ایلام بیدار07:41 - 1399/03/07
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران خبر داد:

۱۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان دهلرانی خریداری شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران گفت: از سطح ۶۰ هزار هکتار اراضی آبی و دیم زیر کشت گندم در این شهرستان تا کنون ۱۶۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز توسط کشاورزان تحویل مراکز خرید شده است.

به گزارشايلام بيدار،عباس احمدی"،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران گفت:از سطح ۶۰ هزار هکتار اراضی آبی و دیم زیر کشت گندم در این شهرستان تا کنون ۱۶۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز توسط کشاورزان تحویل مراکز خرید شده و پیش بینی می‌شود حدود پنج هزار تن گندم مازاد دیگر از کشاورزان شهرستان خریداری شود.

وی افزود: سال گذشته ۱۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان خریداری شده بود ولی امسال شاهد افزایش خرید مازاد کشاورزان هستیم

احمدی بیان کرد: هشت مرکز خرید بخش خصوصی کار خرید گندم از کشاورزان در سطح شهرستان به عهده دارند.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران عنوان کرد: خوشبختانه امسال باهماهنگی‌ها و پیش بینی‌های لازم بر نامه ریزی برای زمان برداشت در سطح شهرستان دهلران اندیشیده شده و جای نگرانی و کمبودی در بحث کمباین و نبود سیلو برای خرید گندم در شهرستان احساس نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان دهلران با دارا بودن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی سالانه نیمی از محصولات کشاورزی استان ایلام را تولید می کند، گفت: این شهرستان تنها تولید گندم آن سالانه بیش از ۱۵۰ هزار تن می‌رسد که نقش سیار مهمی در بحث تأمین گندم استان دارد.

احمدی گفت: تنوع کشت کشاورزی در شهرستان دهلران از موضوعات بسیار مهمی است که در دستور کار ما قرار گرفته است.