ایلام بیدار00:24 - 1399/04/11
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت:

حقوق بشر آمریکایی؛ بازی سیاسی برای تأمین منافع دولت‌های غربی

تحلیلگر سیاسی گفت:بررسی دقیق مواضع حقوق بشری آمریکا به صراحت تأیید کننده این واقعیت است که دولتمردان این کشور موضع‌گیری در خصوص وضعیت حقوق بشر در جهان را بر مبنای ترجیحات و منافع سیاسی انجام می‌دهند.

به گزارشايلام بيدار، احسان عباسی "تحلیلگر سیاسی ؛گفت:تاریخ  تحولات بین الملل  نشان دهنده این امر است که آمریکا نه تنها نقض کننده حقوق سایر ملت هاست بلکه حقوق بشر آمریکایی  برای خود مردم آمریکایی ها امری مزحک خنده آور است.

وی اظهار کرد:اینکه آمریکایی ها در مقابل بسیاری از رخدادها ژست مدافع حقوق بشر را می گیرند تنها در حد ادعاست و در حوزه عمل نیز خلاف این امر نمایان  گشته و حقوق بشر آمریکایی تنها در حد ژست سیاسی باقی مانده  و به ابزاری برای حفظ منافع و سلطه گری این کشور  تبدیل شده است. حوادثی بزرگی همچون اشغال کشورهای افغانستان و عراق و فجایع انسانی دیگری همچون شلیک موشک از ناوچه آمریکایی به هواپیمای مسافربری شرکت ایرباس جمهوری اسلامی ایران و شهادت بیش از ۲۹۰ نفر از مردم مظلوم ایران و هزاران جنایت دیگر که در جای جای دنیا این کشور انجام داده است این امر را تصدیق می کند.

عباسی افزود:آمریکا حقوق بشر را به عنوان دستاویز و ابزاری در مسیر اهداف خود به کار گرفته تا از این طریق بر سرنوشت ملت‌ها سلطه یافته و انواع فشارها را بر کشورهای مخالف خود تحمیل کند.
 
 وی با بیان اینکه حقوق بشر از زمان های قبل مطرح بود و غربی ها برای اینکه بتوانند دنیا را به تابعیت و زیر مجموعه خود در بیاورند و آن چیزی را که نفع خودشان در اولویت باشد امروز به خورد مردم جهان دادند تصریح کرد: بررسی دقیق مواضع حقوق بشری آمریکا به صراحت تأیید کننده این واقعیت است که دولتمردان این کشور موضع‌گیری در خصوص وضعیت حقوق بشر در جهان را بر مبنای ترجیحات و منافع سیاسی انجام می‌دهند و آنان قوانینی بدون توجه به اصول فرهنگی و اجتماعی حاکم بر کشورهای قاره های مختلف طراحی کردند.
 
این کارشناس سیاسی افزود: آمریکا در حالی مدعی پایبندی به اجرای حقوق بشر در سطح جهان است که آشکارا نسبت به نقض گسترده حقوق بشر از سوی متحدان خود بی تفاوت بوده و حتی از اقدامات آنها، بی‌شرمانه حمایت می‌کند در این زمینه می‌توان به حمایت آمریکا از اقدامات ضد حقوق بشری رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

عباسی در پایان بیان داشت:بررسی دقیق مواضع حقوق بشری آمریکا به صراحت تأیید کننده این واقعیت است که دولتمردان این کشور موضع‌گیری در خصوص وضعیت حقوق بشر در جهان را بر مبنای ترجیحات و منافع سیاسی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/