ایلام بیدار07:30 - 1399/03/11

رسانه‌های اجتماعی قوی تر از سازمان های بین المللی

کارشناس رسانه با اشاره به قتل یک فرد سیاه پوست توسط پلیس آمریکا گفت: رسانه های اجتماعی نظیر توئیتر در تنویر افکارعمومی موفق تر از سازمان ملل هستند.

به گزارشايلام بيدار، امیرعلی ابوالفتح کارشناس رسانه‌ در گفت و گو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه محکومیت این اقدام پلیس آمریکا هیچ فایده ای را برای سیاه پوستان دربر ندارد گفت: اینکه یک توئیت همراه عکس منتشر شود، به مراتب از بیانیه دبیرکل سازمان ملل تاثیر بالاتری دارد.

وی با اعلام اینکه آمریکا به دلیل اسرائیل از نهادهای بین الملل خارج شده و هیچ وقعی بر بیانیه نهادهای بین الملل نمی نهد، افزود: این قتل چرا رخ داد؟ این مسأله قرن ها در آمریکا اتفاق می افتد و در گذشته نیز حتی اگر به یک فرد سیاه مضنون می شدند، دست و پای او را به درختی بسته و زنده زنده او را می سوزاندند، ما با چنین جامعه ای طرف هستیم.

ابوالفتح با اشاره به اینکه امروز نقش رسانه ها بسیار پر رنگ تر از بیانیه سازمان های بین المللی است، گفت: در این ماجرا، مردم عادی با موبایل خود اقدام به فیلمبرداری کردند و به انتشار آن در سطح جهان پرداختند.

وی ادامه داد: در این ماجرا شاهد هستیم یک شبکه اجتماعی یا پیام رسان کاری می کند که از سوی یک سازمان بین المللی شاهد نیستیم.

ابوالفتح با اشاره به اینکه نسل کشی سرخپوستان آمریکا را به وجود آورد و رسانه ها از گذشته تا امروز جنایات آمریکا را به ثبت رسانده اند، گفت: در قرن بیست و یکم هنوز مردم آمریکا نگاهی تبعیض آمیز به سیاهان دارند که این مسأله ناشی از تبلیغات سوء رسانه های این کشور است.

وی کم کاری رسانه ها و طرفداری از رنگین پوستان را موجب کاهش و ریزش آرای سیاه پوستان در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا دانست و گفت: خاصه در آرای دونالد ترامپ که سیاه پوستان و معترضان را اوباش خطاب می کند و مردم از چنین فردی طرفداری و حمایت نمی کنند.
انتهای پیام/