ایلام بیدار08:14 - 1399/04/18
ایلام بیدارگزارش می دهد؛

بازی اپراتورها با جیب مردم/ وقتی کیفیت اتصال مطلوب نیست

در حالی افزایش قیمت از سوی اپراتورها اعمال شده که افزایش قیمت دراین حوزه امسال نباید صورت می گرفت.

به گزارشايلام بيدار، در حالی افزایش قیمت از سوی اپراتورها اعمال شده که افزایش قیمت دراین حوزه امسال نباید صورت می گرفت.

امروز در دنیای تکنولوژی قرار داریم واینترنت به عنوان نیاز اولیه آن مطرح باشد وباید علاوه بر کیفیت خوب ، ارزان قیمت نیز باشد.

یکی از مبنای پیشرفت در دسترس بودن اینترنت به عنوان نیاز اولیه تکنولوژی است که را دسترسی را فراهم می کند البته در کنار دسترس بودن باید تمهیداتی برای شرایط خاص اندیشید واینجاست بحث شبکه ملی اطلاعات وسواد رسانه ای مطرح می شود.

از ابتدای امسال متاسفانه اپراتورها قیمت بسته ها را بالا برده اند واین موضوعی است که مردم برآن واقف هستند وافزایش به این صورت است که بسته ای قبلا فرد را تا یک ماه همراهی می کرد امروز همان بسته کفاف دو هفته را نمی دهد.

موضوعی که وزیرارتباطات به آن اشاره کرد ولی فقط اشاره بود و نتیجه ای برای مردم حاصل نشد البته قرار بود قیمت ها کاهش یابد که این امر مهم حاصل نشد وفراموش خواهد شد.

البته این مردم هستند که این هزینه را به هزینه های دیگر باید اضافه کنند وطعم اینترنت گران وگاها بی کیفیت را بچشند.

اینترنت به صورت گران در اختیار مردم است

احمدی از شهروندان چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:متاسفانه هزینه ها بسته های اینترنتی بالا رفته واپراتورها به صورت هماهنگ دست به این عمل زده اند.

وی افزود: اینترنت باید به صورت ارزان در اختیار مردم قرار بگیرد تا سازوکار های اشتغال به صورت مجازی بهتر فراهم شود .

احمدی خاطرنشان کرد: کیفیت اتصال در برخی از نقاط استان مطلوب نیست ومعطوب به شهرها وبرخی روستاها در حالی که اینترنت باید به خصوص در روستاها در دسترس مردم باشد.

اینترنت باید به صورت ارزان وامن در اختیار مردم باشد

رستمی از کارشناسان رسانه در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:متاسفانه هزینه بسته های اینترنتی بالا رفته واین تحمیل هزینه ای برمردم است که به صورت غیرقانونی بالا رفته است.

وی افزود:تحمیل چنین هزینه هایی بر مردم اصلا مناسب نیست واین در حالی است که باید اینترنت به صورت ارزان وامن در اختیار مردم باشد واین نیازمند شبکه ملی اطلاعات است.

رستمی در ادامه گفت:وزارت ارتباطات باید به دنبال سیاست هایی برای گسترش کسب وکار با استفاده از بستر اینترنت بوده تا دراین روزها به اشتغال کمک کند.

این کارشناس رسانه تصریح کرد:مساله دیگر توسعه اینترنت در روستاها ست که این مورد همچنان تحقق نیافته واینترنت در برخی مناطق روستایی و حتی شهری از کیفیت مناسبی برخوردار نیست.

بازی اپراتورها با مردم وتحمیل هزینه اضافی در کنار کاهش کیفیت مساله مهمی که نباید به راحتی از آن گذشت وبا نظارت موثر و توسعه شبکه ملی اطلاعات و سواد رسانه ای در ارتقا کیفیت اینترنت نقش مهمی ایفا کرد.