ایلام بیدار11:09 - 1399/02/30
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام:

۳۰۰ پایگاه زکات فطریه مردم استان ایلام را جمع آوری می کنند

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: تعداد ۳۰۰ پایگاه در این استان به منظور جمع آوری زکات فطریه مردم این استان تدارک دیده شده است.

به گزارشايلام بيدار،"قنبر موسی نژاد"، مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با تشریح برخی از اقدامات و تمهیدات ستاد زکات استان در خصوص جمع آوری زکات فطریه افزود: به همین منظور تعداد ۵۰ هزار پاکت مخصوص جمع آوری فطریه در بین مردم استان در حال توزیع است.

وی با عنوان اینکه تبلیغ در زمینه پرداخت زکات فطریه و آگاهی بخشی به مردم در زمینه جزئیات پرداخت فطریه از ضروریات است، گفت: توسط ستاد زکات استان تعداد دو هزار و ۵۰۰ پوستر تبلیغاتی در این زمینه در سطح استان توزیع شده است.

موسی نژاد با بیان اینکه ائمه جمعه و جماعات نقش مهمی در زمینه تبیین موضوع زکات فطریه دارند، افزود: از فرمانداران و بخشداران نیز انتظار داریم تمهیدات لازم را برای جمع آوری زکات فطریه در نقاط مختلف این استان فراهم کنند.

دبیر ستاد زکات استان با بیان اینکه صرفاً موسساتی مجوز جمع آوری زکات فطریه در این استان دارند که قبلاً مجوز و کارت مخصوص جمع آوری زکات را از ستاد زکات استان دریافت کرده باشند، تصریح کرد: از نیروی انتظامی درخواست داریم با آنهایی که بدون داشتن مجوز از ستاد زکات استان اقدام به جمع آوری زکات فطریه می کنند برخورد و از اینکار ممانعت به عمل آورد.

موسی نژاد با اشاره به اینکه برخی موسسات خیریه هر ساله برای جمع آوری زکات وارد عمل می شوند و درخواست می دهند، گفت: در این زمینه از سازمان بهزیستی درخواست داریم نسبت به صدور مجوز ها در این زمینه بررسی های لازم را به عمل آورده و صرفاً موسساتی را به دبیرخانه استان برای اخذ مجوز معرفی کند که سالهای قبل عملکرد مطلوب و قابل قبولی داشته اند.

وی با بیان اینکه همه جمع آوری کنندگان زکات فطریه باید مجوز و کارت مخصوص جمع آوری زکات فطریه را در اختیار داشته باشند، گفت: صندوقهای جمع آوری زکات نیز باید لوگو و پوستر مخصوص دبیرخانه ستاد زکات استان روی آنها چسبانده شده باشد.

دبیر ستاد زکات استان با عنوان اینکه جمع آوری کنندگان زکات فطریه باید مبالغ جمع آوری شده را همان روز به حساب دبیرخانه ستاد زکات واریز کنندف افزود: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده مبالغ زکات فطریه نیز توسط دبیرخانه ستاد زکات بلافاصله برای توزیع در بین نیازمندان در اختیار جمع آوری کنندگان قرار می گیرد.