ایلام بیدار12:36 - 1399/03/08
ایلام بیدار گزارش می دهد؛

بازخوانی برخی از اقدامات مهم نیروی انتظامی ایلام/ ناجا همواره در کنار مردم

نیروی انتظامی همواره در کنار مردم بوده ودرراستای امنیت وآرامش مردم شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده واز هیچ تلاشی دریغ و کوتاهی نکرده است.

به گزارشايلام بيدار، امنیت و آرامش مردم خط قرمز و پلیس است و برای نهادینه کردن آن در جامعه از هیچ کوششی دریغ نمی کند تا مردم با خیال آسوده به کسب و کار و فعالیت اجتماعی خود ادامه دهند.

نیروی انتظامی همواره در کنار مردم بوده ودرراستای امنیت وآرامش مردم شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده واز هیچ تلاشی دریغ و کوتاهی نکرده است.

سناریو تحریم های ظالمانه آمریکا این بار خدمتگزاران مردم را در ناجا هدف خود قرار داده تا به وسیله آن بر عزم و اراده نیروی انتظامی خلل ایجاد کند. تحریم‌های دولت ترامپ علیه هفت نفر از خدمتگزاران مردم در نیروی انتظامی و در صدر آن فرمانده ولایتمدار و توانمند ناجا، هیچ تاثیری در عزم و اراده آنان نخواهد گذاشت بلکه آنان را مصمم تر برای مبارزه با دشمنان ایران اسلامی خواهد کرد.

این تحریم ها نشان داد که نیروی انتظامی در مسیر درست حرکت کرده و این راه را با قدرت ادامه خواهد داد. بی‌تردید ولایت مداری. بصیرت و خدمتگزاری بی منت به مردم توسط نیروی انتظامی، این چنین دشمنان را عاجز و آنان را به تکرار سناریوی نخ نمای تحریم هامجبور کرده است.

توقیف بیش از 1000 دستگاه خودرو در ایلام

سردار «نورعلی یاری» با اشاره به اجرای مختلف طرح های انتظامی و ترافیکی در سطح استان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و ترافیکی بیش از ۱۰۰۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف که اقدام به حرکات نامتعارف و مخاطره آمیز کرده بودند در راستای مطالبه به حق مردم توقیف و روانه پارکینگ شدند.

وی گفت: از ابتدای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح استان، تعداد ۶۹۳ خودرو، ۳۱۲ موتورسیکلت و جمعاً به تعداد ۱۰۰۵ دستگاه وسائط نقلیه متخلف توقیف و تا تعیین تکلیف از مراجع قضائی روانه پارکینگ شدند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه هماهنگی های لازم در خصوص توقیف خودروهای متخلف با مراجع قضایی انجام شده است گفت: ماموران پلیس راه و راهور موظفند در صورت مشاهده خودروهای هنجارشکن پس از اعمال قانون،ودر پاسخ به مطالبه به حق مردم، راننده خاطی را به مرجع قضایی معرفی کنند.

یاری گفت: به ماموران پلیس راه و راهور استان ابلاغ شده که بدون اغماض با خودروهای شیشه دودی، فاقد مدارک ، مروج بی حجابی ، سگ گردانی و انجام حرکات مخاطره آمیز برابر قانون برخورد و راننده خاطی را به مرجع قضائی معرفی کنند.

وی از رانندگان وسائط نقلیه اعم از موتوری و خودرویی خواست ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و توجه به توصیه ها و هشدارهای پلیسی، رعایت عفاف و حجاب عدم انجام حرکات مخاطره آمیز را در دستور کار خود قرار دهند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه مقررات راهنمایی و رانندگی نشات گرفته از احکام نظام اسلامی است، گفت: توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی انسان را به صورت صحیح و سالم به مقصد می رساند و و مانع زیان رساندن به دیگران نیز می شود.

نیروی انتظامی در کنار مردم است/مردم خطر ابتلا به کرونا را جدی بگیرند

سردار « نورعلی یاری » با بیان این مطلب، اظهار کرد: با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا در سطح کشور موجب نگرانی آحاد مردم و مسئولان شد، نیروی انتظامی بر اساس وظایف ذاتی که داشت با تمام ظرفیت در زمینه مبارزه به کرونا وارد عرصه شد.

وی تصریح کرد: همکاران ما در نیروی انتظامی استان در کنار دانشگاه علوم پزشکی، شبکه بهداشت و مراکز درمانی و بهداشتی در کل شهرستان ها، بخش ها و روستاهای استان پای کار آمدند و در راستای مبارزه با ویروس کرونا به ویژه در زمینه گندزدایی و ضدعفونی معابر شهرها وارد عمل شدند.

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام گفت: عملیات ضدعفونی معابر و رزمایش سلامت در شهر ایلام با حضور یگان ویژه نیروی انتظامی و در کنار مجموعه سپاه پاسداران انجام شد و در مسیرهای مواصلاتی شهرها نیز پلیس راه را موظف و مکلف کردیم که ترددها را کاملاً کنترل کنند و تب سنجی در ورودهای شهرها انجام شود.

سردار یاری بیان کرد: از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا همکاران ما در نیروی انتظامی ورودی های استان را در ۷ نقطه اصلی کاملا مسدود کردند، مسافرین غیربومی را دقیقاً کنترل می کردند و با تب سنجی هایی که به همت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی انجام می شد، افرادی که مبتلا به بیماری کرونا بودند بلافاصله به نزدیکترین مراکز بیمارستانی منتقل می شدند.

پیشگیری از سرقت اولویت برنامه های پلیس ایلام

سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام در حاشیه بازدید از انتظامی شهرستان ایلام گفت: پلیس با تمام امکانات و تجهیزات خود پیشگیری از سرقت را دراولویت برنامه های خود قرار داده و هدف اصلی این برنامه ها رضایتمندی شهروندان و ارتقاء احساس امنیت در جامعه است.

او با اشاره به رابطه افزایش سرقت و کاهش احساس امنیت درجامعه ،افزود: از مطالبات به حق شهروندان برخورد جدی پلیس با سارقان و ارتقاء امنیت پایدار درجامعه است.

این مسئول ارشد انتظامی استان نقش مردم و سایر سازمان ها و ارگان های مرتبط را درکاهش سرقت موثر دانست و افزود: پلیس جهت اجرای دقیق برنامه های خود به کمک و یاری دستگاه قضائی ، شهروندان و سایر ارگان های نیازمند است.

سردار یاری با بیان اینکه پیشگیری از سرقت بایستی در جامعه فرهنگ سازی شود،اضافه کرد: شهروندان ضمن رعایت هشدار های پلیسی باید یاد بگیرند که اموال خود را در دسترس سارقان قرار ندهند.

فرمانده انتظامی استان ایلام رسالت اصلی پلیس را برقراری امنیت در جامعه دانست و اظهار کرد: پلیس ایلام با اقدامات گسترده همچون اجرای طرح های کنترلی و پیشگیری از سرقت و مقابله با سارقان را دردستور کار خود قرار داده است.

عرصه بر زمين خواران در استان ايلام تنگ می شود

سردار ياري فرمانده انتظامي استان ضمن اشاره به  همراهي، همكاري و پشتيباني عملياتي و انتظامي نيروي انتظامي از يگان حفاظت از اراضي راه و شهرسازي استان در برخورد با متصرفين اراضي ملي و دولتي بر تشديد برخورد با متخلفين در اين زمينه با همكاري دستگاه محترم قضا تأكيد كرد و افزود: خوشبختانه اين همكاري باعث شده كه آمار رفع تصرف اراضي در سطح استان ايلام افزايش يابد.

علي اصغر كاظمي مديركل راه و شهرسازي استان نيز در اين ديدار ضمن قدر داني از همراهي نيروي محترم انتظامي و دستگاه قضا گفت: اين همراهي و همكاري سبب گرديد تا در سال گذشته طي ۸۳ مرحله رفع تصرف   ۱۹۰۶۵۶  متر مربع  از اراضي ملي ودولتي در استان ايلام به ارزش بالغ بر ۱۳۸ ميليارد تومان از تصرف افراد سودجو خارج و به بيت المال باز گردد.

وي خاطر نشان كرد از ابتداي سال جاري تا كنون نيز طي ۳۵ مرحله رفع تصرف ۱۶۲۹۱۹ متر مربع به ارزش بالغ بر ۱۳۴ ميليارد تومان  توسط يگان حفاظت از اراضي اين اداره كل با  همكاري نيروي انتظامي ودستگاه قضايي رفع تصرف شود.

تسهیل در عبور و مرور زائران اربعین اولویت اول پلیس راه ایلام

 رئیس پلیس راه ایلام گفت: برنامه ها و سناریوهای مورد نظر به منظور اجرای هرچه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی، خدمات رسانی مطلوب به زائران و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه با رئیس پلیس راه کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

سرهنگ رضا همتی زاده افزود: در این دیدار به بررسی طرح پیشنهادی ترافیکی اربعین حسینی، وضعیت چینش نیروها- کانکس ها و موکب ها، اقدامات در حال انجام و پیشرفت فیزیکی پروژه های راه سازی، مسیرهای پنجگانه گانه تردد زائران(مهران-سرابله-ایوان-ملکشاهی-دهلران)،الزمات مورد تاکید نیروی انتظامی در واگذاری مدیریت پارکینگ ها به شرکت های حفاظتی-مراقبتی تحت پوشش ناجا، محورهای درگیر در ایام اربعین و محورهای جایگزین به منظور کنترل ترافیک و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه پرداخته شد.

رئیس پلیس راه انتظامی استان تصریح کرد: خدمت به زائرین آقا اباعبداله الحسین توفیق بزرگی است که در سال اخیر نصیب مجموعه انتظامی  و مردم شریف و شهید پرور استان ایلام شده و در سال جاری نیز پلیس راه انتظامی استان در کنار کلیه همکاران انتظامی و نظامی، دستگاه های خدمات رسان و مردم ولایتمدار استان آمادگی برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی و خدمت به زائرین محترم را دارد.