ایلام بیدار00:59 - 1399/04/18
نماینده مردم ایلام در مجلس خبرداد؛

دستور معاون رییس جمهوربرای تخصیص اعتبارات طرح گرمسیری و اتصال ایلام به خطوط ریلی

نمابنده مردم استان ازدستور نوبخت برای تخصیص اعتبارات طرح گرمسیری و اتصال ایلام به شبکه ریلی خبرداد.

 
به گزارش ایلام بیدار،دکتر سارا فلاحی، نماینده مردم ایلام در مجلس با اعلام این خبر گفت: در نشست با معاون رییس جمهور و ریاست برنامه و بودجه کشور، به اراضی ایلام به عنوان یکی از حاصلخیزترین زمین‌های کشور اشاره کردم و گفتم حدود ۱۸ ایستگاه #پمپاژ در این استان وجود دارد که طبق برآوردها بین ۳۸۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان برای احیا و راه اندازی آنها لازم است که اگر این مهم اتفاق بیفتد انقلابی عظیم در حوزه #کشاورزی استان اتفاق خواهد افتاد. 
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار کرد:در دیدار با معاون رئیس جمهور اعلام کردم که استان ایلام به واسطه اینکه یکی از شاهراه‌های اصلی سفر زوار اربعین به کربلای معلی است بسیار مهم و استراتژیک است و به همین دلیل از رییس سازمان برنامه و بودجه خواستم اعتبار ویژه‌ای را به مسیرهای منتهی به مرز #مهران اختصاص دهند.
 
فلاحی افزود: مسئله مهم دیگر مطرح شده در این دیدار بحث ساماندهی آب شرب مورد نیاز مردم استان بود به عنوان مثال شهرستان ملکشاهی واقعا در بحث آب شرب با مضیقه روبرو است و چون این یک نیاز اساسی است اگر مورد توجه قرار نگیرد موجب نارضایتی مردم خواهد شد. 
 
نماینده مردم ایلام اظهار داشت: یکی از مشکلات دیگر بحث وضعیت نامناسب جاده‌ها و معابر شهری مثل آسفالت در برخی از شهرستان‌های استان است که نیازمند تأمین اعتبار است و نکته دیگر حمایت از زنان بد سرپرست و بی سرپرست استان است که این نیز نیازمند تامین اعتبار و نگاه ویژه است که می‌تواند در بلند مدت از آسیب‌های اجتماعی فراوانی جلوگیری کند.
 
فلاحی در خصوص ورزش استان نیز به این نکته اشاره کرد که مردم ایلام به لحاظ منطقه‌ای و ژنتیکی تمایل فراوانی به ورزش دارند بنابراین برای تامین اعتبار در این مورد باید نگاه ویژه باشد. برای میزبانی مسابقات بین‌المللی به هتل ۴ ستاره نیاز داریم بنابراین انتظار می‌رود در این راستا نیز توجهات اصلی به استان مبذول داشته شود. 
 
وی از رییس سازمان برنامه و بودجه به دلیل عنایت به مناطق محورم کشور تشکر کرد و افزود که درک می‌کنیم در حال حاضر دولت با فشارهای اقتصادی مواجه است اما می‌شود با عنایت و #توجه_ویژه اعتباراتی را به مردم این  استان که همواره دین خود را به انقلاب و نظام در همه عرصه‌ها همچون #دفاع_مقدس ادا کرده‌اند اختصاص داد.
 
فلاحی همچنین از دستور نوبخت برای تخصیص اعتبارات طرح گرمسیری و اتصال ایلام به #ریل خبر داد و گفت: با موافقت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه قرار شد که اعتبارات این طرح‌ها اختصاص پیدا کند.