ایلام بیدار08:06 - 1399/04/04
ایلام بیدارگزارش می دهد؛

بالارفتن قیمت گوشت مرغ در ایلام؛وقتی مرغ از بازار پر می کشد

در حالی قیمت مرغ در بازار استان ایلام افزایش یافته که مسئولین در پی توجیه بالا رفتن آن هستند.

به گزارشايلام بيدار، این روزها که در گرمای داغ تابستان قرار داریم قیمت ها هم نقره داغ شده اند وگامی به سوی خالی شدن سفره مردم برداشته اند.

در حالی که ارقام های مختلفی برای تورم تعیین می شود اما این ارقام ها به سفره مردم هم خوانی ندارد وگرانی در معیشت مردم به خوبی احساس می شود.

جالب تراینکه مسئولین به جای تدبیر وجلوگیری از بالا رفتن قیمت ها به صورت هماهنگ باید عمل کنند اما متاسفانه گرانی را توجیح می کنند واین جای تاسف دارد.

تدبیر باید به گونه ای باشد که تاثیر گذار بوده ودر زندگی مردم به خوبی احساس می شود اما سال ها ست که چنین تدابیری در زندگی مردم کمتر مشاهده می شود.

قیمت مرغ بالا رفته وحتی در بازار نایاب گشته واین در حالی است که از صفر تا صد این محصول در داخل کشور تولید می شودویا این ظرفیت در داخل کشور وجود دارد ولی باید پرسید که چرا مرغ از بازاز پرکشیده ونایاب شده است؟

عدم نظارت باعث افزایش قیمت گوشت مرغ شده است

"رضا احمدی" از شهروندان چرداولی در گفتگو باخبرنگار ایلام بیدار گفت:قیمت مرغ در بازار افزایش یافته واین ناشی از عدم نظارت به موقع وصحیح است.

وی افزود گوشت مرغ در بازار استان ودر برخی شهرها و روستا حتی می توان کم یاب گشته که به نظر می رسد این محصول مهم هم در حال حذف شدن از سفره مردم است.

احمدی تصریح کرد: دغدغه مسئولین باید رفع مشکلات مردم و اجناسی باشد که قیمت مناسب در دسترس مردم باشد.

قیمت مواد اولیه مرغداری ها بالا رفته است

قیصوری رئیس اتخادیه مرغداران استان ایلام در خصوص گرانی مرغ در بازار گفت:از 390 مرغداری دراستان حدود 320مرغداری فعال هستند که چهار برابر نیاز استان تولید می کنند.

وی افزود:متاسفانه قیمت مواد اولیه برای مرغداری ها تا چند برابر افزایش یافته واین مورد مرغداری ها را ناگزیر به افزایش کرده است.

قیصوی خاطرنشان کرد:مرغ صنعت دوم در کشور بعد از نفت است که از قیمت 8560 تومان مصوب سال 98 همه چیزنسبت به سال گذشته بالا رفته است واین سبب گرانی قیمت گوشت مرغ شده است.

زنجیره تامین گوشت مرغ باید اصلاح شود

منت نیا از کارشناسان اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: قیمت مرغ هم بالا رفته واراده ای برای حل مشکل آن وجود ندارد.

وی افزود: در صورت تامین مواد اولیه مرغداری ها به قیمت مصوب قیمت مرغ هم پایین خواهد آمد واین ظرفیت دراستان ایلام وجود دارد که این مشکل را حل کند.

احمدی در ادامه گفت:باید زنجیره تامین در زمانی که به دست مردم برسد با نظارت مستمر وموثر باشد تا قیمت ها کاهش یابد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد:کالاهایی که نقش مهمی در سفره مردم دارند باید در داخل کشور تولید شده وزنجیره تولید با قیمت مناسب باشد تا مردم دچار مشکل نشوند.

باید اقدام عملی ومسئولینی جهادی باشد تا قیمت ها اصلاح گردد ولی با روند کنونی وتوجیح از سوی مسئولان  به نظر می رسد گوشت مرغ در حال رفتن از سفره مردم است.

 

انتهای پیام/ر