ایلام بیدار07:55 - 1399/04/08
استاندار ایلام خبر داد:

اختصاص 253 میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت زدایی شهرستان هلیلان

استاندار ایلام گفت: 253 میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت زدایی شهرستان هلیلان در نظر گرفته شده است.

به گزارشايلام بيدار، قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست قرارگاه محرومیت‌زدایی شهرستان هلیلان با حضور معاون مناطق محروم رییس جمهوری با بیان اینکه مشکل راه‌های ارتباطی، بهداشت و آب آشامیدنی و اجرای پروژه‌های پمپاژ آب و پتروشیمی هلیلان مهمترین مشکلات و نیازهای این شهرستان هستند، گفت: تلاش می‌شود با اجرای پرووژه‌های مورد نظر بسیاری از مشکلات شهرستان هلیلان طی یک سال برطرف شود.

وی اضافه کرد: تاکنون برای محرومیت زدایی از این شهرستان ۲۵۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که نیاز است اعتبارات بیشتری در حوزه‌های مختلف برای رفع محرومیت‌های هلیلان اختصاص یابد.

سلیمانی‌دشتکی گفت: برای محرومیت‌زدایی از این منطقه ابتدا مرکز محرومیت‌زدایی سپاه به همراه مرکز باقرالعلوم گام اول را برداشتند و شروع به حرکت‌های جهادی کردند اما عمق محرومیت این منطقه به شکلی بود که اقدامات کافی نبود بنابراین قرارگاه محرومیت‌زدایی شهرستان تشکیل داده شد.

وی افزود: تلاش می‌شود با همکاری معاونت مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان و دیگر ارگان‌ها و نهادهای ملی به همراه دستگاه‌های اجرایی استان مشکلات بسیاری از این منطقه برطرف شود.

وی اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های اصلی از جمله راه، آبرسانی به روستاها و تکمیل پمپاژها در این شهرستان به منظور آبی کردن زمین‌های زراعی و ایجاد اشتغال، پتروشیمی هلیلان، اجرای طرح‌های هادی و بازسازی منازل مسکونی روستاهای محروم از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که برای محرومیت‌زدایی در این شهرستان در نظر گرفته شده است.

استاندار ایلام از ضعف فیبرنوری، اینترنت و آنتن‌دهی صدا و سیما در مناطق مختلف روستاهای ایلام انتقاد کرد و گفت: مشکلاتی در حوزه زیرساخت‌ها وجود دارد که باید برای رفع آنها به صورت جهادی تلاش شود.

سلیمانی‌دشتکی به مدیران هشدار داد: پیگیر جذب اعتبار از مرکز باشند، مدیران نباید به منابع محدود استان متکی باشند بلکه باید تلاش کنند پیگیر جذب اعتبارها از مرکز باشند.

نماینده ایلام: برای برداشتن انگ محرومیت از چهره ایلام باید همه تلاش کنیم

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: برای برداشتن انگ محرومیت از چهره ایلام و خصوصا شهرستان هلیلان باید همه تلاش کنیم.

سارا فلاحی اظهار داشت: برای رفع محرومیت باید به اصول قانون اساسی پایبند باشیم و مهمترین اصل آن رفع تبعیض و داشتن خانه و برخورداری از اولین زیرساخت ها و رفع نیازهای مردم است.

وی یادآور شد: باید از مراکزی که تقسیم ثروت دارند پیگیری کنیم که اعتبارات خوبی برای محرومیت زدایی در ایلام جذب شود.

وی اضافه کرد: هفته گذشته در خدمت استاندار بودیم و پیگیری های بسیار داشتند و از مدیران انتظار داریم که همپای استاندار پیگیری های جدی داشته باشند تا مشکلات مردم استان در حوزه های مختلف برطرف شود.

دیگر نماینده مردم ایلام در مجلی شورای اسلامی نیز گفت: پراکنش توزیع امکانات و طرح ها در شهرستان ها باید برای همه مناطق محروم باشد و در برگیرنده اکثریت جمعیت مردم باشد.

علی اکبر بسطامی افزود: ایلام در تشکیل قرارگاه جهادی محرومیت زدایی در کشور پیش قدم است و این جای قدردانی از استاندار ایلام دارد.

وی تاکید کرد: دیگر مناطق محروم استان را هم باید مد نظر داشته باشیم و از نظر جاده روستایی، آب آشامیدنی، اینترنت و بهداشت توسعه دهیم.