ایلام بیدار08:51 - 1399/03/29

آمریکا مقامات امارات متحده عربی را به تحریم تهدید کرد

فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه ضمن ابراز مخالفت صریح با اقدامات دیپلماتیک امارات متحده عربی در قبال سوریه تهدید کرد که هر فرد یا نهادی که با دولت اسد روابط تجاری برقرار کند، تحریم می شود.

به گزارشايلام بيدار،«جیمز جفری» با اشاره به وحدت نظر مقامات واشنگتن در خصوص وضع این تحریم که هرگونه منابع درآمدی را برای دولت اسد و متحدانش قطع می کند، مدعی شد که این قانون تحریم موسوم به «اعلامیه سزار» بخشی از سیاست آمریکا برای بکارگیری تمام ابزارهای ممکن جهت وادار ساختن دولت اسد به پشتیبانی از یک تغییر صلح آمیز در سیاستهای خود در قبال مناقشه چندین ساله در این کشور است.

جفری با تأکید بر بازخورد «بسیار قدرتمند» کشورهای اروپایی نسبت به این تحریم اظهار داشت که موافقت یا عدم موافقت کشورها با درخواستهای آمریکا برای [ارائه / اشتراک] اطلاعات به قوانین و مواضع سیاسی این کشورها بستگی خواهد داشت.

وی با اشاره به عدم دسترسی مقامات دولت سوریه به نظام بانکی آمریکا و ممنوعیت مسافرت به آمریکا برای افراد مورد تحریم به سیاست امارات متحده عربی در قبال سوریه و تصمیم ابوظبی به بازگشایی سفارت خود در دمشق اشاره کرد و به صراحت گفت که «امارات می داند ما کاملاً [با برداشتن این گامهای دیپلماتیک] مخالفیم». جفری در ادامه گفت که «البته امارات متحده عربی از این اختیار و حق حاکمیت برخوردار است که هر اقدامی که تمایل دارد انجام دهد!».

با این حال این مقام آمریکایی باردیگر تأکید کرد که هرکس با دولت اسد روابط تجاری برقرار کند- صرفنظر از ملیت آن- چنانچه با معیارهای تعیین شده برای تحریمها مطابقت داشته باشد، تحریم می شود.

منبع: مهر

انتهای پیام