ایلام بیدار12:19 - 1399/04/07
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

حقوق بشر اهرمی جهت پیشبرد سیاستهای آمریکایی ها است

امام جمعه ایلام حجت الاسلام کریمی تبار گفت: واژه حقوق بشر تنها لفظی برای مدعیان حقوق بشر و نظام سلطه به منظور فشار بر ملت های دیگر جهان است.

به گزارشايلام بيدار،  حجت الاسلام والمسلمین "الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام صبح امروز؛ هفتم تیرماه در مراسم بزرگداشت شهدای فاجعه هفتم تیرماه ۱۳۶۰ در حسینیه حضرت زینب کبری(س) اظهار کرد: هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی فرصت بسیار خوبی برای  آشنایی نسل جوان و اقشار مختلف با جنایت ها و اساس ضد بشری رژیم آمریکاست.

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» تصریح کرد: متاسفانه در کشور هنوز افرادی هستند که داعیه طرفداری از آمریکایی ها را دارند و در شرایط کنونی هم حرف هایی را بر زبان می آورند که مشکوک است، این افراد یا واقعا نمی فهمند و یا اینکه ابزار دست دشمن هستند، منافقین خسارت های زیادی را در کشور به بار آوردند و استکبار جهانی نیز همواره از آن ها حمایت کرده است.

وی  با اشاره به اینکه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی با ابزار منافقین، افراد تاثیرگذار در شاکله نظام مقدس جمهوری اسلامی را  از جمله شهید مفتح، شهید رجایی، شهید بهشتی و شهید مطهری را مورد هدف قرار داد، افزود: شهید بهشتی یک شخصیت جهانی بود که تفکر تشکیلاتی داشت و از شاگردان امام راحل و علامه طباطبایی و از نظر علم روز دارای دکترای کلاسیک بود.

امام جمعه ایلام  با بیان اینکه شهید بهشتی نقش مهمی در تدوین ساختار توانمند قانون اساسی کشور داشت، ابراز کرد: ایشان در خارج از کشور نقش ساماندهی نیروهای جوان و مسلمان را برعهده داشت، تلاش در راستای تشکیل جامعه روحانیت که یک نیروی توانمند بود از دیگر فعالیت های شهید بهشتی است،آخرین جمله ایشان قبل از شهادت این بوده است که باید کاری کنیم که رئیس جمهور آینده کشور، منتخب آمریکایی ها نباشد.

حجت الاسلام کریمی تبار تفکر شهید بهشتی یک فکر انقلابی و توانمند بود، یادآور شد: شهید رجایی، باهنر و شهید بهشتی توسط امین ترین افراد به خود ایشان بودند، افرادی مانند کشمیری و‌ کلاهی که مرتکب این جنایت ها شدند، افرادی نفوذی و منافق بودند، امروز هم در دورن نظام ما هم این آسیب و وجود افراد منافق وجود دارد، سازمان منافقین، امروز منافق نیستند چرا که دشمن هستند اما افراد منافق و دو رو در درون کشور هنوز وجود دارند.

وی ابراز کرد: جنایت هایی که سازمان منافقین نسبت به مردم ایران اسلامی مرتکب شدند در سطح جهان کم نظیر است، منافقان ناامنی در کشور ایجاد کردند، در طول دوران دفاع مقدس همراه دشمن بر علیه ملت ایران جنگیدند، کسانی هستند که هم اکنون تحت حمایت آمریکا و نظام سلطه هستند و بیش از ۱۷ هزار ترور ناجوانمردانه نسبت به ملت ایران روا داشتند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: در بحث کشتار بی دفاع مردم مسلمان یمن این همه جنایت صورت می گیرد، اجازه نمی دهند که به این مردم غذا و دارو برسد و از حقوق بشر خبری نیست، آمریکایی ها سلاح های خود را به دلارهای نفتی عربستان می فروشند و این همه جنایت علیه مردم یمن تنها برای منافع آمریکا و دوشیدن نفت عربستان توسط آمریکایی هاست.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: تشکیل نظام جمهوری اسلامی با آرای مردم بوده است و ایران اسلامی بیشترین انتخابات را در دنیا برگزار کرده است، امروز در تحریم داروهایی هستیم که مجبوریم از بیرون کشور تامین کنیم و زنده ماندن و مرگ بسیاری از بیماران خاص  متکی به تامین این داروهاست، بنابراین حقوق بشری که آن ها مدعی هستند، لفظی بیش نیست.

وی یادآور شد: ۲۹۰ نفر  مسافر بیگناه را با شلیک موشک به شهادت رساندند و آمریکایی ها حاضر نشدند عذرخواهی کنند بلکه کسی را که این جنایت را مرتکب شده بود، تشویق کردند، بنابراین کسانی که واژه حقوق بشر مطرح می کنند و داعیه حقوق بشر را دارند و برخی افراد نیز حرف های انان را در داخل کشور تکرار می کنند، همه اینها بی راهه می روند و سازمان ملل و حقوق بشر فقط ابزاری برای فشار  آمریکا بر دیگر ملت هاست.

امام جمعه  ایلام با تاکید بر اینکه الان چهره ها آشکار شده و نقاب ها کنار رفته است اما متاسفانه برخی در داخل کشور سخنان آنان را تکرار می کنند، افزود: در همین شرایطی که آژانس هسته ای بر علیه ما قطع نامه صادر می کند، برخی ها می خواهند جمهوری اسلامی را مقصر جلوه دهند و در تلاش هستند با هر ابزاری به مسئولان و مردم کشور فشار وارد کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر، اظهار کرد: در جامعه باید آنچنان فضای بازی وجود داشته باشد که عدالت در جامعه جاری شود، حق هیچ کس در جامعه ضایع نشود، وقت مدیران باید در اختیار مردم قرار گیرد، دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در تلاش هستند که با  عنصرهای وابسته ای که در  داخل کشور دارند، بدبینی نسبت نظام اسلامی و  بین مردم و‌ مسولان  فاصله ایجاد کنند که امیدوارم طولی نکشد که دستهایی که بر علیه مردم و نظام اسلامی و شهدا کار می کنند رو شود و به چوبه عدالت سپرده شوند.

وی در ادامه با اشاره به هفته قوه قضاییه، خاطرنشان کرد: در هر جامعه ای هر چند مردم متقی و زاهد باشند افرادی وجود دارند که بر خلاف قانون مشی می کنند که در اینجا لازم است که با وجود دستگاهی مانند قوه قضائیه نسبت به ایجاد عدل و دفاع از حق و حقوق مردم اقدام شود و برای ما قانون قرآن کریم میزان است.

امام جمعه ایلام در پایان خاطرنشان کرد: باید روالی که در دستگاه قضایی آغاز شده است، استمرارا داشته باشد و هر جایی که بی عدالتی هست،  وارد شود، ابراز کرد: قاطعیت و اجرای قانون توسط قوه قضائیه بازدارنده بسیاری از مفاسد است،اجرای عدالت همانند بارش باران رحمت الهی است و امیداواریم که مردم ابتدا خودشان به دنبال عدالت باشند.

 

انتهای پیام/س