ایلام بیدار07:42 - 1399/04/29

درخواست تشکیل کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد

نماینده آباده در مجلس شورای اسلامی از تقدیم درخواست تشکیل کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید به هیات رئیسه خبر داد.

به گزارشايلام بيدار،«رحیم زارع» نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی درباره مخالفت مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اظهار داشت: متأسفانه فقط ۹ رأی در صحن علنی برای تصویب این کمیسیون ویژه کم آوردیم.

وی افزود: درخواست جدیدی با ۲۳ امضا به هیأت رئیسه مجلس دادیم تا این طرح با تغییراتی در دستورکار مجلس قرار گیرد. 

زارع تصریح کرد: کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی در مجالس نهم و دهم هم وجود داشت و اتفاقا یکی از فعال‌ترین کمیسیون‌ها در خروجی بود. 

وی گفت: در مجلس دهم بهترین کمیسیون در آن دوره کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی بود. 

زارع خاطرنشان کرد: تأکید طراحان کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، بعد از تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید و اثرگذاری آن در سالجهش تولیداست. 

وی گفت: بایستی اقدامات اساسی و عملیاتی درباره حمایت از تولید، رونق تولید، حمایت از کالای ایرانی و... صورت گیرد، این در حالی است که در دوره گذشته مجلس، قانون رفع موانع تولید توسط کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اصلاح شد ضمن اینکه قانون حداکثر استفاده از توان داخلی و حمایت از کالای ایرانی، قانون اصل ۴۴ که مربوط به واگذاری‌ها بود بخشی از اقدامات مثبتی است که کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس دهم داشته است. 

زارع گفت: باید با حمایت ویژه از تولید ملی مانع از اتفاقات ناگوار برای بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی شویم. 

وی خاطرنشان کرد: درخواست جدید نمایندگان مجلس که تقدیم هیأت رئیسه شده با عنوان کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی است و تلاش کردیم با تغییر نام صورت گرفته مجددا بحث تشکیل کمیسیون ویژه را مطرح کنیم. 

انتهای پیام/