهبردی همکاری های جامع ایران وچین و روز دیگر علیه مجازات اشرار،...و تشدید حملات علیه رهبر حکیم انقلاب اسلامی در انواع پوشش ها از تظاهر به دغدغه مشکلات مردم گرفته تا عدالتخواهی، یک پیام بسیار واضح دارد و آن خطیر بودن شرایط و ضرورت توجه به الزامات عبور از این گردنه دشوار است!

نتیجه ای که شیاطین، هم شیطان درونی وسوسه گر خناس راحت طلب و هم شیطان بزرگ و اذنابش از این شرایط می خواهند بگیرند، القاء یاس و ناامیدی در مردم، نیروهای انقلابی و حزب اللهی و مسئولان است و در مقابل آنچه دشمن و شیطان را ناکام می گذارد، امید و انگیزه برای ادامه راه است!

اما اینجا یک پرسش مهم در برابر ما عرض اندام می کند و آن اینکه چرا و چگونه با وجود انبوه این مشکلات و مسائل می توانیم امیدوار باشیم؟

نخستین پاسخ به این پرسش آن است که اساسا" انسان مومن و معتقد به خدای حکیم و قادر و علیم و بخصوص پیروان ائمه اطهار صلوات الله علیهم، اجازه و دلیلی برای مایوس شدن ندارند.
آیه ۸۷ سوره مبارکه یوسف می فرماید:《...وَلَا تَیْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ ۖ إِنَّهُ لَا یَیْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْکَافِرُونَ》بر اساس این آیه فقط کافران از رحمت خداوند مایوس می شوند،چرا که یاس از رحمت خداوند یعنی گمان پایان یافتن قدرت خداوند!

دومین دلیل، وعده های صریح و متعدد و مکرر خداوند به مومنان و یاری کنندگان اوست.
از جمله در آیه ۴۰ سوره مبارکه حج که می فرماید: 《...وَلَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ》
و کیست وفادارتر از خداوند در عمل به وعده هایش؟
《 ... وَمَنْ أَوْفَىٰ بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ 》

سومین دلیل برای عدم ناامیدی،تجربیات متعدد خود ما در عبور از مشکلات پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.
شاید متولدین ۶۰ به بعد از بسیاری از گردنه های صعب العبور انقلاب بی اطلاع باشند و بسیاری از متولدین پیش از آن نیز دوران سختی ها را فراموش کرده باشند اما همه بدانیم این انقلاب روزهای سخت فراوانی را تجربه و سپری کرده است.
روزهای غائله ها و تاختن گروهک ها و انواع جنایت ها یشان در نقاط مختلف کشور از جمله کردستان.
*روزهای سخت و دشوار قریب به هشت سال دفاع مقدس که ملتی تنها و دست خالی با اتکای به ایمان جوانانش در مقابل عراق مستظهر به انواع کمک های حدود چهل کشور ایستاد و چه فتوحاتی را به ثبت رساند!
*روزهای تلخ و پر اضطراب ترور در سال شصت و همزمان با دفاع مقدس.
*روزهای سخت اقتصادی و تورم نزدیک به ۵۰ درصدی دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی و وقایع اسلام شهر و...
*روزهای فشارهای سنگین بین المللی از جمله خارج شدن همزمان سفرای ۱۳ کشور اروپایی از تهران پس از ماجرای میکونوس در بهار ۷۶. روزهای فضاسازی های سنگین علیه برنامه هسته ای کشورمان و انواع تهدید های نظامی در سال های اول دهه ۸۰
*روزهای فتنه تیر ۷۸ و هشت ماه در سال ۸۸
و*روزهای آشوب و اغتشاش در دی ماه سال ۹۶ و آبان سال ۹۸

گوشه ای از این روزهای سخت است که همه آنها با حضور مردم به پایان رسید و در کنار هزینه ها و خسارت هایشان،برگ های پرافتخاری را در تاریخ ایران عزیز به ثبت رساند.

چهارمین دلیل برای ناامید نشدن،تجربه ملت های دیگر در طول تاریخ است.
ملت هایی که روزهای سخت و طاقت فرسایی را تجربه کردند اما سرانجام با ایستادگی و تلاش، آن مشکلات را پشت سر گذاشته و کشورهای خود را دوباره و بهتر از قبل ساختند.

پنجمین دلیل، شرایط دشواری است که همین امروز کشورهای مختلف با آن مواجهند و با موانع پیش رویشان دست و پنجه نرم می کنند.
نگاهی به اطراف و اکناف عالم بیندازید،جایی هست آرام و قرار داشته باشد؟!

و ششمین و آخرین دلیل برای امیدوار بودن،فرصت ها و ظرفیت های گران بها و کم نظیر و بعضا" بی نظیری است که ملت بزرگ ایران از آنها برخوردار است.
ظرفیت های عظیم انسانی،منابع طبیعی متنوع،پیشرفت های شگفت انگیز علمی در عرصه های مختلف، توانمندی های دفاعی بازدارنده،نفوذ منطقه ای و عمق استراتژیک، مردمی صبور و شاکر، برخورداری از پشتوانه های عظیم معنوی و ایمانی و داشتن رهبری حکیم ،مجرب،صادق و شجاع  از جمله این ظرفیت هاست که هر کدام برای عبور از مشکلات و موانع سخت کفایت می کند. 

البته مشکلات را با نظاره کردن و تحمل صرف نمی توان پشت سر گذاشت؛ حل مشکلات نیازمند تلاش مجاهدانه و تدبیر به هنگام است.انشاالله این دوران سخت هم با تلاش و درایت بیشتر مسئولان و کارگزاران و دعای صاحب نفسان همچون گذشته با توفیقات و دستاوردهایی ارزشمند سپری خواهد شد. 

 این نوشته را با کلامی از جناب حافظ به پایان می بریم:
سحر، کرشمه‌ی صبحم بشارتی خوش داد
که کس همیشه گرفتار غم نخواهد ماند

انتهای پیام/ک