ایلام بیدار09:08 - 1399/04/15

مسئولیت ما در میدان عدالت

خلق حواشی، فضاسازی های کاذب، تولید و نشر شایعات و اخبار دروغ و ... با هدف واهی اعتبار زدایی از عدلیه، در دستور کار دشمن است و برخی جریان های رسانه ای و سیاسی باید مراقبت نمایند تا در زمین دشمن بازی نکنند.

به گزارشايلام بيدار،حسام الدین برومند در یادداشتی نوشت: 1-حضرت امیر علیه السلام در خطبه 216 نهج البلاغه به بیان دقایق ،ظرایف و ابعاد مقوله "حق و عدل "پرداخته اند و ازجمله این فراز از بیان کسیکه چراغ راه عدالت در پهنای تاریخ بشریت است، بسیار نقل شده است که: «العدل اوسع الأشیاء فی التواصف و أضیقها فی التناصف»: عدل در مقام توصیف بسیار فراخ است درحالى‏که در مقام عمل بسیار تنگ و دشوار.

همواره یکی از مشکلات و چالش های پیش روی حکمرانی ولو در جامعه اسلامی این بوده که عدالت بیشتر در عرصه نظر و در میدان سخن و در مقام خطابه خودنمایی می کرده و کمتر به عرصه عمل و عینیت رسیده است. بنابراین مظلومیت عدالت این بوده است که در محاصره سخنوران و خطیبان و صاحب منصبان گرفتار شده و جامعه احساس نکرده که به شعار عدالت جامه عمل پوشانده شده است. دراینجا عقل و عرف یک معیار روشن دارند و آن این است که اگر جامعه احساس عدالت کند،
 می توان پی برد که بیرون از بستر شعار و تبلیغات به عدالت عمل شده است.

اکنون شواهد و قرائن غیرقابل خدشه نشان می دهد که یک نقطه عطف در مسیر تحقق و عینیت عدالت اتفاق افتاده است و شاخص ها و عملکردهای عدلیه در میدان عدالت به گونه ای است که مردم شاهد یک "تحول" هستند؛ تحولی که خروجی آن باید عمل حداکثری به عدالت باشد.

2-همه عدالت در دستگاه قضایی خلاصه نمی شود. عدالت ابعاد گوناگونی دارد؛ عدالت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و... که از قضا به نظر می رسد موضوعاتی نظیر شکاف فاحش طبقاتی عمدتا ناظر به عدالت اقتصادی و اجتماعی است و این عقب ماندگی در عدالت باید جبران شود. اما این روزها مردم و افکار عمومی شاهدند که عزم عدلیه برخورد مستمر و بدون توقف با مفسدان و رانت خواران و دانه درشت ها است و در این مسیر نه منطقه ممنوعه ای دارد و نه با کسی تعارف دارد. محاکمه اکبر طبری تا دانیال زاده ، رسیدگی به پرونده گروه عظام، 21 متهم کلان ارزی، شرکت عظیم خودرو، و ... تنها نمونه هایی از جلسات مستمر دادگاه هایی است که در روزها و هفته های اخیر برگزار شده است. بیش از این هم صدها پرونده بزرگ اقتصادی در دادگستری های سراسرکشور رسیدگی و منجر به احکام قاطعانه درباره مفسدان و دانه درشت ها شده است. علاوه بر پرونده های اقتصادی،  در حوزه های افساد فی الارض ،جاسوسی و نفوذ و ... نیز احکام قاطعی صادر شده است. در تازه ترین آنها روز گذشته (10تیر99)سخنگوی محترم قوه قضاییه از صدور حکم اعدام برای روح الله زم سرکرده شبکه آمدنیوز خبر داد.

بنابراین سیر رسیدگی به پرونده های قضایی و برخورد با انواع و اقسام مجرمان از مفسدان اقتصادی، دانه درشت ها، مسئولان سابق، صاحب منصبان یا منتسبان به آنها تا جاسوس ها، نفوذی ها، اشرار و سلب کنندگان امنیت و... نشان می دهد دستگاه قضایی اسیر فضاسازی ها و فشارها نشده است و خط قرمزی جز اجرای قانون و شرع و احقاق حقوق مردم نداشته است. اما در این میان دشمن، اپوزیسیون، ضدانقلاب و برخی جریان های مرموز سیاسی از عدلیه عصبانی هستند. چرا؟ چون حرکت قوه قضاییه در مسیر مبارزه بدون تبعیض با فساد و ضرب شست عدالت بر پیکره جرم و جنایت و جاسوسی و نفوذ و شرارت و ... موجب افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی برای نظام جمهوری اسلامی شده است؛ با این حساب نباید عصبانی باشند؟

3- پیگیری ها و اقدامات قوه قضاییه منوط به حوزه قضا ، حقوق و حقوق عامه نشده است و حتی در حوزه حمایت از تولید ورود کرده است که نقدترین دستاورد آن جلوگیری از تعطیلی بیش از یک هزار و دویست واحد تولیدی بوده است. به عبارت دیگر؛ عدلیه برای احیای حقوق مردم منتظر دادخواست و شکایت نمانده است.

4-رصد آشکار رسانه های ضدانقلاب و ضدایرانی به وضوح نشان می دهد دشمن با سناریوهای چندلایه و ترکیبی تلاش می کند دست به انحراف افکار عمومی بزند تا مردم طعم شیرین عدالت و اقدامات و پیگیری های قوه قضاییه در دوره تحول و در گام دوم انقلاب را نچشند!                                   
از همین روی؛ خلق حواشی، فضاسازی های کاذب، تولید و نشر شایعات و اخبار دروغ و ... با هدف واهی اعتبار زدایی از عدلیه، در دستور کار دشمن است و  برخی جریان های رسانه ای و سیاسی باید مراقبت نمایند تا در زمین دشمن بازی نکنند.
انتهای پیام/