ایلام بیدار12:53 - 1399/04/09
دکترای روابط بین الملل در گفتگو با ایلام بیدار:

بی اعتمادی ملت های آزاده جهان به امریکا/ حقوق بشری که رنگ باخته است

دکترای روابط بین الملل گفت: امروزه نه تنها ملت بزرگ ایران به آمریکا بی اعتماد است بلکه تمام ملتهای آزاده جهان به امریکا بی اعتماد هستند.

"نصرت الله حیدری"، دکترای علوم سیاسی و روابط بین الملل در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در خصوص حقوق بشر امریکایی گفت: "نصرت الله حیدری"، دکترای علوم سیاسی و از تحلیلگران بین الملل استان ایلام در این خصوص به خبرنگار ایلام بیدار گفت: آمریکا و قدرت های استکباری به دلیل ماهیت استیلاجویانه همواره غیر قابل اعتماد بوده اند و تجربه تاریخی هم بخصوص در مواجه با ایران این را نشان می دهد.

وی اظهار کرد: ملت ایران این تجربه را از نهضت ملی نفت،کودتای 28 مرداد 1332،حمایت از استبداد پهلوی،مواجه با انقلاب اسلامی، جنگ و در نهایت برجام از آمریکا دیده اند و لذا این ملت حق دارد به آمریکا بدبین باشد.

حیدری تصریح کرد: البته در طول تاریخ مواجه ایران با امریکا از 1320 به بعد جریاناتی به دنبال تطهیر آمریکا بوده اند، این جریانات به دنبال القاء این امر به جامعه هستند که اگر می خواهیم مشکلاتمان حل شود لازمه آن ارتباط با آمریکا است، اما همانطور که اشاره شد و تجارب تاریخی بخصوص برجام نشان داد این یک تحلیل کاملا خام است.

بی اعتمادی تمام ملت های آزاده جهان به امریکا

دکترای علوم سیاسی افزود: آمریکایی ها جز به سیطره بر ایران و چپاول منابع ان به چیز دیگری نمی اندیشند، یک مساله ای را اینجا تذکر دهم و این است که امروزه نه تنها ملت بزرگ ایران به آمریکا بی اعتماد است بلکه تمام ملتهای آزاده جهان به امریکا بی اعتماد هستند. امروز دیگر مباحث حقوق بشری امریکا حنای رنگ باخته است. جنایات آمریکا در عراق، سوریه ،افغانستان وحمایت آنها از گروههای تروریستی بر همگان عیان است ولیبرالیسم غربی رسوا شده است.

این تحلیگر مسائل بین الملل ادامه داد: روی کار آمدن ترامپ و بی اعتنایی به مقررات بین المللی چهره بزک شده لیبرالیسم را بیش از گذشته عیان کرده وماهیت دروغین ان را بر ملا ساخته است. دشمنی انقلاب اسلامی وامریکا به دلیل ماهیت خباثت آمیز و استکباری آمریکا است و طبیعتا با توجه به ماهیت حق مدارانه وعدالتخواهانه انقلاب اسلامی ،انقلاب ما نمی تواند روی اقدامات زورمدارانه واستکباری امریکا چشم بپوشاند وطبیعتا این دشمنی ماهوی است.

وی اضافه کرد: برخی روشنفکران ما تحلیل می کردند که اگر ما با امریکا گفتگو ومذاکره کنیم ،امریکا با ما راه خواهد آمد اما برجام نشان داد که این یک تحلیل خام ونادرست است. آمریکا نشان داده است که اصلا قابل اعتماد نیست. تجربه انقلاب اسلامی نشان داده است که هرگاه ما در برابر آمریکا مقاومت کرده ایم وبه نیروی درونی خود تکیه کرده ایم پیروز میدان بوده ایم. تجربه جنگ،محاصره اقتصادی ،دست یابی به فناوریهای پیچیده در هوافضا،موشک وصنایع نظامی،انرژی هسته ای،نانو فناوریها و.....گویای این امر است.

راه عزت ملت ایران تداوم مقاومت 

حیدری تأکید کرد: برای مواجه با استکبار باید قوی بود واین قدرت واثر بخشی در جریان سقوط پهباد گلوبال هاک امریگایی وتحولات اخیر منطقه کاملا مشهود است. در برابر کشورها وگروههایی که با آمریکا در ارتباط بوده اند جز حقارت و وابستگی چیزی عایدشان نشده است. مصر،عربستان،امارات و.....موید این امر است. برای مواجهه با امریکا باید قوی شد و این راهبرد در دوستان امریکا در اروپا و... هم مشهود است.

دکترای علوم سیاسی بیان کرد: اصلا فلسفه اصلی شکل گیری اتحادیه اروپا همین مساله یعنی حرکت در مسیر استقلال از امریکا است. جمهوری اسلامی هم در این چهل ساله هرکجا توفیق داشته با مدیریت جهادی وضد استکباری بوده است.ملت ایران راه عزت واستقلال را نه در تسلیم بلکه در مقاومت در برابر امریکا دیده وباید این نگاه در همه ارکان کشور تقویت شود.

 

انتهای پیام/س