ایلام بیدار08:14 - 1399/04/03
در دیدار نمایندگان استان انجام شد؛

پیگیری مطالبات اهالی فرهنگ و رسانه ایلام در دیدار با وزیر ارشاد

نمایندگان مردم استان ایلام در مجلس، در دیدار با وزیر ارشاد خواستار توجه جدی به زیرساخت های فرهنگی-هنری و معیشت اهالی فرهنگ و رسانه شدند.

به گزارشايلام بيدار، نمایندگان مردم استان ایلام در مجلس، در دیدار با وزیر ارشاد خواستار توجه جدی به زیرساخت های فرهنگی-هنری و معیشت اهالی فرهنگ و رسانه شدند.

علی‌اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس، خواستار توجه به زیرساخت‌های فرهنگی خصوصاً ساخت تالار مرکزی ایلام، مجتمع‌های فرهنگی شهرستان‌های دهلران، چرداول و دره شهر و تخصیص اعتبارات ویژه جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان ایلام شد.

توجه ویژه به بحث معیشت خبرنگاران و اهالی رسانه و خصوصاً تخصیص اعتبار لازم جهت یارانه نشریات و سایت‌های خبری از دیگر مواردی بود که از سوی بسطامی مطرح و مقرر شد با مساعدت وزیر و پیگیری مدیرکل ایلام عملیاتی شود.

همچنین بسطامی خواستار فراهم کردن زیرساخت‌های شهرستان تازه تاسیس هلیلان، حمایت از نویسندگان، مولفان و مترجمان، برخورداری بیمه شدگان اهالی رسانه استان در صندوق اعتباری هنر از حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور شد.

توجه خاص به تبادلات فرهنگی بین ایران و عراق و تقویت دیپلماسی فرهنگی خصوصاً در حوزه اربعین از طریق ایجاد دبیرخانه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای اربعین در استان از دیگر موارد مهمی بود از سوی نماینده مردم استان ایلام مطرح شد.

همچنین در این دیدار سارا فلاحی دیگر نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ در جامعه و ظرفیت‌های بالای فرهنگی استان، خواستار تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی شد.

وی بخشی از مشکلات موجود در جامعه را ناشی از عدم توجه جدی به مقوله فرهنگ دانست و با توجه به ظرفیت‌های غنی فرهنگی استان و حماسه‌هایی که در سالهای دفاع مقدس آفریدند خواستار توجه جدی تر به مردمان این دیار شد.

در ادامه نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن سپاس از توجه نمایندگان استان به مقوله فرهنگ و هنر، از عزم و تلاش خود برای تحقق خواسته‌های نمایندگان گفت و ابراز امیدواری کرد با همیاری نمایندگان، مساعدت‌های استاندار و پیگیری‌های مدیرکل ارشاد استان شاهد اجرایی شدن بخش زیادی از این موارد باشیم.

در ابتدای این دیدار خودآموز مدیرکل ارشاد استان ایلام گزارش مختصری از وضعیت فرهنگی و هنری استان ارائه کرد.

 

انتهای پیام/س