ایلام بیدار07:58 - 1399/04/17

«کتونی‌زرنگی» آقازاده بچه‌زرنگ!

این روزها که شاهد پخش سریال نمایش خانگی «آقازاده» هستیم، یک‌بار دیگر اهمیت موضوعات آقازادگی و انزجار مردم از سوءاستفاده‌های افراد منتسب به بزرگان در عرصه‌های مختلف یادآور می شود...

به گزارشايلام بيدار،  محمد رجائی در یادداشتی نوشت: این روزها که شاهد پخش سریال نمایش خانگی «آقازاده» هستیم، یک‌بار دیگر اهمیت موضوعات آقازادگی و انزجار مردم از سوءاستفاده‌های افراد منتسب به بزرگان در عرصه‌های مختلف یادآور می شود. با مروری بر اوضاع فرهنگ و هنر ایران شاهد مقوله آقازادگی در عرصه سینما و تلویزیون نیز هستیم. خیلی راه دور نرویم همین علی ملاقلی‌پور که از مزیت‌های پدر مرحوم بهره برده و در حوزه سینما و تلویزیون فعال شد. در ارایه پروژه و همکاری با ایشان در حوزه های مختلف با اغماض با ایشان برخورد شد و به حرمت پدر و فعالیت‌های ارزنده‌اش در حوزه دفاع مقدس، ملاحظه پسر را کردند. اما او با کامنت توهین آمیزش درباره مقام معظم رهبری چهره واقعی خود را به نمایش گذاشت. او با وقاحت تمام در فضای مجازی حرف‌هایی درباره رهبر معظم انقلاب زد که از بازنشر آن پرهیز می‌کنیم. ملاقلی‌پور با این حرف‌ها چهره واقعی خود را به نمایش گذاشت که البته با واکنش‌های بسیاری از دلسوزان هم همراه شد. گذشته از گستاخی او در فضای مجازی، وی حاضر به عذرخواهی مناسب نشد و  در پیام عذرخواهی نصفه و نیمه از عملکرد وقیحانه خود ابراز پشیمانی نکرد و تنها به دلیل انتقادات فراوان مطلبی نوشت تا فشارها از رویش برداشته شود.

این روزها ایشان در حال لابی کردن در رسانه‌ها و مظلوم‌نمایی است تا بتواند سریالی که به لحاظ فنی و محتوایی دچار اشکالات عدیده‌ای است را روانه آنتن کند. سریال «کتونی زرنگی» بنا به گفته برخی کارشناسان که اثر را دیدند به لحاظ کیفی سطح پایینی دارد، شوخی‌های مطرح شده در سریال به قدری سخیف است که از سطح شوخی‌های فضای مجازی نیز پایین‌تر است.

متاسفیم که باید این نکته را یادآور شویم علی ملاقلی پور همیشه از رانت آقازادگی خود بهره برده است. او سال‌ها پیش وقتی به رضایت خود و دفتر پخش فیلمش را روانه اکران کرد، فیلم با اقبال کمی مواجه شد و طبق قاعده، سینماداران مایل به نمایش فیلم در سالن سینما نبودند و دفتر پخش مجبور به کاهش سالن سینما شد. کارگردان که متاسفانه تعادل روحی چندانی ندارد در جریان بازی خیریه فوتبال بین ستارگان ایران و جهان که در ورزشگاه آزادی برگزار شد در اقدامی عجیب و به نشانه اعتراض به وضعیت اکران فیلمش به وسط میدان پرید و برای دقایقی جریان بازی را مختل کرد! وی هم اینک با چنین شرایط روحی دست به کار شده و با ادعایی واهی دعوای مدیران سیما را مطرح کرده و عدم نمایش سریال را نه تنها کیفیت اثرش نمی‌داند بلکه عدم نمایش سریال را دعوای مدیران سیما ذکر می‌کند! او با مظلوم‌نمایی قصد دارد برای حیف و میل کردن پول بیت‌المال بهانه تراشی کرده و کیفیت سریال را مناسب آنتن جلوه دهد. مدیران سازمان صدا و سیما نباید گول حرف‌ها و فضاسازی این آقازاده را بخورند و یکبار جلوی او به ضرس قاطع بایستند. او که مدعی است مدیران سازمان صدا و سیما به ریاست سازمان، دروغ گفته‌اند، از این فضاسازی و آب گل‌آلود قصد شکار ماهی خود را دارد.
بهتر است برای ختم این شایعه پراکنی‌ها و فضاسازی‌هایی که هر از گاه از سوی عوامل این آقازاده شکل می‌گیرد و فضای رسانه‌ای را مسموم می‌کند، آقای علی‌عسگری ریاست سازمان صدا و سیما به این موضوع وارد شده و

تصمیم نهایی را خودشان برای این سریال که بسیاری معتقدند به لحاظ کیفی دچار مشکل است، ابلاغ کنند و مسئولیت عواقب آن را شخصا به عهده بگیرند. همانطور که ایشان درخصوص نفوذ ستون پنجم اظهار نظر قاطع اعلام داشتند، این بار هم در این مورد موضع مشخص خود را ابلاغ کنند. گرچه پیش‌تر مرتضی میرباقری معاون سیما درباره این سریال اظهار نظر کرد و گفت: «به دلیل برخی ایرادات محتوایی که در سریال هست، متفقا بیان شد که به دلیل همین ایرادهای محتوایی و کیفی که وجود دارد، صلاح نیست که در این ایام سریال روی آنتن برود.». به نظر می‌رسد بهتر است آقای علی عسگری به صراحت درباره این سریال اظهار نظر کنند تا بساط جوسازی‌های این آقازاده و دیگر عوامل ایشان برچیده شود.