ایلام بیدار22:47 - 1399/04/15
یادداشت؛

هنجارشکنی به سبک خیابانی!

برخورد قاطع با این گروه‌ها از دو جنبه هم به لحاظ اینکه ارزش‌های اسلام و انقلاب را نادیده گرفته و هم در شرایط قرمز کرونایی این گونه برنامه اجرا می کنند قابل تأمل است، برگزاری هر برنامه ای که در شرایط پرخطر کرونایی منجر به اجتماع شود از منکرات جامعه محسوب می شود.

مرتضی سبزی -سردبیر:: دیروز کلیپی کوتاه در فضای مجازی پخش شد که در آن یک دخترجوان در کنار یک گروه موسیقی محلی با اجرای ساز دهل، حرکات ناموزونی اجرا کرد.

آنچه در این فیلم نمایان است اینکه حیای شهروندانی که در حال عبور از این مسیر هستند اجازه ایستادن و تماشا را نمی دهد و به مسیر خود ادامه می دهند و این نشان می‌دهد صف مردان و زنان با حیا از هنجارشکنان و کسانی که حیا را زیر پا گذاشته اند جداست.

این روزها به انحاء مختلف، دختران نوجوان و جوان در تیررس آسیب های اجتماعی قرار دارند، از ماجرای خودکشی دختر ۱۲ ساله هلیلانی گرفته تا اجرای دیروز این دختر جوان. خیابان طالقانی شهر ایلام بعد از اجرای طرح جدید (سنگ فرش) به مامنی برای اجرای موسیقی محلی تبدیل شده اما امروزه و بعد از گذشت مدتی نوع اجرای موسیقی محلی در این محل پرتردد به یکباره عوض می شود تا جایی که جای ارزش و ضد ارزش جابجا می شود.

آنچه مسلم است اینکه هیچکس مخالف "شادی" نیست، اما این شادی ها باید در چارچوب و با رعایت موازین اسلام و انقلاب باشد، آنچه کاربران مجازی در قبال این فیلم بیان کرده‌اند این است که گروه موسیقی اجرا کننده و دختر حاضر در کنار آنان از یک تیره و تبار هستند سوال این است که اگر این گروه و دختر حاضر در کنار آنان از یک تیره و تبار هستند آیا نمی توانستند در مکانی به غیر از خیابان و با حضور خود آن گروه، این گونه برنامه اجرا می کردند؟ (که البته این خود نیز جای تحلیل دارد)که در غیر اینصورت شائبه هایی را به ذهن متبادر می سازد.

آیا این تحرکات هم از یک منبع یا از جای خاصی خط می گیرد؟ کسانی که دانسته یا نادانسته این کلیپ را بازنشر می کنند به دنبال چه اهدافی هستند؟ آیا می‌خواهند دلار ۲۲ هزار تومانی، سکه ۱۰ میلیون تومانی، مسکن سر به فلک کشده، آشفته بازار اقتصادی، گرانی را به حاشیه برده و خود این گونه حاشیه‌سازی کنند؟ که باید بدانند جواب مردم به آنها همان است که در فیلم هم به عینه قابل مشاهده است.

نکته دوم در اجرای این نمایش به ظاهر ساختگی در مرکز استانی که از وضعیت قرمز کرونا برخوردار است قابل بررسی است، برخورد قاطع با این گروه‌ها از دو جنبه هم به لحاظ اینکه ارزش‌های اسلام و انقلاب را نادیده گرفته و هم در شرایط قرمز کرونایی این گونه برنامه اجرا می کنند قابل تأمل است، برگزاری هر برنامه ای که در شرایط پرخطر کرونایی منجر به اجتماع شود از منکرات جامعه محسوب می شود.

لذا از مراجع قضایی و دادستان مرکز استان انتظار می رود در راستای حفظ ارزش های اسلامی و انقلابی، جلودار، انقلابی و یکبار برای همیشه افرادی که این گونه و به راحتی آن هم در آستانه هفته حجاب و عفاف به ارزش ها حمله می کنند، قاطعانه عمل کنند.

امروزه همه ایلام را پایتخت خادمان سیدالشهدا (ع) و دوستدار اهل بیت (ع) و استانی شهیدپرور می شناسند و برای حفظ و شأن و منزلت این جایگاه باید حساب مردم دینی و انقلابی را از هنجارشکنان جدا کرد.

 

انتهای پیام/س