ایلام بیدار09:23 - 1399/03/10

جزئیات دقیق اعطای مجوز اقامت پنج ساله به اتباع خارجی سرمایه‌گذار

مدیرکل سرمایه گذاری وزارت کشور جزئیات دقیق اعطای مجوز اقامت پنج‌ ساله به اتباع خارجی سرمایه‌گذار را تشریح کرد.

به گزارشايلام بيدار، سعید عباسی مدیرکل سرمایه گذاری و اشتغال وزارت کشوربا اشاره به جزئیات دقیق اعطای مجوز اقامت پنج‌ ساله به اتباع خارجی سرمایه‌گذار اظهار کرد:  بر اساس مفاد مصوبه اعطای مجوز اقامت پنج‌ ساله به اتباع خارجی سرمایه‌گذار، وزارت کشور موظف شد تا ظرف مدت یک ماه برای اتباع خارجی که حداقل ۲۵۰ هزار دلار یا معادل آن از ارز‌های دیگر در بانک‌ها و موسسات اعتباری سپرده گذاری بلند مدت یا به همان میزان در ایران سرمایه گذاری کنند، پس از تائید وزارت امور اقتصادی و دارایی مجوز اقامت ۵ ساله صادر شود.

عباسی با اشاره به اینکه افرادی که در بانک‌های کشور سپرده گذاری می‌کنند باعث افزایش قدرت اقتصادی بانک‌ها می شود، ادامه داد: همه می‌توانند میزان سپرده خود را به سرمایه گذاری در شرکت‌های مختلف کشور انتقال دهند. اقامت به اتباع سرمایه گذار خارجی به ۵ نفر اعطا  می‌شود و هر فردی که به این عدد (پنج) اضافه شود، آن فرد باید ۵۰ هزار دلار سپرده گذاری کند.

مدیرکل سرمایه گذاری و اشتغال وزارت کشور بیان کرد: متقاضیان از همان روز اول که مصوبه هئیت وزیران ابلاغ شد، می‌توانستند از آن  استفاده کنند، بنابراین ورود وزارت کشور برای تسهیل امور بود و همه اتباع خارجی در هر کشوری که آمادگی برای حضور در کشور جمهوری اسلامی را داشته باشند، می‌توانند از این ظرفیت قانونی استفاده کنند.

عباسی خاطر نشان کرد: وزارت کشور برای تسهیل این امور، فرم درخواست‌های متقاضیان به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی آماده کرده‌ و در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار داده‌ شده است؛ از مسئولان مربوطه درخواست داریم تا فرم‌ها را در اختیار متقاضیان قرار دهند و متقاضیان این فرم‌ها پر کرده و به وزارت کشور و سازمان سرمایه گذاری ارائه کنند تا زمینه حضور اتباع خارجی برای سرمایه گذاری فراهم شود.

انتهای پیام/ش