ایلام بیدار07:14 - 1399/03/01

مطالبات مردم ملکشاهی از نمایندگان جدید مجلس

شهرستان ملکشاهی از بسیاری مشکلات رنج می برد. قطعا نمایندگان استان در مجلس که می خواهند به مردم خدمت کنند، باید از این مشکلات و نارسایی ها اطلاع و آگاهی کافی داشته باشند و با برنامه وارد عمل شوند.

به گزارشايلام بيدار،  شهرستان ملکشاهی یکی از شهرستان های تابعه استان ایلام در غرب کشور است که دارای سه کانون شهری ارکواز، مهر و دلگشا، دو بخش گچی و مرکزی و 28 روستا است.

 

شهرستان ملکشاهی  از بسیاری مشکلات رنج می برد. قطعا نماینگان استان در مجلس شورای اسلامی که می خواهند به مردم خدمت کنند، باید از این مشکلات و نارسایی ها اطلاع و آگاهی کافی داشته باشند و با برنامه وارد عمل شوند، چرا که مردم همیشه درصحنه این شهرستان ، انتظارات و خواسته های فراوانی از نمایندگان خود در مجلس دارند.

 

در این بین، انتظارات و توقعاتی از نمایندگان جدید مردم استان در مجلس می رود که در این یادداشت به چند خواسته از نمایندگان استان ایلام در مجلس اشاره می شود:

 

بیکاری:شهرستان ملکشاهی، جمعیت جوان بالایی دارد و بیشتر از نیمی از جمعیت آن را جوانان تشکیل می دهند . اما مشکل بیکاری و نبود مراکز صنعتی و کارآفرینی ، آنان را رنج می دهد . ضمن اینکه نخبگان و استعدادهای بسیاری در این قشر است که اگر امکانات لازم برایشان فراهم شود ، می توانند در سطح استانی و ملی بدرخشند. اما این امر، نیازمند حمایت ویژه نمایندگان، دولت و یک برنامه عملگرایانه و جامع است تا نیازهای جوانان و نوجوانان عزیز ملکشاهی برطرف شود.

آب شرب:کمبود آب آشامیدنی و غیر قابل شرب بودن آن در مناطق مختلف شهرستان در سال های اخیر یکی دیگر از مواردی است که باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای مردم شهرستان شده است. مردم شهرستان ملکشاهی از کیفیت پائین آب شرب شهرستان ناراضی هستند و اکثر مردم برای تهیه آب شرب به چشمه های آب مراجعه می کنند، لذا مردم شهرستان از نمایندگان خود انتظار دارند که توجه وی‍ژه به حل مشکل آب شهرستان با تسریع در روند اجرای پروژه آب رسانی از سد چم گردلان داشته و درجهت حل این مشکل تلاش نماید.

راه ارتباطی:یکی از عمده ترین مشکلات شهرستان ملکشاهی نبود راه ارتباطی مناسب وشریانی ، کم عرض بودن جاده های شهرستان و وضعیت وخیم و غیر استاندارد و نامتناسب راه های مواصلاتی است که باید این حوزه در اولویت قرار گیرد. راه ارتباطی شهرستان ملکشاهی در ایام اربعین بعنوان مسیر دوم ارتباطی دسترسی زائرین به مرز مهران تعریف شده است و زائرین از طریق مسیر ایلام- ملکشاهی- مهران جهت سفر به کشور عراق و زیارت عتبات عالیات تردد می کنند و این مسیر در ایام اربعین در کاهش بار ترافیکی مسیر ایلام- مهران و به تبع آن کل استان موثر است، پس توجه ویژه به راههای ارتباطی شهرستان از جمله: تعریض، بهسازی، حذف نقاط حادثه خیز، آسفالت، نصب علائم راهنمایی ورانندگی، خط کشی مناسب و.... امری ضروری است.

بهداشت ودرمان:عدم تکمیل بیمارستان، نبود مراکز درمانی مجهز به سونوگرافی، پزشک متخصص و... از دیگر مشکلات ساکنان ملکشاهی است. سال 93 اسکلت مجتمع اداری شهرستان جهت ساخت دی کلینیک واگذارشده ولی تاکنون تکمیل نشده و تکمیل این پرو‍ژه یکی از مطالبات به حق مردم ملکشاهی است و همت توجه ویژه نمایندگان و مسئولین را می طلبد.

فرهنگی:ملکشاهی هنوز از داشتن یک مجتمع فرهنگی و هنری محروم است که رفع این نیاز نیازمند رایزنی های مناسب در سطح مدیران عالی است که از عهده نمایندگان مردم در خانه ملت ساخته است.

مهاجرت:یکی دیگر از مشکلات شهرستان ملکشاهی، مهاجرت بی رویه ساکنان شهرستان به سایرشهرستانها، مرکز استان وخارج است. از مهمترین دلایل مهاجرت در شهرستان، بیکاری است و مهاجرت کنندگان اغلب جهت اشتغال و پیداکردن منبع درآمد به خارج از شهرستان مهاجرت می کنند که این امر خود در کاهش جمعیت شهرستان موثر است، درحالیکه جمعیت خود یکی از مولفه های توسعه محسوب می شود. با این توصیف، می توان با ایجاد اشتغال، سرمایه گذاری بخش خصوصی و... از مهاجرت ها در شهرستان جلوگیری وحتی جمعیت از سایرشهرستانها را به سمت ملکشاهی کشاند.

عمران شهری:از دیگر مشکلات شهرستان ملکشاهی درحوزه عمران شهری است، ساکنان شهرستان ملکشاهی انتظار دارند با تخصیص اعتبار کافی در حوزه عمران شهری بوی‍ژه در سرفصل های: ایجاد پارک و فضای سبز، احداث شهربازی، احداث سیل بند، آسفالت کوچه، خیابان ومعابر، رنگ آمیزی ونقاشی معابر و... در حوزه عمران شهری تلاش شود .

عمران روستایی:ساکنان نقاط روستایی شهرستان انتظار دارند در حوزه عمران روستایی ازجمله: طرح های هادی روستایی، ارائه تسهیلات مسکن روستایی، توجه وی‍ژه در بحث اشتغال بوی‍ژه اقتصادمقاومتی در روستاها، توجه به محصولات و تولیدات کشاورزان، دامداران وروستائیان در راستای تقویت روستاها و جلوگیری از روند مهاجرت از روستاها به شهرها تلاش شود.

ورزش:درشهرستان ملکشاهی، ظرفیتها و استعدادهای ورزشی فراوانی وجود دارد، حضور در مسابقات استانی، کشوری وآسیایی وکسب عناوین قهرمانی از افتخارات ورزشی این شهرستان است، اهالی شهرستان ملکشاهی از نمایندگان و مسئولین انتظار دارند که در راستای تقویت ورزش درشهرستان، توسعه زیرساختها ومیادین ورزشی، افزایش سرانه ورزشی، ترویج مقوله ورزش، حمایت از ورزشکاران و... گامهای بیشتری بردارند.

استقرار ادارات:بعضی از ادارات دولتی هنوز در شهرستان ملکشاهی استقرار نیافته یا بصورت نمایندگی و سرپرستی اداره می شوند، چارت نیروی انسانی خیلی از ادارات شهرستان نیز تکمیل نشده و فقط با یک یا دو نفر اداره می شوند، لذا ضروری است نمایندگان محترم با همکاری مدیران کل مربوطه نسبت به استقرار و تکمیل چارت کلیه ادارات جهت خدمات رسانی مطلوب به مردم شهرستان اقدام نمایند.

 

البته نیازهای ملکشاهی فراوان است، ولی بیشتر این کاستی ها نیازمند مدیریت قوی است و مدبرانه !

 

در خاتمه باید خاطر نشان شد که بزرگترین امتیاز و نقطه قوت شهرستان ملکشاهی ، وجود مردمی خداجو، انقلابی و قدردان است و قطعا هر کاری که در جهت خدمتگزاری به مردم از جانب هر مسئول و نماینذه ای صورت گیرد، از چشمان تیز بین آنان دور نخواهد ماند.

 

انتهای پیام/ش