ایلام بیدار09:11 - 1399/04/05
فرهنگ سازی مبارزه با کرونا محور جشن های زیرسایه خورشید؛

ایلام ۹ تیرماه میزبان خدام حرم مطهر رضوی است

دبیر جشن‌های زیر سایه خورشید استان ایلام گفت: جشن های عمومی زیر سایه خورشید در سال جاری با توجه به شرایط شیوع کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار نمی شود.

به گزارشايلام بيدار، "عزیز بابایی"، دبیر جشن‌های زیر سایه خورشید استان ایلام در نشست هماهنگی ویزه برنامه های دهه کرامت در استان ایلام با بیان این مطلب گفت: با توجه به وضعیت شیوع کرونا در سطح استان  و کشور،  دیدارها و جشن های عمومی که هر ساله شاهد برگزاری آن با حضور خدام حرم مطهر رضوی در نقاط مختلف استان به ویژه بقاع متبرکه شاخص استان بودیم، برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم برای حضور خدام حرم مطهر رضوی در استان انجام شده است، یادآور شد: برنامه های سال جاری خدام حرم رضوی به صورت برگزاری  دیدارهای  اختصاصی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اجرا می شود.

وی بیان کرد: دیدار با مجموعه هایی که در مبارزه با کرونا فعالیت داشته و خدمت کرده اند، دیدار با مسئولان استان  و مسئولان دفتر آستان قدس رضوی در استان از جمله برنامه های سفر کاروان خدام رضوی به استان است، امسال دیدارهای های عمومی، اجتماعات و جشن ها به خاطر رعایت مسائل و پروتکل های بهداشتی برگزار نخواهد شد.

دبیر جشن‌های زیر سایه خورشید استان ایلام  با اشاره به اینکه نهم تیرماه سال جاری استان ایلام میزبان کاروان خدام حرم مطهر رضوی خواهد بود، گفت: خدام حرم مطهر رضوی با استقبال مسئولان از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان خواهند شد و مراسم غباروبی مزار شهدا گمنام شهر ایلام و ادای احترام به مقام شامخ شهدا ۸ سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگزار می شود.

بابایی بیان کرد: دیدار با مجموعه کادر و مدافعان سلامت، دیدار با گروه های جهادی، دیدار مطبوعاتی در خصوص برنامه های جشن های زیر سایه خورشید، دیدار با مسئولان استان، عیادت از بیماران در سطح بیمارستان های استان، حضور در مراسمات معنوی با رعایت پروتکل های بهداشتی و سرکشی از اقشار آسیب دیده از کرونا و نیازمندان استان از دیگر برنامه های حضور کاروان خدام حرم مطهر رضوی در استان خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه فرهنگی در قالب فضای مجازی به مناسبت دهه کرامت و ترویج و توسعه فرهنگی رضوی در بین اقشار مختلف، گفت: این مسابقه در  قالب دل نوشته و خاطره نویسی  برگزار می شود که در روزهای آینده از طریق صدا و سیما و رسانه های استان اطلاع رسانی می شود.

دبیر جشن‌های زیر سایه خورشید استان ایلام  بیان کرد: تجلیل  از دست اندرکاران موسسات خیریه که در پویش امید و همدلی و رزمایش کمک مومنانه مشارکت داشتند با حضور خدام حرم مطهر رضوی برگزار و از این عزیزان که در شرایط سخت کرونا همراه و همیار اقشار آسیب پذیر بودند، تقدیر خواهد شد.

بابایی افزود: تلاش می شود که با حضور خدام حرم مطهر رضوی در راستای فرهنگ سازی رعایت همه موارد بهداشتی و آنچه که مسئولان امر در قالب توصیه های بهداشتی، دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا، فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور در اجتماعات، خودداری از ترددهای غیر ضرور و استفاده از ماسک  برای کنترل و مهار کرونا در بین اقشار مختلف مردم انجام شود.

وی با بیان اینکه  تلاش می شود از  فرصت دهه کرامت که مردم ارتباط دلی با جرم مطهر رضوی برقرار می کنند با حضور خدام حرم مطهر رضوی در راستای فرهنگ سازی مبارزه با کرونا استفاده شود، خاطرنشان کرد: برنامه های زیر سایه خورشید در سال جاری مردم محور و فرهنگ محور خواهد بود و پرچم متبرک حرم مطهر رضوی نیز در استان به اهتزاز درخواهد آمد.

 

انتهای پیام/س