ایلام بیدار09:14 - 1399/03/25
واکنش امام جمعه دره شهر به حواشی تسهیلات سیل زدگان بخش کشاورزی؛

کسانی که پول سیل زدگان را مثل نذری پخش کردند مقصرند

امام جمعه دره شهر گفت:از ریاست محترم قوه قضاییه و همکاران ارزشمندشان در برخورد با دانه درشت ها انهم در بدنه خود قوه قضاییه تشکر می‌کنیم.

به گزارشايلام بيدار،حجت الاسلام" قنبر بیگی "،امام جمعه  دره  شهر در گفتگو با سیمره خبر گفت:از ریاست محترم قوه قضاییه و همکاران ارزشمندشان در برخورد با دانه درشت ها انهم در بدنه خود قوه قضاییه تشکر می‌کنیم.این نشان می دهد که قوه قضاییه با احدی عقد اخوت نبسته و هرکسی در هرجایی جرمی مرتکب شود با او برخورد خواهد کرد.

وی اظهار کرد:اگر نهادهای نظارتی کارشان را بهتر انجام میدادند کار به ورود و برخورد قوه قضاییه نمیکشید.ادارات و ارگانهایی که پولهای زیادی در بحث سیل و زلزله به استان و شهرستان اوردند مقصرند.پولهای جذب شده را بدون حساب و کتاب و مثل نذری بین مردم پخش کردند.

امام جمعه دره شهر افزود:در شرایط تحریم و بی پولی دولت، این ریخت و پاشها چه معنی داشت؟ مگر رابین هود هستید که از آنجا بکنید و به مردم بدهید.برخی قانونا و شرعا حقشان بود اما عده ای به هیچ عنوان حقشان نبوده و دلیل شرعی نمی توانند برای انان اقامه کرد.

حجت الاسلام قنبر بیگی بیان  داشت:از اداره دیگر غیر از جهاد برای اینکه دست ما را در حنا بگذارند به بنده  گفتند شما زمین کشاورزی داشتید اینقد پول هم بگیرید.بنده نیز گفتم زمین کشاورزی را اجاره کرده ام که پرونده ان نیز چندماه پیش بسته شده و دلیل شرعی برای ورود این پول به زندگی ام نمی بینم.چنانچه کسی در مدت ۸ سال گذشته اثبات کرد که بنده از بیت المال پول گرفته ام من برابر ادعا او، به وی پول و جایزه میدهم.اگر من یک ریال گرفته باشم هیچکدام از شما حق ندارید پشت سر بنده نماز بخوانید،چون بنده به بیت المال ۸۰ میلیون نفر خیانت کردم.

وی ادامه داد:به کسانی که به اشتباه یا اشتباها این تسهیلات را دریافت کرده اند توصیه میکنیم این پولها که حرام قطعی است را از زندگی خودشان خارج کنند.

امام جمعه دره شهر  گفت:از دادستان عزیز، شجاع، پرکار و با صلابت بابت عملکرد مناسبشان تشکر کرده زیرا الان معنی مدعی العموم بودن دادستان را بیشتر درک میکنیم.همچنین دادستان پشتوانه و دلگرمی برای کارهای کلان نیروهای امنیتی و انتظامی است.

وی ادمامه داد:از مردم تقاضا داریم که تقوای زبان را رعایت کرده تا  مرتکب گناه، تهمت و آزار مومن نشوند.اگر کارمند یا مدیر یک اداره به دادگستری احضار می شود داستان سرایی و قضاوت نکنیم ما چه میدانیم بین او و دادستان چه گذشته است.طبیعی است برای پرونده ای برخی احضار شوند که پس از ارائه مدارک و حرفایشان روز بعد سر کارشان هستند.

وی تصریح کرد:ایا اگر روزی بنده و شما را نیز  برای یک توضیحی بخواهند بعد درست است پشت سرمان تهمت بزنند؟اینکه هرکسی دادگاه رفت بگوییم ادم نادرستی بوده و دستگیر شده که هیچ کسی در امان نخواهد بود و نمیتوان زندگی کرد.مسائلی که دادستان پیگیری و از دیگران توضیح میخواهند انرا به خود دادستان و قضات صالح بسپاریم.

 

انتهای پیام/الف