ایلام بیدار11:59 - 1399/03/29
به صورت ویدئو کنفرانس؛

بهره برداری از ۱۰ طرح عمرانی ایلام با حضور رئیس جمهور آغاز شد

آیین بهره برداری و کلنگ زنی از ۱۰ طرح مهم عمرانی حوزه راه و شهرسازی استان ایلام روز پنجشنبه از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس با رییس جمهوری آغاز شد.

به گزارشايلام بيدار،این طرح ها به ارزش ۱۱۰ هزار میلیارد ریال و با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح یا کلنگ زنی شدند.

ابن پروژه ها شامل هفت هزار میلیارد ریال پروژه افتتاحی، ۲۲ هزار میلیارد ریال پروژه تکمیلی و ۸۱ هزار میلیارد ریال کلنگ زنی است.

رونمایی از آزاد راه پل زال - مورموری - دهلران - چیلات به طول ۱۲۶ کیلومتر با سرمایه گذاری ۳۳ هزار میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور به ارزش یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از مهمترین این طرح هاست.

افتتاح ۲۳۰ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی با اعتبار چهار هزار و  ۲۸۹ میلیارد ریال، تکمیل پروژه های در دست اقدام شامل ۴۷۰ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی به ارزش ۲۱ هزار میلیارد ریال از دیگر طرح هایی است که بهره برداری یا کلنگ زنی شدند.

افتتاح هفت هزار و ۹۰۰  متر مربع از ساختمان های دولتی و عمومی با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال، تکمیل پروژه های در دست اقدام شامل ۴۸ هزار متر مربع از ساختمان های دولتی و عمومی به ارزش یک هزار و  ۵۴۰ میلیارد ریال و افتتاح  یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر در شهرستان های ایلام، دهلران و آبدانان با اعتبار ۸۷۰ میلیارد ریال همچنین در این آیین به بهره برداری رسیده یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

همچنین عملیات اجرایی احداث ۹ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن به ارزش ۴۶ میلیارد ریال آغاز شد.

در آیین بهره برداری و کلنگ زنی این طرح ها قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام، خادمی معاون وزیر راه و رئیس شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور، فولادی معاون توسعه منابع انسانی شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل کشور و وجدی معاون ساخت و توسعه غرب و مرکز کشور و فامیان مدیرکل منطقه یک راه آهن کشور حضور دارند.

 

انتهای پیام/الف