ایلام بیدار12:35 - 1399/02/28

دعوای اصلاح‌طلبان و کارگزاران، ریشه اختلافات اصلاحات

فعال اصولگرا گفت: امروز حزب اصلاح طلبان با مشکل مواجه شده و در حال فروپاشی است.

به گزارشايلام بيدار،حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبزبا اشاره به اظهارات رئیس دولت اصلاحات در نقد جریان متبوع خود، گفت:در پیام رئیس دولت اصلاحات به یک نوع بازگشت به خویشتن تاکید شده بود؛ زیرا در حال حاضر جریان اصلاحات از آن اصول ابتدایی خود دور شده است.

او ادامه داد: مسئله بعدی هم انتقاد درون جریانی بود که او مطرح کرد؛ زیرا جریان اصلاحات برای اِحیای خود باید بپذیرد که در جاهایی کرده و باید به این اشتباهات اعتراف و آنها را جبران کنند.

او ادامه داد: این پیام به دنبال یک نوع بازسازی جریان اصلاحات و همچنین همدردی با افرادی است که در این دوره انتخابات مجلس شکست خوردند و برای حفظ آن‌ها در صحنه رقابت، دلداری دادن جریان اصلاح طلبان لازم بود؛ اگر افراد این جریان به این صحبت‌ها توجه کنند شاید بتوانند کمی رو به جلو حرکت کرده، اگرنه باید با سپهر سیاسی کشور خداحافظی کنند.

کنعانی مقدم در تشریح تفکر اصلاحات افزود: جریان اصلاحات بر دو پایه استوار است؛ یکی تفکر اصلاحات بوده که برای اصلاح امور لازم است و حتی جریان اصولگرایی هم  بدون فکر اصلاح طلبی معنایی بر ندارد؛ زیرا اصلاح امور یک مساله کاملا مهم است و دیگری هم خط و مشی اصلاح طلبی است که پس از دوم خرداد دنبال شد و عملکردی هم که در سال ۸۸ داشتند کاملا در تضاد با یکدیگر بود و همچنان این پرسش‌ها در ذهن مردم باقی مانده است.

دبیرکل حزب سبز با اشاره به اظهارات متفاوت شخصیت‌های اصلاح طلب گفت: حقیقت این است که امروز اصلاح طلبان با مشکل مواجه شده‌اند و در حال فروپاشی هستند کهبعد از انتخابات مجلس یازدهم هم این امر کاملا مشهود است و دیگر آن انسجام ، وحدت و سازمان رای و سایر تشکیلات اصلاح طلبان وجود نداشته و یک نوع فروپاشی در آن شکل گرفته است؛ این پیام رئیس دولت اصلاحات هم در اصل برای جلوگیری از این فروپاشی تشکیلاتی بوده است.

فعال اصولگرا در پاسخ به این سوال که اختلافات جریان اصلاحات بر سر چیست؛ پاسخ داد: اختلافات بنیادی این‌ها در اصل اختلافات حزب کارگزاران یعنی طرفداران مرحوم هاشمی رفسنجانی با جریان دوم خرداد یعنی اصلاح طلبان حامی رئیس دولت اصلاحات است.

او درپایان خاطر نشان کرد: متوجه شدیم که بخشی از حامیان جریان اصلاحات از آقای هاشمی عبور کردند و این‌ها همه نشان دهنده این است که این دوجریان در درون اصلاح طلبان اگرچه در برخی موارد برای منافع جناحی با هم متحد شدند، اما در ریشه و بنیان با هم کاملا متفاوتند؛ به نحوی که یک گروه به دنبال تفکرات لیبرالی و تکنوکراتی است و یکی به دنبال این است که با خط امام پیوند بخورد و یک نوعرفرمیسمرا در اصول انقلاب دنبال ‌کند که ما مخالف این روش‌های رفوریسم در اصول انقلاب هستیم؛ زیرا معتقدیم که اصول انقلاب ثابت است.

انتهای پیام/