ایلام بیدار07:12 - 1399/02/30
ایلام بیدار گزارش می دهد؛

روز قدس راهبرد امام (ره) در حمایت از مظلومان جهان/ جمعه آخر رمضان تجلی مقاومت وهمبستگی است

درآستانه فرا رسیدن روزجهانی قدس، اقشار مختلف مردم شهرستان ملکشاهی حمایت خود از فلسطین و قدس شریف را اعلام کردند.

به گزارشايلام بيدار،  قدس، دفتر خونین شجاعت و مقاومت اسلامی است.

 

هرگلبرگ این دفتر، یادمان حماسه ای ماندگار، فریادی بی کرانه و مظلومیتی بی مرز است.

 

قدس، قبله پیشین مسلمانان و قلب کنونی آنان است. ما در طول تاریخ با قدس زیسته ایم و پاسدار قداست قدس بوده ایم. قدس جغرافیای عشق، تاریخ ایثار و محراب نیایش های خونین است.

 

ماه رمضان سال 1358 شمسی بود که خورشید درخشان آسمان انقلاب ایران، حضرت امام خمینی رحمه الله ، در پیامی سرنوشت ساز، آخرین جمعه ماه رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند. از آن پس، همه ساله در آخرین جمعه ماه رمضان، شاهد راهپیمایی گسترده مردمی هستیم که با شعارهای کوبنده، خواستار رهایی بیت المقدس از چنگال نظام صهیونیستی می شوند و با حضور پرشور خویش، حمایت خود را از مردم فلسطین و مبارزات آنان تا آزادی قدس شریف اعلام می کنند. شرکت زنان و مردان روزه دار در این راه پیمایی عظیم، حمایت از انقلاب انتفاضه و تجدید بیعت با فرمان تاریخی امام خمینی رحمه الله است.

 

روز قدس را امام خمینی رحمه الله بر تارک تاریخ به یادگار گذاشت تا مردمان مسلمان جهان از ستمی که بیدادگران بر ملت مظلوم فلسطین روا می
کنند، غافل نمانند.

 

این فریاد بیدار باش امام عاشقان، شلاقی بود بر ذهن های خفته ملت اسلام، تا از خواب عمیق غفلت بیدار شوند و در برابر ستمگران تاریخ، با قامتی برافراشته قیام کنند.

 

اکنون که سال ها از سخنان پیامبرگونه آن بزرگ مرد الهی گذشته است، می بینیم که روز قدس، شهرتی جهانی یافته و مرزها را در نور دیده و در اعماق دل و جان ملت های آزاداندیش جهان، و به ویژه کشورهای اسلامی، نفوذ کرده است.

 

درآستانه فرا رسیدن روزجهانی قدس، اقشار مختلف مردم شهرستان ملکشاهی حمایت خود از فلسطین و قدس شریف را اعلام کردند.

 

 

یک شهروند ملکشاهی گفت: روز قدس مشتی بر دهان یاوه گویان شرق و غرب است. روز قدس اتحاد مسلمانان را نشان می دهد.

هدف بنده از حمایت کردن از قدس، پیروی کردن از دستورات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است.

روز قدس وحدت مسلمانان جهان را نشان می دهد. در روزقدس صف جبهه حق مقابل جبهه باطل مشخص می شود و معیارحق دستور ولی فقیه است. همراه با برادران دینی، انزجار خود از ظلم را نشان می دهیم.

 

یکی از جوانان ورزشکار شهرستان ملکشاهی گفت: در روز قدس یادوخاطره امام راحل (ره) دربین مردم زنده می ماند و بعنوان یک ارزش به سایرکشورهای جهان تسری پیدا می کند.

حضور باشکوه هرساله مردم در این مراسم به استکبارجهانی و حامیان آن می فهماند که مردم همچنان با نظام و انقلاب هستند و تحریم های ظالمانه آنها هیچگونه خللی در اراده آهنین مردم ایجاد نخواهد کرد و اگر احیانا قصد تعرض یا چشمداشتی به ارزشهای دینی مان داشته باشند، آنها را درجای خودشان با ذلت خواهیم نشاند.

در روز جهانی قدس، بعنوان یک وظیفه دینی و لبیک به آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مهر تائیدی بر ایده امام راحل (ره) و رهبر عظیم الشان انقلاب حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین و قدس شریف اعلام خواهیم کرد.

 

آقای رضایی از همشهریان ملکشاهی ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفت: روز جهانی قدس یکی از راهبردهای حضرت امام خمینی(ره) در حمایت از مظلومان جهان است که با حمایت همه جانبه نظام مقدس جمهوری اسلامی، هرساله مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی می زند.

 

دیگر شهروند ملکشاهی می گوید: نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعنوان روز جهانی قدس بیانگر عمق اندیشه سیاسی حضرت امام (ره) است.

اعلام همبستگی مردم ایران در این روز نقطه قوتی برای مردم رنج کشیده و ستم دیده فلسطین و دیگر سرزمین های اشغالی است.

روزجهانی قدس ضمن اعلام همبستگی با مردم فلسطین، تجدید بیعتی با آرمانهای بلند امام خمینی (ره) است.

 

یکی از فرهنگیان بازنشسته می گوید: روزقدس تجلی مقاومت وهمبستگی با آرمان های اسلام ناب وامید به پیروزی در راه رسیدن پرمشقت مبارزه است.

 

انتهای پیام/ش