ایلام بیدار08:28 - 1399/02/28
استاندار ایلام ،

عادی سازی وضعیت کرونا در استان ایلام خطرناک است

استاندار ایلام با اشاره به اینکه عادی سازی وضعیت کرونا در استان ایلام خطرناک است، گفت: پای کار بودن مردم و مسئولان توام با هم نسخه کرونا را در هم می پیچد.

به گزارشايلام بيدار،"قاسم سلیمانی دشتکی"، استاندار ایلام در بیستمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا کم اهمیت خواندن خطر کرونا را یک تهدید جدی خواند و تاکید کرد: اگر می خواهیم شاهد ریشه کنی ویروس کرونا در استان باشیم نبایست همه چیز را رها کنیم و نسبت به اجرایی شدن پروتکل‌های بهداشتی بی تفاوت باشیم.

وی در ادامه عادی سازی وضعیت کرونا در استان را خطرناک عنوان کرد و گفت: مردم تا از بین رفتن این ویروس بایست خود را برای زندگی کردن با شرایط کرونایی آماده کنند و هیچگاه نسبت به خطر این بیماری غفلت نکنند.

استاندار ایلام از مردم و مسئولان به عنوان دو مولفه مهم در شکست کرونا یاد کرد و گفت: اینجا لازم است در درجه اول مردم با همکاری با مسئولان و با رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا اقدام کنند.

وی همراهی مردم در کنترل و شکست بیماری کرونا را تعیین کننده عنوان کرد و افزود: اول با پیشگیری مانع سرایت و شیوع بیماری شوند و دوم با شرکت در طرح های غربالگری بجای اینکه بیماری به سراغ آنها بیاید خود بروند و تست بدهند و از سلامت خود آگاه شوند و سوم اگر خود یا آشنایان مبتلا به بیماری شدند بلافاصله از ورود به اجتماع خودداری شود و با مراجعه به مراکز درمانی در جهت درمان خود اقدام کنند.

سلیمانی دشتکی مولفه مهم دیگر را جدیت و بی تعارف عمل کردن مسئولان درگیر در کار مبارزه با کرونا به ویژه دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: متولیان امر نسبت به اجرایی شدن پروتکل های بهداشتی بدون ملاحظه عمل کنند و اگر کسی در منطقه ای دچار بیماری می شود بلافاصله نسبت به آگاه سازی اطرافیان و تست خانواده دوستان شخص مبتلا اقدام نمایند تا از سرایت بیماری جلوگیری شود.

وی در ادامه از مشارکت بالای مردم استان در کمک به آسیب دیدگان از کرونا تشکر کرد و بیان کرد: این کمک ها و پرداخت ها باید در سامانه ثبت شود و مواظب باشیم در توزیع کمک ها اولاً موازی کاری نشود و دوماً افرادی که به خاطر کرونا شغل خودکار خود را از دست داده اند و تحت پوشش نهاد حمایتی نیز نیستند در اولویت کمک قرار بگیرند.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا در ادامه خواستار رسیدگی به حادثه دیدگان از کرونا که از اعضای خانواده خود را از دست داده‌اند شد و گفت: مراسم درگذشتگان کرونا غریبانه برگزار شد و از مسئولان استان می خواهم ضمن دلجویی و ابراز همدردی به وضعیت آنان رسیدگی کنند.

وی در ادامه از مصوبات مهم ستاد ملی کرونا گفت و تصریح کرد: تصمیم گرفته شد که مراسم روز جهانی قدس در شهرستانهای که نماز جمعه برگزار می شود با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

استاندار ایلام در ارتباط با نماز عید سعید فطر نیز اضافه کرد: در ستاد ملی کرونا نماز عید سعید فطر در سراسر کشور با رعایت پروتکول های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در فضای باز برگزار می شود.

وی در مورد بازگشایی اماکن مقدسه گفت: در مورد اماکن مقدسه قرار شد بعد از ماه مبارک رمضان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بازگشایی در محوطه های باز انجام شود.