ایلام بیدار10:08 - 1399/02/28
مدرس حوزه و دانشگاه:

نگاه امام خمینی (ره) به فلسطین یک نگاه استراتژیک و راهبردی بود

مدیر مدرسه علمیه جواد الائمه برادران آبدانان گفت: نگاه امام خمینی (ره) به فلسطین یک نگاه استراتژیک و راهبردی بود که برای مقابله با اسرائیل راهکارهای عملی و اجرایی بیان فرمودند.

 "حجت الاسلام سلیم ابراهیمی"مدیر مدرسه علمیه جواد الائمه برادران شهرستان آبدانان در گفتگو با خبرنگار ايلام بيدار  اظهار داشت:با فرمان حضرت امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بنام روز قدس نامگذاری شد تا در این روز مردم انزجار خود را از استکبار جهانی به دنیا اعلام کنند و با این دستور امام خمینی (ره) هرساله تمامی مردم دنیا چشم به حرکت ملت ایران در روز قدس دوخته‌اند.

 
وی با بیان اینکه ملت ایران در در طول ۴۰ سال گذشته  و درهیچ شرایطی مردم مظلوم فلسطین را از یاد نخواهند برد،افزود:حضرت امام خمینی(ره) در همان آغازین روزهای مبارزه علیه طاغوت خطر اسرائیل را گوشزد کرد و بعد از سخنان و افشاگری‌های امام خمینی (ره)، گویندگان و سخنوران انقلابی به موضوع فلسطین پرداخته‌اند.

ابراهیمی خاطر نشان کرد:شهید مطهری در دفاع از مظلومیت مردم فلسطین، مسئله فلسطین را مهمترین مسئله جهان اسلام و در راستای حماسه عاشورا معرفی کرد.
 
وی به توجه ویژه بنیانگذار انقلاب به مسئله فلسطین اشاره و تصریح کرد: نگاه امام خمینی (ره) به فلسطین یک نگاه استراتژیک و راهبردی بود که برای مقابله با اسرائیل راهکارهای عملی و اجرایی بیان فرمودند.
 
مدیر مدرسه علمیه جواد الائمه آبدانان وحدت جهان اسلام، نگاه ویژه انقلاب اسلامی به موضوع فلسطین، قرار گرفتن موضوع فلسطین در صدر مسائل جهانی، ایجاد امید در بین مردم مظلوم فلسطین و گسترش ناامنی در اسرائیل  را از مهمترین پیام‌های روز جهانی قدس دانست.
 
ابراهیمی با بیان اینکه مردم فلسطین ۷۲ سال است که در برابر رژیم غاصب اسرائیل مقاومت می کنند ،خاطر نشان کرد: فلسطینیان با تحمل همه سختی‌ها زیر بار زور رژیم غاصب صهیونیستی نرفته و با چنگ و دندان از سرزمین مقدس خود دفاع می‌کنند تا آن را دوباره آزاد سازند.

وی در ادامه افزود: اگرچه براساس تصویب ستاد ملی کرونا راهپیمایی روز جهانی قدس امسال به شکل سال‌های گذشته برگزار نمی‌شود اما این روز هیچگاه از یاد و اذهان مسلمانان جهان پاک نخواهد شد.
 
 ابراهیمی با اشاره به اینکه صدا و سیما و شبکه‌های مجازی،امسال  باید نقش فعال‌تری در بزرگداشت روز جهانی قدس داشته باشند،گفت:به همت مسئولان، روحانیون، هیئت‌های مذهبی، سازمان‌های مردم‌نهاد، رسانه‌ها، فعالان فضای مجازی، نخبگان فرهنگی و انقلابی و مردم مسلمان وروزه دار  در روزهای منتهی به روز جهانی قدس همگی در اجرای هرچه بهتر این روز خواهیم کوشید.


انتهای پیام/ر