ایلام بیدار10:08 - 1399/04/11
مدرس دانشگاه:

آمریکا ناقض حقوق بشر است/ حقوق بشر آمریکایی ابزاری برای فشار به رقبای آمریکا

مدرس دانشگاه گفت: مسئله "حقوق بشر" به عنوان یک ابزار فشار از سوی امریکا علیه دشمنان و رقبای این کشور استفاده می‌شود.

به گزارشايلام بيدار، ایوب عزیزی"، مدرس دانشگاه در گفتگو با ایلام بیدار با تشریح حقوق بشر آمریکایی، گفت: بیش از نیم قرن است که مسئله "حقوق بشر" به عنوان یک ابزار فشار از سوی امریکا علیه دشمنان و رقبای این کشور استفاده می‌شود.

 

وی اظهار کرد: کشورهایی که به هر نحوی در تقابل با امریکا قرار دارند، خود به خود و بدون هیچ مدرکی، متهم به نقض حقوق بشر می‌شوند و هر کشوری که امریکا با آن مشکل دارد، به عنوان ناقض حقوق بشر معرفی می‌شود.

 

عزیزی افزود: امریکا که ادعای حمایت از حقوق بشر دارد نه ‌تنها علیه مردم دیگر کشورها فعالیت‌های ضد حقوق بشری انجام می‌دهد، بلکه نسبت به مردم خودش نیز همین سیاست را دارد.

 

مدرس دانشگاه گفت: جوامع غربی بویژه آمریکا در تمدنی پوشالی و فرهنگی منحط ادعای مدیریت جهان و اداره تمدن های کهن را دارند.

 

وی تصریح کرد: از نگاه برخی ساده لوحان، غرب متمدن و جهان غربی پیشرفته است و باید از آنها الگو گرفت، در حالیکه برخلاف این ادعا، جهان غرب آنچنان هم متمدن نیست.

 

عزیزی ادامه داد: جوامعی که ادعای مدیریت دنیا و برنامه ریزی برای کشورهای جهان سوم دارند، خودشان در منجلاب فساد و نقض حقوق بشر و ظلم و جنگ افروزی و تروریسم غوطه ور بوده و حتی به مردمان کشور خودشان هم رحم نمی کنند. تبعیض نژادی و به اصطلاح نژاد پرستی با تمدن اصلا همخوانی ندارد.

 

مدرس دانشگاه یادآور شد: بیوتروریسم و اشاعه ویروس های جدید حمایت از گروههای منحرف تروریستی با تمدن و مدنیت و مدرنیته در تضاد است. غارتگری و چپاول ثروت کشورهای ضعیف و استعمارگری در برخی مناطق دنیا از فعالیت های آشکار جوامع غربی است که ادعای مردم سالاری و دموکراسی و حقوق بشر دارند و سازمانهای جهانی مانند سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی در سیطره آنها بند و بازیچه دست حاکمان آن جوامع می باشند.

 

وی در پایان گفت: تحریم کشورهای دیگر مانند ایران اسلامی در شرایط بحران کرونا نشانه نقض آشکار حقوق بشر است.

 

 

انتهای پیام/ش