ایلام بیدار23:55 - 1399/04/31
رییس دانشگاه ایلام :

۲۱۱ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه ایلام تحصیل می‌کنند

رییس دانشگاه ایلام گفت:دانشگاه ایلام به عنوان مرکز آکادمیکی گام های مهمی در جهت بین‌المللی شدن برداشته است و هم اکنون ۲۱۱ دانشجوی غیرایرانی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

به گزارشايلام بيدار،"محمد علی‌اکبری "،رییس دانشگاه ایلام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: روند پذیرش دانشجوی خارجی در این دانشگاه از سال ۹۶ به شکل جدی‌تری دنبال شده است و اکنون ۲۱۱ دانشجوی خارجی در این مرکز آموزشی مشغول تحصیل هستند.

محمد علی‌اکبری افزود: با اجرایی شدن این برنامه از سال ۹۶، در زمینه بین‌المللی سازی این دانشگاه، تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک با دانشگاه‌های خارجی منعقد شده است.

وی یادآور شد: افق برنامه بین‌المللی سازی دانشگاه ایلام تا سال هزار و ۴۰۰ تعیین شده و بخش زیادی از آن محقق شده است حتی این دانشگاه به منظور دسترسی بدون محدودیت اعضای هیأت علمی و دانشجویان به تمامی منابع علمی از جمله نشریات مختلف به زبان‌های فارسی و غیر فارسی از آمادگی لازم برای تاسیس شاخه مرکز منطقه‌ای در این دانشگاه برخوردار است.

رییس دانشگاه ایلام تاکید کرد: با توجه به اینکه استان ایلام دارای مرز مشترک با چهار استان عراق است این دانشگاه آمادگی دارد اقدام به ایجاد پل ارتباطی برای همکاری در تعاملات علمی پژوهشی با دانشگاه‌های عراق و مرکز منطقه‌ای کند.